Hur håller ni er ajour?

Och ändå ändrade jag ett annat autocorrect i inlägget. :laugh:

Plättlätt skulle det stå. :rofl:
Förstod det :laugh:

T7uVBvj.jpg

Jag blir helt stressad av andra människors omni-notiser som poppar upp hela tiden (OBS eftersom det är Buke: ja jag fattar att folk får ha vilka appar de vill etc etc). Skulle aldrig kunna ha det själv, för mig känns det enbart stressande att konstant och hela tiden få uppdatering om alla gräsliga saker som händer. Som att man aldrig kan stänga av.
Ja, det är lite där jag befinner mig. Men så vet jag inte om det handlar om det du pekar på, eller om det bara är mitt gamla vanliga sätt att reagera mycket mer på LJUD än vad alla andra gör. (Vissa ljud, på ett mycket inkonsekvent sätt. Tex har jag inga problem med fest- och krogljuden utanför sovrumsfönstret.)

Enig. Jag läser på SVT/SR samt ETC och BBC. Ibland brittiska ocha merikanska nättidningar. Hade velat ha tag i lite mer blanserad rapportering...
Tidigare via dn.se o svd.se sajterna är numera ointressanta eftersom allt utom rubrikerna kräver abonnemang + att man ändå blir nerlusad med reklam.

Jag läser på SVT, Aftonbladet, de två lokala tidningarna samt lokalradions hemsida varje morgon samt löpande under eftermiddag/kväll. Eftersom jag inte har någon smartphone slipper jag sådana där jobbiga notiser. :p Dock plingar det som besatt med gamla nyheter från surfplattan när jag startar upp den en gång varannan månad eller så...

Dessutom lyssnar jag på lokalradion på morgonen samt eftermiddagen och P1 under kvällstid. Har det hänt något större i världen kan det hända att jag söker upp nyhetskanaler i det aktuella landet för fördjupning.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 945
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 550
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kära dagbok, Idag tänkte jag att vi ska prata om mitt kära kontrollbehov. Det blir nog lite rörigt, men jag ska försöka hålla mig...
Svar
18
· Visningar
1 490
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama