Mineur
Moderator
Vi handlar mat online som vi kör och hämtar upp en gång i veckan, och sedan brukar det finnas behov för en mindre handling (typ 3-4 varor) en gång i veckan utöver det. Då går jag till en av butikerna här i kvarteret och föredrar självbetjäningskassorna alla dagar i veckan. Tror egentligen inte att det går särskilt mycket fortare, och kön brukar vara ungefär lika lång som till de bemannade kassorna, men jag gillar att sköta mig själv och ogillar den sortens sociala interaktion som det blir med kassörskor. Kör självbetjäning även om jag skulle råka ha en större mängd varor någon gång.
Enda gången jag specifikt går till de bemannade kassorna är om jag köpt vin eller något annat som kräver legitimation, samt om jag har något annat ärende att uträtta samtidigt (typ hämta upp ett paket eller liknande).
Har aldrig testat självscanning där man går runt med en manick i butiken och scannar allteftersom, men det kan säkert vara smidigt det också!
Enda gången jag specifikt går till de bemannade kassorna är om jag köpt vin eller något annat som kräver legitimation, samt om jag har något annat ärende att uträtta samtidigt (typ hämta upp ett paket eller liknande).
Har aldrig testat självscanning där man går runt med en manick i butiken och scannar allteftersom, men det kan säkert vara smidigt det också!