Hur gör man så det blir riktigt rätt...

J

Java87

...när man knyter bort inkar?
Min pålle har en sån stjälkformad ink på ganaschen. Ska man knyta med lite av skinnet oxå eller räcker det med att knyta så nära huden som möjligt?
:eek: :eek:

Sv: Hur gör man så det blir riktigt rätt...

Min kompis häst fastnade i staketet och drog bort sin.. Så kan man oxå göra... :angel:

knyt så nära huden som möjligt, så har vi gjort och det har funkat.

Min häst hade en ink på magen när jag köpte honom. Jag knöt och knöt och på sommaren blev det lite inflammerat och det var allmännt jobbigt.

Så var det en veterinär som rekommenderade att jag skulle pensla på, jag tror att det var e-vitamin...
Jag vet att jag köpte en sån där flaska med flytande a,d,e-vitamin och när jag penslade på det blev han först lite svullen och sen försvann inken för att aldrig mer återkomma!:)

I och med att jag är lite osäker på exakt vilken vitamin det var som gjorde jobbet kan du ju kolla med en vet. Men det var väldigt smidigt i varjefall!

Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 230
Senast: Roheryn
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: ameo
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 223
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar