Hade faktiskt riktigt roligt igår! Det var stressigt som sjutton i perioder. Hade snurrat till det som bara den med beställda hus (vi fick någorlunda ordning på det till slut tror jag) och så var det både vanlig utställning och KM och jag hade åtta marsvin med mig att ställa. Det blev så mycket prat och skämt överallt att jag glömde kolla bedömningarna ordentligt och jag har inte ens läst igenom bedömningssedlarna (gör nu). Inte jättebra resultat direkt men Chache, Yokan, Xíexie och Jet fick silverkort (alla utom Jet var dock ensamma i sin klass så ingen direkt prestation att få silverkort då). Dominik är så otroligt fin men han möter alltid en hane som har en sådan superkropp så trots att Dominik är mitt bästa marsvin med en tegelstenskropp just nu så har han inte ens chans
Vi skojade om att om Dominik varit Vin Diesel (han är inte döpt efter Dominic Toretto men ändå) så hade Rajesh varit Dwayne Johnson eller Hulken
Några saker som verkligen värmde var att Nathalies uppfödare berättade att hon tyckte att jag oseriös och okunnig när jag började (det är det minsta man kan säga) men att hon tyckte att jag verkligen hade förändrats till det bättre och att det var starkt att lära mig hantera min asperger och bipolära svängningar och att hon därför kände sig trygg med att ha sålt Nathalie till mig (det hade hon inte gjort för några år sedan). En annan sak var att jag fick erbjudande att få köpa en riktigt fin hona några dagar innan utställningen och igår hämtade jag henne. Fick köpa henne för en väldigt symbolisk summa och frågade varför just jag och till ett sådant pris och fick svar att uppfödaren tyckte att mina marsvin hade så bra och att hon ville att Ballerina skulle bo hos mig och så fick jag en kram :-O
På vägen hem så berättade min vän som jag alltid åker med att Ballerinas uppfödare hade gjort väldigt mycket när jag försökte ta livet av mig förra gången. Jag visste att det var hon som gjorde min vän uppmärksam på att något var fel för hon hade inte hört något från mig om de två marsvinen hon hade med sig till mig och att min vän ställde upp extremt mycket under tiden jag låg på sjukhus (detta var på en utställning. Jag hade sagt till min vän att jag var magsjuk men glömt marsvinen jag skulle hämta) men allting annat som min vän berättade i bilen hem var nytt för mig, bla hur min väns man varit hemma hos mig och försökt nå mig och sedan kontaktat min mamma och vad Ballerinas uppfödare gjort och även om jag fortfarande är ledsen för att jag inte dog då så känns det varmt i hjärtat att så många bryr sig och att jag tydligen inte är så osynlig som det ibland känns.