Hur gör ni nu när det är kallt....

pippilotta

Trådstartare
....och ni skall ha hunden med er i bilen?
Sätter ni hunden direkt i en kall bil ,har ni med er en varm filt ut till dom eller varmkör ni bilen först?
Jag sätter aldrig mina hundar direkt i en kall bil utan varmkör bilen först så den är varm och go. :p

Bara en nyfiken fråga så här i vintertider i brist på annat :angel:
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Men herregud, det är en hund. Det är lika kallt ute som i en kall bil. Hur jag gör? Jo jag gör såhär;

Öppnar bagageluckan; "Hopp in"
Stänger luckan
Går till förardörren
Öppnar dörren
Sätter mig
Startar bilen och kör iväg

;)
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Blir samma svar som Aliide här.

I synnerhet med att vi har en "vinter hund" så känns det som en kall bil är det minsta problemet =)
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Öppnar bagageluckan; "Hopp in"
Stänger luckan
Går till förardörren
Öppnar dörren
Sätter mig
Startar bilen och kör iväg

;)

Precis så ja..!;) (Kanske med tillägg "skruvar upp värmen" som tillägg innan "kör iväg" :p )
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag har motor och kupé-värmare som jag oftast kör innan jag ska iväg på vintern. Men hur som helst så får hundarna bara hoppa in i bilen och sen drar vi, våran bil blir dessutom väldigt fort varm.
Dom har en pläd där bak och dvärgpinschern åker i sin bur där hon har en filt att ligga på så dom klarar sig.
Efter träning om hon ska in i en kall bil (hade -20 här förra träningen) får hon dock täcke på sig för att inte kyla ner musklerna så fort.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Men herregud, det är en hund. Det är lika kallt ute som i en kall bil. Hur jag gör? Jo jag gör såhär;

Öppnar bagageluckan; "Hopp in"
Stänger luckan
Går till förardörren
Öppnar dörren
Sätter mig
Startar bilen och kör iväg

;)

Sätter du på hjälmen inne på F eller innan du säger "hoppa in"? :)
För stackarn har väl hjälm hoppas ja?
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag brukar skicka ner min hund till att starta bilen åt mig, sen väntar jag 10 min inne i hallen vid elementet, när jag kommer ut så sitter Zippo redan i bakluckan så då är det bara till att köra iväg.

Kall bil?? Vad är det för något??
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Spelar ingen roll om det är en hårig huskey eller nakenhund som ska in i bilen. Har folk med sig en bärbar motorvärmare till hunden för kisspauser också? Jag menar, värma bilen för hunden? Bilen är kall några minuter sen blir det ju varmt? :D
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Killen är kupevärmarnarkoman så hunden fick oftast hoppa in i en färdiguppvärmd bil.
Dom gånger bilen inte var i kupevärmaren innan så fick han åka kallbil. Han klagade då aldrig ;)
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jyckarna får nog leva med samma temperatur som jag själv när vi tar bilen.

//mimmipigg, som för dagen har -27 och snart ska ut med bilen och hundarna.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Men herregud, det är en hund. Det är lika kallt ute som i en kall bil. Hur jag gör? Jo jag gör såhär;

Öppnar bagageluckan; "Hopp in"
Stänger luckan
Går till förardörren
Öppnar dörren
Sätter mig
Startar bilen och kör iväg

;)

:bow: :bow: Samma här. Jag har inga porslinshundar tack och lov :D

I och för sig...Är det -25 till -30 grader, så står bilen på motorvärmare och kupévärmaren går, men det är mer för bilens och min egen skull :angel:
Hundarna är nog de som bryr sig minst i att bilen är kall en stund.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

precis, bilen hinner väl bli varm när man börjar köra om inte annat =P
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

....och ni skall ha hunden med er i bilen?
Sätter ni hunden direkt i en kall bil ,har ni med er en varm filt ut till dom eller varmkör ni bilen först?
Jag sätter aldrig mina hundar direkt i en kall bil utan varmkör bilen först så den är varm och go. :p

Bara en nyfiken fråga så här i vintertider i brist på annat :angel:

Nu har vi inte haft alltför många minusgrader där jag bor. Tror det har varit nere på -12 som mest några gånger. Mina hundar fryser lätt och jag brukar lägga på ett täcke när det börjar bli några minusgrader. Jag har dock en Defender och det tar lång tid innan den blir varm. Mina hundar sitter på golvet bakom framstolarna (en lätt lastbil så det finns inget baksäte). Det tar väldigt lång tid innan det blir varm just där. Gamletiken brukar rulla ihop sig under täcket och ligga där hela bilturen. Unghunden har dock lägre fryströskel och han brukar inte behöva täcket så mycket.

Mitt största problem är om hundarna får vänta i bilen. Är det då minusgrader så måste jag lägga på täcken annars så sitter de där och skakar båda två om jag är borta längre än 5 minuter. Brukar försöka att lämna vovvarna hemma om jag vet med mig att de får vänta en längre tid i bilen. Fast ibland så kan det vara svårt då de så gärna vill följa med och att det ibland blir oplanerade stopp i affärerna (även om jag försöker undvika det så gott det går). Men de är fruktansvärt söta när de ligger där i bilen inpackade i var sitt täcke.

Min förra hund frös dock aldrig. Han kunde ligga ute i trädgården när det var -10 för att han tyckte det var alldelles för varmt inne. Det var en korsning labbis-golden-border collie. Mina nuvarande hundar är två dalmatiner som dessutom inte är överförtjusta i regn och dåligt väder.

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

gör som alla andra. stoppar in hundarna i bilen, sätter mig på passagerarsidan sambon på förarsidan å så åker vi iväg. bilen blir ju varm inom ett par minuter. och dör inte jag å sambon av de så klarar sig nog hundarna. dom kan ju gå ut utan att frysa ihjäl. mina hundar är kortpälsade å den ena fryser lätt. ibland har dom täcke på sig, beroende på vad vi ska göra...
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Då får jag väl sluta att skämma bort mina hundar då :angel: .....
eftersom jag tydligen är den enda här som varmkör bilen innan jag stoppar in dom i den........
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Vi varmkör, men det är för min skull. Att det är lite kallt inne i huset är inget problem, men att sätta mig i en kall bil hatar jag.
Hunden struntar mig veterligen i vilket, bara hon får följa med.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Hund eller inte, jag skickar ut karln att slå på diselvärmaren så sätter jag mig i en varmbil... Det mår bilen bättre av ialla fall, Birk spelar det överhuvudtaget ingen som helst roll, för får han inte följa med i bilen så är det hundgården som gäller... Däremot om de har varit och jagat eller tränat så brukar han få täcke på sig. Fast det beror lite på hur långt det är hem, oftast tar det längre tid att få på täcket än komma hem så då är det lite bortkastat...:D
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Då får jag väl sluta att skämma bort mina hundar då :angel: .....
eftersom jag tydligen är den enda här som varmkör bilen innan jag stoppar in dom i den........

Är det inte speciellt kallt ute får mina hundar hoppa in i en kall bil med filt. Är det lite kyligare har vi kupévärmaren på en stund innan vi åker, både för oss själva och hundarna.

Jag tycker man ska göra som man tror att ens hund trivs bäst med och inte bry sig så mycket om hur andra gör!!

Har jag en nakenhund som sitter och darrar och fryser skulle jag nog vara mer noga med att det var varmt i bilen, hade jag en husky skulle det nog behöva vara riktigt kallt innan den började frysa....
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 397
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 574
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp