Hur håller man pisken

Luna10

Trådstartare
Kanske dum fråga men hur ska man egentligen hålla pisken i "neutralläge" s.a.s.? :o Har kört utan hittills men då ponnyn har haft lite idéer och blir lite vinglig speciellt på bortvägen så tyckte jag att det kunde vara en god idé.
Provade köra med pisk igår och vinglandet var lättkorrigerat och dessutom fick vi en växel till på framåtbjudningen :D.
Jag kör då med tömmarna i vänster hand och pisken i höger, när den inte användes vilade jag den snettmot vänster över mina ben, så den sticker ut en bit åt sidan till vänster? Rätt eller fel? Hästen sneglade lite bakåt mot pisken i början med efter ett tag brydde han sig inte så länge den var stilla där.

Sv: Hur håller man pisken

Utgångsläget, det vilande läget för pisken är snett uppåt klockan elva.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Hästhantering Jag har två frågor: 1) Det ena gäller tips på hur jag för ponny syr sluta skrapa transporten. (Läs nedan) 2) Någon som provat First...
Svar
7
· Visningar
2 100
Senast: mackan
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 271
Senast: Mezcal
·
Körning Det är ju med all sannolikhet inte bara jag av alla som är ute och kör som inte har friska händer. Så jag tänkte helt enkelt höra om ni...
2
Svar
25
· Visningar
6 526
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar