Hur gör ni

mysko

Trådstartare
vad gör ni under tiden som eran hund utför sina behov??
Min fråga baseras på följande jag såg nu i kväll när jag körde till jobbet (har sett det 90 ggr av 100 på hundägare)

Jag kommer körandes och ser 3 killar i ålder från 16-18 stå och titta ner mot diket, jag kollar givetvis vad de tittar på när jag kör förbi.
Och jag ser att alla 3 vrålglor på en stackars hund som sitter och utför 2 an (bajsar) :eek: det är en hastighet av 50 där så jag hann och kolla..
Stackars hund som har 6 par ögon på sig när h*n sitter och krystar & ja h*n hade huvudet mot killarna. :crazy: :crazy:

Glor ni på hunden under tiden den bajsar??
Om man vill kolla avföringen kan man ju göra det efteråt?

Sv: Hur gör ni

Jag brukar kolla på annat, lite privat måste dom väl få ha =) Vissa hundar skäms ju när dom sitter å gör 2:an...

Jag brukar faktiskt titta bort av ren reflex. :angel:

Men nu har jag ju en sådan hund som 9 gånger av 10 springer in i skogen och gör sina behov. Fördelen är att jag slipper plocka upp, nackdelen är att jag inte har stenkoll på hur han är i magen.

Jag tittar alltid bort, av ren artighet :D
Oavsett om det är en hund, eller annat djur, som gör ifrån sig, (kissar eller bajsar).
Det är ren reflex. Jag skulle inte heller vilja ha någon som glor på mig när jag sitter på dass, då ska inte dom behöva det heller.
Jag har tom. hört att djur kan skämmas av att ha ögon stirrandes på sig vid uträttande vid behov, som kan leda till att djuret inte gör ifrån sig, å leder till förstoppning, ( i detta fall hund, och bajs).

Jag tittar på nåt annat.
Hur kul hade vi tyckt det var att ha nån stirrande på sig när man gör nr 2?? :crazy:

Min hund tycker att det är jättepinsamt om jag tittar, så jag brukar bara vända mig bort under tiden då hon "utför sina behov". ;)

Det finns ju trevligare saker att titta på här i världen... Killarna kanske fortfarande är kvar i "kiss&bajs-åldern"?! :idea: så är det nog... :D

Gnist skrev:
Det finns ju trevligare saker att titta på här i världen... Killarna kanske fortfarande är kvar i "kiss&bajs-åldern"?! :idea: så är det nog... :D

Så är det nog! :idea:
Killar utvecklas ju mycket senare än oss kvinns har jag hört! :angel: :devil:

Till er alla :bow: :bow: för att ni respekterar djuren när dom gör sina behov :D

Kan ni se synen framför er: 3 killar vrålglor när hundstackarn gör 2 an,tänk att sitta där och ha 6 par ögon på sig :crazy:
Synd att jag inte stannade och frågade om dom tyckte det var spännande :rofl: lätt att vara efterklok :(

Fråga dom nästa gång, och om dom vill ha en tallrik (eller en bajspåse) att lägga sina ögon i, ifall dom trillar ur av stirrande... :D

Cronis skrev:
Fråga dom nästa gång, och om dom vill ha en tallrik (eller en bajspåse) att lägga sina ögon i, ifall dom trillar ur av stirrande... :D

:rofl: Det ska jag göra :rofl:

Jag har inte egen hund men passar och rastar ofta svärmors tik.

Och där är det tvärtom, hon stirrar alltid på mig när hon gör 2:an :D
(och jag har ju naturligtvis tittat tilbaka efterssom jag vet det :smirk: )

Inte så att jag stirrar på henne hela tiden utan jag kollar runt allmänt, lite på henne och lite runtikring, men hon vrålglor alltid tillbaka, även när hon kissar :D

Ja de är klart hon gör för att kolla så du inte kikar på henne :D vilket du ju gör :angel:
Om du tittar åt rakt motsatta hållet mot var hon sitter kan du omöjligt se att hon tittar på dig....

Mycket skitsnack nu! ;) Då får jag ta och erkänna att jag tittar på! Den enda anledningen till det är att han oftast hoppar runt samtidigt som han bajar så jag vill ha koll på var jag ska plocka upp. Han har så bråttom så för hans del så tror jag inte han bryr sig. Han är dessutom en hund som gör det när han behöver, dvs han går inte in i buskarna och gömmer sig utan sitter hellre mitt på trottoaren/gångbanan.

/Timsetim (den hänsynslösa) :D

Jag vet inte hur jag gör, jag tittar nog ibland och ibland inte. Men han sitter faktiskt alltid och skiter med ryggen mot mig, nu när jag tänker efter, så han ser ändå aldrig om jag tittar... :p

Brukar titta bort, av ren artighet.
Labben blir dessutom generad om man tittar på henne just då....

Jag vrålglor inte, men jag tittar. Ibörjan slutade hon om man kollade på henne, men nu är hon van. Hon har en dålig vana att gå omkring när hon skiter så jag måste ju kolla vart skiten hamnar.

Eftersom jag är sån som måste ha lite koll så kollar jag hur hunden sätter sig (de sitter ju olika beroende på om de ska kissa eller bajsa). Kissa gör Josefin 1000 ggr under en promenad så det behöver jag inte vara orolig över att hon inte gör, men 2an är hon sämre på. Så jag kollar helt enkelt hur hon sätter sig och sen kollar jag bort! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 398
Senast: Viva
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 661
Senast: solrose00
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 196
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30