Jag hälsar genom att antingen nicka och säga hej eller bara säga hej. Det var helst sättet jag valde innan pandemin också, så för min del kan man väl säga att detta var något gott som den förde med sig- jag slipper det här eviga att ta i hand.
Jag har alltid tänkt på hur många bacilusker som byter värd vid det här handskakandet, och tycker att det är lite gammal och förlegat.
Vad jag däremot saknar- och inte alls trodde jag skulle sakna eftersom jag INTE är fysisk av mig som person, är de här små grejerna folk gör mot andra människor, att man fysiskt tar på varandra lite då och då. Tex att någon lägger handen på min axel för att få min uppmärksamhet och sedan pekar i riktning åt något för att få mig att titta dit, när vi pratar om något där (nu kan det kallas på mig tills jag kommer på att det kallas...), att någon petar till mig och säger hej när den går förbi (nu säger personen hej när den går förbi, jag reflekterar inte över att jag känner personen och hör inte att den sa hej eftersom det var andra ljud runt mig) eller ett pet på handen för att få min uppmärksamhet på något vis. Det saknar jag. Jag visste inte att det var en så viktig del av mitt liv.