Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är Ai också sjuk :cry: Troligen UVI på honom också och så är jag rädd att hans tänder har blivit för långa. Han piper när han kissar och har tappat mycket vikt :cry: Ska ringa till veterinären imorgon och fixa så han kan följa med på tisdag och om de inte vill ta två så får jag vänta med Xíexie för hon visar iallafall ingen smärta och är knubbig och fin. Måste också ringa om Xíexies journalkopior igen för de har inte kommit :(

Tack för era fina ord :heart Jag känner mig inte som en bra marsvinsägare. Jag hade velat göra så mycket mer för dem än vad jag gör. Just nu känns det som att hälften av dem är något litet fel på och hade jag haft pengar så hade jag tagit iväg både dem och hundarna och gått igenom dem från nos till "svans" bara för att veta exakt hur allting ser ut i deras kroppar.

Det är nog så det är att vara djurägare - jag känner precis samma med mina djur. Jag skulle hela tiden önskat att jag haft mera pengar så att jag kunde kolla upp dom ännu noggrannare, köpa bättre utrustning åt dom och bättre vård och mediciner/tillskott till de som behöver det.
Jag tänker snarare så att det är det som gör dig/oss till en bra djurägare, nemligen att man hela tiden vill det bästa för sina djur, och försöker se till att de har det så bra som möjligt utifrån de ressurser man har (tid/pengar/ork).

Håller tummarna att Ai blir frisk och kry snabbt! Det är jobbigt med sjuka djur, men tyvärr går det inte att komma undan, det är liksom del av det att ha djur.

Bra gjort att ta dig ut och vara lite social. Och lycka till med smarttelefonen! Tror du kommer gilla den när du bara får tag på hur den fungerar. :)

Började nog vakna upp lite ur det mörkaste men så blir djuren sjuka igen :( Var iallafall på kräftskiva hos min syster igår och hade faktiskt väldigt trevligt trots att det var mycket nya människor men de var så trevliga (systerns sambos familj) och pratade massor om hundarna och ville kela med dem, men sista stunden var jobbig för då var jag så trött. Hade rejäl ångest på kvällen för skulle träffa killen idag och han har varit lite dämpad i veckan och jag var superorolig för att något var fel eller att han hade tröttnat på mig. Försökte tänka att han har haft väldigt mycket på jobbet mm men det är så svårt att tänka rationellt när ångesten kommer. Visade ju sig mycket riktigt att han hade haft extremt mycket på jobbet och därför var helt slut, precis som den logiska delen i min hjärna försökte övertyga mig om. Men efter att mitt ex gjorde slut pang bom utan minsta förvarning och även denna killen gjort det tidigare så blir jag helt paranoid så fort något inte är exakt som vanligt. Jag känner att eftersom inte ens jag själv står ut med mig så känns det helt befängt att någon annan vill vara med mig.

Jag har fått låna hans gamla telefon så jag kan få en chans att lära mig hur en smart phone fungerar utan att behöva köpa en själv. Jag är så vansinnigt korkad på teknik och får nästan panik bara av att titta på den men har lyckats starta och låsa upp den vilket är en jättebedrift för mig för jag är verkligen precis SÅ korkad på teknik. Köpte två av min nuvarande telefon bara för att slippa paniken att köpa telefon, har flera gånger börjat gråta i butiken för att jag inte klarar att köpa ny telefon. Men nu ska de tydligen snart stänga ned något så min telefon inte kommer att fungera längre så måste ha ny telefon snart :(
PÅ tal om smartfån, när jag köpte min första så satt jag på parkeringen efteråt och kunde inte öppna den. När den ringde i stallet visste jag inte hur man svarade så jag fick ropa på min kompis 18 år gammal för jag tänkte att hon kan nog :D:o. Så du är inte ensam , men man lär sig fort.

+En på den! Jag hade helst behållit min gamla osmarta vik-ihoptelefon. Tyckte att det var jääääättejobbigt att behöva lära om. Men det gick ganska fort att lära sig. Du kan du med. :) Kul att du hade så trevligt på kräftskivan.

Du vet att många i din situation skulle ha fått totalpanik av de där sakerna va?
Tyckt att det var så hemskt pinsamt att de fått panik.

Jag vågade mig knappt ut igår av rädsla för att möta någon (som jag ändå känner) här på gården för att jag hade den dåligaste dagen på länge. Jag orkade bara inte förklara. Dessutom borde jag vara glad för en grej men jag är mest bara överväldigad.
Och du går på kräftskiva. Jag är imponerad.

Ptja, man önskar ofta att man gjort mer. Jag har låtit min häst "vara i hagen" sedan i lördags.
Eller i och för sig gick jag en sväng i lördags...
Han har hostat några dagar men det verkar tack och lov inte varit farligt och på väg bort. I förra veckan jagade jag veterinär för konsultation till jag hittade en bra som lugnade mig lite redan på telefon.
Nu så har han tappat en sko men jag har barfotaboots så nog hade jag kunnat röra på honom lite lätt, och pyssla om mer än bara klappa i hagen.
Men det gjorde jag inte fast jag alltid annars försöker göra mer.
Är jag en dålig hästägare då?
Det är så jag brukar vara, som du beskriver, men det funkar när det är min familj. Tänkte först stanna hemma men var lite piggare så kände att jag kunde vara där en liten stund. Hade mamma och mormor bredvid mig, min morbror och syster mitt emot och sedan systerns vän som har hängt med i 15år. Alla fixar alltid så jag får sitta tryggt, dvs utan någon jag inte känner bredvid mig och så långt från alla barn som möjligt. Hade det varit hos någon annan än min syster så hade jag inte åkt alls.

Nej, så som du berättar så låter du inte som en dålig hästägare. Och jag vet väl innerst inne att jag inte är en dålig marsvinsägare, men det känns som att alla tror att jag är en extra bra marsvinsägare och det är jag inte, jag är en normal marsvinsägare.

Hoppas att du mår bättre nu :heart

Det är nog så det är att vara djurägare - jag känner precis samma med mina djur. Jag skulle hela tiden önskat att jag haft mera pengar så att jag kunde kolla upp dom ännu noggrannare, köpa bättre utrustning åt dom och bättre vård och mediciner/tillskott till de som behöver det.
Jag tänker snarare så att det är det som gör dig/oss till en bra djurägare, nemligen att man hela tiden vill det bästa för sina djur, och försöker se till att de har det så bra som möjligt utifrån de ressurser man har (tid/pengar/ork).

Håller tummarna att Ai blir frisk och kry snabbt! Det är jobbigt med sjuka djur, men tyvärr går det inte att komma undan, det är liksom del av det att ha djur.

Bra gjort att ta dig ut och vara lite social. Och lycka till med smarttelefonen! Tror du kommer gilla den när du bara får tag på hur den fungerar. :)
Har lyckats få urinprov på både Xíexie och Ai och Ai hade blod i urinen och Xíexie fullt av sediment och kristaller :cry: Men att Ais urin var klar i färgen, om än blodblandad, så borde det betyda att han iallafall inte har några stenar och jag hoppas att det ska räcka med smärtstillande och en antibiotikakur. Ska också be dem att kolla hans kindtänder för han har tappat så mycket i vikt, men det kan ju också bero på att han har ont. Ai är iallafall försäkrad som tur väl är (men försäkringen tar inte tandproblem).

Jo, det är sant att man gör så gott man kan med det man har, men jag hade velat göra mer. Nu har de iallafall en riktigt fin bur så där behöver jag inte ha dåligt samvete!

PÅ tal om smartfån, när jag köpte min första så satt jag på parkeringen efteråt och kunde inte öppna den. När den ringde i stallet visste jag inte hur man svarade så jag fick ropa på min kompis 18 år gammal för jag tänkte att hon kan nog :D:o. Så du är inte ensam , men man lär sig fort.

+En på den! Jag hade helst behållit min gamla osmarta vik-ihoptelefon. Tyckte att det var jääääättejobbigt att behöva lära om. Men det gick ganska fort att lära sig. Du kan du med. :) Kul att du hade så trevligt på kräftskivan.
Jag har inte ens försökt mer med den. Den ligger och stirrar ondskefullt på mig känns det som XD Mitt simkort passar inte i den så har ett kontantkort till den så länge och det finns inga pengar på det, ska fixa det imorgon tänkte jag. Jag lyckades ju (eller ja, lyckas är ju relativt i detta fallet. Jag kommer ut på nätet och vet hur man lägger in bilder och musik från/till telefonen) lära mig nya datorn, men den var jag tvungen att lära mig eftersom den gamla gick sönder och jag tycker fortfarande inte om den nya trots att jag haft den i över två år. Med telefonen så känns det "onödigt" med en ny, jag förstår liksom inte varför jag ska ha en ny när den jag har funkar. Det är alldeles för mycket grejer på de nya datorerna och telefonerna för att jag ska klara det. Min gamla telefon har jag haft i 3-4 år och först för en månad sedan så hittade jag två funktioner som jag hade haft jättestor nytta av och då finns det inte mycket jox på min telefon.

Jag har inte ens försökt mer med den. Den ligger och stirrar ondskefullt på mig känns det som XD Mitt simkort passar inte i den så har ett kontantkort till den så länge och det finns inga pengar på det, ska fixa det imorgon tänkte jag. Jag lyckades ju (eller ja, lyckas är ju relativt i detta fallet. Jag kommer ut på nätet och vet hur man lägger in bilder och musik från/till telefonen) lära mig nya datorn, men den var jag tvungen att lära mig eftersom den gamla gick sönder och jag tycker fortfarande inte om den nya trots att jag haft den i över två år. Med telefonen så känns det "onödigt" med en ny, jag förstår liksom inte varför jag ska ha en ny när den jag har funkar. Det är alldeles för mycket grejer på de nya datorerna och telefonerna för att jag ska klara det. Min gamla telefon har jag haft i 3-4 år och först för en månad sedan så hittade jag två funktioner som jag hade haft jättestor nytta av och då finns det inte mycket jox på min telefon.
Om du PMar mig uppgifter kan jag skicka en telefon till dig.

Kommit hem från veterinären och det var totalt kaos. Den vanliga veterinären var inte där och den som var där pratade knappt svenska och kunde verkligen ingenting om marsvin. Ångrar så jävla mycket att jag inte satte mig åkte alla mil till den duktiga veterinären men det skulle ju bara vara en rutingrej som vilken veterinär som helst borde klara. Ai hade dessutom förvuxna tänder vilket jag var orolig för så jag måste ändå åka till Malmö med honom för att få dem slipade.

Jag orkar inte mer. Har gått från "vet inte om jag vill leva" till "jag vill verkligen dö!". Vet bara inte hur jag skulle göra det för vad jag än gör så dör jag ju inte!

Om du PMar mig uppgifter kan jag skicka en telefon till dig.
Tack för erbjudandet! Jag har två likadana stenålderstelefoner som fungerar men "måste" lära mig att hantera en smart phone för killen har läst att de kommer snart stänga ned något (kommer inte ihåg vad) som min telefon behöver för att kunna användas

Var hos läkaren idag. Blev kvar nästan två timmar istället för en men det blev naturligtvis inget bättre ändå

Var hos läkaren idag. Blev kvar nästan två timmar istället för en men det blev naturligtvis inget bättre ändå

Ny läkare eller? I så fall brukar det ju kunna dra ut på tiden för att det tar tid att gå igenom historiken. Eller var det tidigare läkare men mycket att berätta och diskutera?

Är det den läkaren som ska gå i pension, eller är detta en annan förmåga?

Förstår att det känns piss när det inte blir bättre, ibland tar det ju tyvärr tid innan man hittar rätt väg.

Är det den läkaren som ska gå i pension, eller är detta en annan förmåga?

Förstår att det känns piss när det inte blir bättre, ibland tar det ju tyvärr tid innan man hittar rätt väg.
Läkaren som ska gå i pension, har ingen annan läkare.
Det kommer aldrig att bli bättre. Visst, det kan vara okej i perioder, men jag kommer aldrig någonsin att må bra. Det har gått alldeles för långt för det

Det kommer aldrig att bli bättre. Visst, det kan vara okej i perioder, men jag kommer aldrig någonsin att må bra.

Stopp. Det känns så nu. Om det kommer att vara så vet ingen av oss. Inte du, inte jag och inte någon annan, för ingen kan se in i framtiden. Jag har all respekt för att det är en känsla du har men när du säger att du vet hur framtiden ser ut så har du helt enkelt fel.

Det enda jag faktiskt vet (eftersom det går att se tillbaka på sitt liv) är att jag hade samma känsla som du - att de eventuellt kommande bra dagarna inte spelade någon roll, för på det stora hela var jag ändå bortom räddning - och att jag inte längre känner så.

Stopp. Det känns så nu. Om det kommer att vara så vet ingen av oss. Inte du, inte jag och inte någon annan, för ingen kan se in i framtiden. Jag har all respekt för att det är en känsla du har men när du säger att du vet hur framtiden ser ut så har du helt enkelt fel.

Det enda jag faktiskt vet (eftersom det går att se tillbaka på sitt liv) är att jag hade samma känsla som du - att de eventuellt kommande bra dagarna inte spelade någon roll, för på det stora hela var jag ändå bortom räddning - och att jag inte längre känner så.
Jag har känt samma i 30år, och det blir bara värre, tror inte att det kommer att ändras. Jag kan nöja mig med "jag vet inte om jag vill leva, men jag vill nog inte dö" och bara få ha mina djur och få sköta mig själv, men det kommer inte att bli så för det är alltid något som händer som jag inte kan kontrollera

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 135
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar