Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså om ni vet att en domare inte gillar hästen?? Stryker ni er eller rider ni snällt och tar emot kritik som inte stämmer??
Jag har 2 domare som jag bara vägrar rida för , den ena vill att hästen skall ha nosen i bringan annars är hästen öppen i formen
den andra domaren tycker Hille är markbunden och matt jag har ridit 4 tävlingar för denna domare och hon brukar ligga runt 20-25 p lägre än dom andra domarna på honom medans hon tycker om Barcelona som i jämförelse inte lyfter en hov från marken isåfall
Jag har ju favoritdomare/domare som jag föredrar framför vissa andra och sen har jag ett par st som jag tycker dömer väldigt underligt.
Men jag skulle aldrig få för mig att stryka mig för den sakens skull.
Man klagar gärna när man bli nerdömd, men om man blir uppdömd (vilket man ALDRIG tycker att man blir - klart man är värd de där höga poängen!) så bara tackar man och tar emot.......
Om man tävlat mkt så vet man ungefär vad ens ritt ger give and take ett par procent beroende på hur domaren ligger i sin bedömning.
Man klagar gärna när man bli nerdömd, men om man blir uppdömd (vilket man ALDRIG tycker att man blir - klart man är värd de där höga poängen!) så bara tackar man och tar emot.......
Jaha, ja det händer inte mig iallafall Någon gång har jag fått ett par procent mer än vad jag har varit värd i min egen beräkning och den brukar stämma även när procenten är kassa. Jag brukar vill säga få vad jag förtjänar förutom ovanstående undantag. Av alla domare som finns är det bara dessa 2 som är helt kaiko i sin bedömning.
Eller så är det dom som har rätt och alla andra fel