Hur gör ni dagtid mer era hundar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Katarina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 988
K

Katarina

Jag antar att dom flesta jobbar 8h/dag. Hur gör ni då för att inte lämna dom ensamma för länge? Vad finns det för lösninar för en som bor själv och måste jobba 8h/dag? Dagmatte eller hunddagis kanske?
Hur länge klarar sig era hundar ensamma?

Sv: Hur gör ni dagtid mer era hundar?

Jag och sambon jobbar lite olika jag börjar 7 och sambon 10. Vi är ute med Melker innan vi börjar sedan är sambon hemma på lunch mellan 13-14 och jag är hemma straxt efter 16. Och så är sonen oftast hemma efter halv 3.

Min hund är med mig på jobbet. Om jag dessutom skulle behöva hundvakt när jag är ledig hamnar hon på jobbet igen, och håller de andra gubbarna sällskap.

Jobbar natt så hunden är aldrig ensam=)
På nätterna är han hemma med min son, jag har även möjligheten att kunna ta med honom på jobbet.
Sen är han dagarna igenom med mig.
Han kan vara ensam hemma men jag lämnar inte honom själv mer än max tre timmar och det är verkligen endast om han inte har möjlighet att komma med och helt enkelt har det bättre hemma.

Fram till nu har Chico (10 mån) gått hos dagmatte hela dagarna, alltså från ca. 5.30 till 15.30. P.g.a. främst ekonomiska skäl kommer han nu i år börja gå halvdagar hos dagmatte, d.v.s. från ca. 10.00 till 15.30. Då får han vara själv några timmar på morgonen men det gör ingenting då han bara sover.

Chico skulle nog klara sig 8 timmar om inte mer, men jag har ju bara prövat lämna honom sex timmar en gång (idag!), det fungerade fint! :) Han orkar knappt lyfta huvet när man kommer innanför dörren.

OBS! Jag har heller inga planer på att lämna honom längre än sex timmar, om någon nu tänkte påpeka detta.

Senast ändrad:

Nu ska jag plugga på distans, så jag kommer vara mkt hemma. Nu bor jag kvar hos mamma som jobbar natt, så här är nästan alltid ng hemma. Men går att lämnas ensam ngr timmar.

jag har min med mig på jobbet och skulle det någon gång bli så att det absolut inte går och att dagmatte inte finns och dagis är för dyrt så skulle jag lämna bort henne.
jag skulle aldrig lämna henne själv hela dagarna, det skulle hon inte klara heller.

Hur länge hon klarar sig själv så vet jag inte men jag lämnar henne inte längre än max 4 timmar.
Och 4 timmar är verkligen max.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 897
Senast: Otherside
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 302
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 193
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
924
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka