Hur göra med väskan på fest?

Lillagoajag

Trådstartare
Behöver halvsnabba svar...

Ska på en stor hemmafest (ca 100 pers) och behöver ha med mig en väska modell större (typ handväska ist för min lilla "gå-ut-väska). Dessutom ska vi ev. ut efter festen. Hur gör jag med väskan? Känns så klumpigt att gå runt med en stor väska... Hade det varit en vanlig hemmafest hade jag utan tvekan lämnat väskan typ i hallen men med så många människor vågar jag inte riktigt det... Och i vanliga fall när jag går ut har jag en liten väska som "knappt märks", men nu då?

Hur gör ni om ni måste ha mer er en större väska på festligheter?

/ Stressad Lillagoajag som säkert stavat fel massvis.

Alltså när du säger större väska tänker jag typ hockeytrunk :p Men en vanlig handväska hade jag lämnat om jag inte hade något värdefullt i den. Kanske stoppa in den i jackärmen när du hänger upp jackan? Annars får du väl släpa runt den på festen och hänga in den i garderoben på utestället sen? :)

Jag brukar ta ut värdesaker, samt hänga jacka över den.
Har du inga fickor att ha värdesaker i så ha en liten väska som det får plats i + den stora väskan.

Kan du inte ha två väskor? En liten med viktiga saker (tex nycklar, plånbok mm) och den större med det mindre viktig (förutsatt att det är det mindre viktiga som kräver större väska än vanligt).

Den större väskan kan du låta ligga framme och sedan hänga in i garderoben medan den lilla har du med dig.

Brukar ställa min på något lämpligt ställe, bakom soffan är en klassiker, ingen som snubblar på ens grejer heller :D Och sen precis som Wysiwyg skriver, hänga in den i garderoben på utestället sen. Cash/kort i ficka om man har sådana alternativt den lilla väskan i den stora så har man även det problemet löst :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 693
Övr. Hund Hej på er alla, vet att det finns miljontals trådar om detta ämne men kände att jag ville göra en egen ändå! :) Det är så att jag...
Svar
11
· Visningar
2 103
Senast: ako
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 673
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter