Hur gör ni.. där nere?

Comfort

Trådstartare
Nu när det börjar närma sig förlossning börjar jag fundera lite.
Hur har ni skött ansningen där nere? har ni skitit i allt och kommit in som mumintroll eller åtminstone fixat bikinilinjen?
Jag vet att de har sett allt på BB förut, men jag kan vara lite blyg och vill inte ligga och tänka att de ska behöva gräva sig in för att titta :angel:

Sv: Hur gör ni.. där nere?

Jag rakade rubbet ( snippan, benen, armhålorna etc ).

Nu skulle ju jag snittas så det skulle dom gjort ÅT MIG i annat fall ( alltså ansat snippan ) och det hoppar jag gärna över ..

Men jag lovar, det var inte så jäkla lätt att i v.38 försöka få bort rubb och stubb :D

Jag har bf om fem veckor så igår vaxade jag mig hemma hos en bekant som jobbar med sånt. Vi bokade en ny tid om tre veckor och jag räknar kallt med att håret inte hinner växa ut så mycket om jag får tidigare än det. Benen och under armarna epileras ca var fjärde vecka och de stackars få hårstråna som finns må då vara hänt om de sitter kvar :)

Fötterna är jag faktiskt mest noga med efter att jag kom på att den stackars människan som tar emot bebisen sitter rätt nära mina fötter :o :p

Hihi, jag försöker övertala min sambo att göra det :p
Jag vill ju gärna ha kvar blygdläpparna också.
Känner mig inte riktigt i form för att hantera vassa saker därnere:crazy:.
Dessutom har jag ju inte sett min egen mutta på säkert två månader pga magen :o:D

Hihi, jag försöker övertala min sambo att göra det :p
Jag vill ju gärna ha kvar blygdläpparna också.
Känner mig inte riktigt i form för att hantera vassa saker därnere:crazy:.
Dessutom har jag ju inte sett min egen mutta på säkert två månader pga magen :o:D

Haha :rofl::bow:

kl

Jag hoppade in i duschen på morgonen efter att lite vatten hade gått och vi hade bestämt att vi skulle åka in på kontroll (jag bara visste att det var dags!). Jag rakade benen, armhålorna och bikinilinjen, samt lite extra ansning =) (dock ej rubb och stubb). Filade fötterna och tvättade mig öht mycket noggrant. Jag tyckte inte att det var speciellt svårt att raka sig, jag kände efter bara hur det kändes och tänkte att "nu är det bra". När jag sedan tittade hur det såg ut efter förlossningen såg jag att det var lite si och så med själva rakningen...:o Men det kändes ändå bra inför förlossningen, för då trodde jag ju att jag var riktigt fin =)

//Julia

När jag sedan tittade hur det såg ut efter förlossningen såg jag att det var lite si och så med själva rakningen... Men det kändes ändå bra inför förlossningen, för då trodde jag ju att jag var riktigt fin

Det är ju ändå huvudsaken :D

Jag var så nervös över att jag skulle ha missat något och att personal skulle "hjälpa mig" så jag rakade mig nog 5 ggr extra *hehe*

Två gånger under graviditeten så hjälpte sambon mig att ansa där nere. Han var mycket noggrann! :D

Men ingen av gångerna var i direkt anslutning till förlossningen. Sambon frågade om han skulle hjälpa mig men för mig kändes det konstigt att åka in nyrakad. Som om jag gjorde mig fin för deras skull. :crazy: Har lite samma känsla när jag ska till gyn.

/Timsetim

Jag åkte in á la mumintroll! :D Är ju inte direkt så att det korvar ihop sig och blockerar ingången, och jag tror att det ändå skiter i vilket. Jag sket iaf i det då, hade annat att tänka på. :)

Bad sambon trimma bikinilinjen - Ben samt under armar var aldrig något problem.

//Linda

Jag försökte få maken att hälpa mig men han vägrade, ansåg inte det som det viktigaste ;)
Så jag rakade mig själv, sista gången 2 timmar innan Rasmus var född! Armarna, underlivet och benen. Jag såg ju inte speciellt mycket men jag kom ju åt så jag kunde känna om de var lent eller inte.

kl

Jag hoppade in i duschen på morgonen efter att lite vatten hade gått och vi hade bestämt att vi skulle åka in på kontroll (jag bara visste att det var dags!). Jag rakade benen, armhålorna och bikinilinjen, samt lite extra ansning =) (dock ej rubb och stubb). Filade fötterna och tvättade mig öht mycket noggrant. Jag tyckte inte att det var speciellt svårt att raka sig, jag kände efter bara hur det kändes och tänkte att "nu är det bra". När jag sedan tittade hur det såg ut efter förlossningen såg jag att det var lite si och så med själva rakningen...:o Men det kändes ändå bra inför förlossningen, för då trodde jag ju att jag var riktigt fin =)

//Julia

haha gjorde samma miss första förlossningen, nu vid andra (snitt) gav jag blanka fan i underredet. Tog bara ben, armar & fixat fötterna fina.
Men då visste jag inte att det var sambons gamla klasskamrat som skulle raka mig innan snittet :o

Var inte helt bekväm när han & bb sköterskan rakade & satte kateter på mig medans dom återupplevde gamla minnen från skolan.. ;)
Sen kände han narkossköterskan nere på op, hans gamla fotbollstränare plus en annan närvarande op sköterska där nere var oxå en gammal klasskamrat...

Jättekul... :p
Rena klassträffen när vi skulle ha Evelina

öhhhh jag var hårig över allt... :rofl: hade inte kunnat raka snippan om jag så sågade av mig på mitten.

Här är en till som åkte in som gud skapade, hm, kvinnan.

Eftersom det var ganska bökigt att komma åt redan tidigare i graviditeten hade det vuxit ganska vilt rätt länge dessutom. :angel:

Men se på fan, sonen föddes utan besvär och nog hade jag annat att tänka på än om jag var hårig eller ej. :cool:

Jag var nog hårig både högt och lågt förresten, när det hela drog igång fanns det liksom ingen tid att snygga till sig. Och för vad? Snart var man ju dyngsvettig, hade fått lavemang och ett helt kollegie som stirrade upp i muttan. :D

Jag tog fram rakhyveln, ställde ner väggspegeln på golvet och satte mig framför den och vresade för att se när jag rakade :D:o
Funkade alldeles utmärkt (fick upprepa proceduren några gånger eftersom barnen promt skulle stanna inne längre än beräknat, närmare bestämt 8 resp 12 dagar längre :mad: :D)

Jag var nog ungefär som du skriver mumintroll.

Eller jag såg nog mer ut som jultomten (fast utan skägget) när jag kom stånkande i mannens knallröda gigantiska dunjacka som var det enda som gick runt magen:o.

När jag väl låg där hade jag inte en tanke på hur underlivet såg ut. väntade ju bara på att bäbisen skulle komma vilket hon även gjorde med en hejdundrandes fart (iallafall tvåan, ettan var LITE mer långsam;))

ja det varierar lite på hur folk gör alltså! :D
Vi får väl se hur det blir, får väl hålla linjen i trim och ta resten nån gång, jag har inga problem att se över minimagen ialafall, bara att lyfta och luta sig :p

Jag var nog hårig både högt och lågt förresten, när det hela drog igång fanns det liksom ingen tid att snygga till sig. Och för vad? Snart var man ju dyngsvettig, hade fått lavemang och ett helt kollegie som stirrade upp i muttan. :D

Fantastiskt kul:D:rofl:

För min del så rakar jag mig inte i vanliga fall heller, kanske ansar bikinilinjen på sommaren om andan faller på. Däremot hade jag tänkt ta bort min intimpiercing, men det glömde jag och det gick bra ändå.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 605
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 284
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 784
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar