Hur gör man..

cress

Trådstartare
Om jag anmäler mig till tex t8 eller t7.. Då blir man kallad till collekting ring när det är dax?!.. Sen insläpp på banan vilket är vänster varv kanske.. men när börjar själva programet? När jag kommer till första kortsidan eller ?? Kan Jag bli diskad om Jag gör fel?
Mvh cress..

Sv: Hur gör man..

Du blir kallad till collectingring. Programmet börjar på speakerns kommando, alltså när denne säger "visa valfritt tempo tölt". Det beror väl på vad du gör fel om du blir diskad eller inte..

Du får inte lämna collecting ring när du är där..... beroende på varv kan du börja på närmsta eller bortersta kortsidan. Hälsa där. Beroende på program kan t ex vändning på fel ställe eller hoppa över staketet göra att du blir diskad med mera. Läs gärna FIPO. Finns ju många här som tävlar som väl kan svara.

När man rider lättklass är det alltid på speakers kommando. Man börjar när speakern säger "visa valfritt tempo tölt", (eller vad dem nu säger). :) Finns inte så mycket du kan göra fel.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 729
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?