__sofia__
Trådstartare
Jag har hittat två passande valpkullar från en ras som jag har varit intresserad av ganska länge men som är väldigt ovanlig. Problemet är att båda finns i Österrike, och jag är inte helt säker på hur jobbigt/komplicerat det skulle vara att hämta en valp.
Det rör sig om cirka 160 mil enkel resa, och av vad jag kan se finns följande alternativ:
Det rör sig om cirka 160 mil enkel resa, och av vad jag kan se finns följande alternativ:
- På något sätt lyckas få med någon att köra bil ner (ca 16-17 timmar enkel resa), så att man kan växlas om som förare. Jag har ingen sambo, och jag är inte säker på att jag skulle kunna övertala någon familjemedlem - så det är inte helt lätt att få till någon annan att hjälpa till att köra. Är det ens möjligt att köra själv med en ny valp, och hur många dagar skulle det ta om man räknar med sovpauser?
- Tåg (ca 22 timmar enkel resa), det är lååång tid, men en hel del stopp som hunden kan få komma ut och röra sig på. Men funkar det med en 15 veckors valp?
- Flyg med byten (ca 3-4 timmar enkel resa). Rasen är dock så pass stor att den måste vara i lastutrymmet, hur klarar hundar detta?
- Flyg utan byten (ca 2 timmar enkel resa) och sedan tåg (eller får man ha hund i hyrbil?). Samma sak där, hur klarar hundar av att åka i lastutrymmet?
Senast ändrad: