Nu är Ai också sjuk Troligen UVI på honom också och så är jag rädd att hans tänder har blivit för långa. Han piper när han kissar och har tappat mycket vikt Ska ringa till veterinären imorgon och fixa så han kan följa med på tisdag och om de inte vill ta två så får jag vänta med Xíexie för hon visar iallafall ingen smärta och är knubbig och fin. Måste också ringa om Xíexies journalkopior igen för de har inte kommit
Tack för era fina ord Jag känner mig inte som en bra marsvinsägare. Jag hade velat göra så mycket mer för dem än vad jag gör. Just nu känns det som att hälften av dem är något litet fel på och hade jag haft pengar så hade jag tagit iväg både dem och hundarna och gått igenom dem från nos till "svans" bara för att veta exakt hur allting ser ut i deras kroppar.
Det är nog så det är att vara djurägare - jag känner precis samma med mina djur. Jag skulle hela tiden önskat att jag haft mera pengar så att jag kunde kolla upp dom ännu noggrannare, köpa bättre utrustning åt dom och bättre vård och mediciner/tillskott till de som behöver det.
Jag tänker snarare så att det är det som gör dig/oss till en bra djurägare, nemligen att man hela tiden vill det bästa för sina djur, och försöker se till att de har det så bra som möjligt utifrån de ressurser man har (tid/pengar/ork).
Håller tummarna att Ai blir frisk och kry snabbt! Det är jobbigt med sjuka djur, men tyvärr går det inte att komma undan, det är liksom del av det att ha djur.
Bra gjort att ta dig ut och vara lite social. Och lycka till med smarttelefonen! Tror du kommer gilla den när du bara får tag på hur den fungerar.