Hur gör man vid semenering?

Sv: Hur gör man vid semenering?

vi har en klinik med 5 min bilväg i från oss, så i värsta fall så tar man fölis på transport å stoet leds upp, tar max 20 minuter att leda upp henne..

Och om stoet blir riktigt dåligt ?

Vet du vad. Jag tycker att du skall strunta i att betäcka ditt sto.

Jag skulle inte vilja stå med ett dåligt sto eller dålig unge om de inte gick att lasta, dessutom tycker jag att en 23 årig märr är lite åt det äldsta laget att betäcka alls.

Och den kliniken har alltid öppet, kan hjälpa til med allt, har experter på föl och förlossningsskador?

Jag tycker du ska se till att lastträna stoet innan du får henne dräktig, om olyckan är framme.

stoet har haft 9 föl i sitt liv och vet har varit ute och "fölbesiktat" henne, och han säger att hon är superfräch, men ja jag har lagt ner tankarna på betäckning. som sagt inte så kul om olyckan är framme, men oftast går det ju bra, men vill hellre vara på den säkra sidan...

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka