Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Valdoxan ger vanligtvis ingen insättning eller utsättning och generellt få biverkningar.
Ska se om jag kommer ihåg att ta upp den med min läkare och se vad hon säger. Men just nu är det inte aktuellt att byta medicin, det vågar jag inte. Bara att byta från p-piller till p-ring skapade psykiskt kaos i ett halvår trots att jag fick det preventivmedlet som var allra likast mina p-piller (som slutade att tillverkas)

Ska se om jag kommer ihåg att ta upp den med min läkare och se vad hon säger. Men just nu är det inte aktuellt att byta medicin, det vågar jag inte. Bara att byta från p-piller till p-ring skapade psykiskt kaos i ett halvår trots att jag fick det preventivmedlet som var allra likast mina p-piller (som slutade att tillverkas)
Jag har en kopparspiral just för att inte stöka till medicineringen med preventivmedel och allt som de kan ställa till med, om du skulle behöva byta framöver :) (Jag har inte varit gravid eller fött barn så det funkar ändå med spiral.)

Jag har en kopparspiral just för att inte stöka till medicineringen med preventivmedel och allt som de kan ställa till med, om du skulle behöva byta framöver :) (Jag har inte varit gravid eller fött barn så det funkar ändå med spiral.)
Jag är steriliserad så behöver inte preventivmedel egentligen utan jag har det för att minska iallafall några av alla svängningar

Voxra har jag ätit. Ingen medicin som påverkar seratonin och/eller noradrenalin har funkat. Jag har inte gått igenom hela registret men tillräckligt för att det inte ska vara lönt att prova någon annan. Valdoxan verkar ju dock lite annorlunda än SSRI och SNRI, men hur annorlunda mot voxra vet jag inte. Fast vet inte om jag vågar prova något annat. Har gått igenom så väldigt många mediciner och ofta medför det rejäla svängningar och dåligt mående en lång tid. Enda undantagen har varit lamictal och seroquel, som är de jag äter nu. Tror inte att jag hade några besvär av voxra heller, men när jag startade om allting efter mitt förra självmordsförsök (inte det som startade tråden) så märkte jag ingen skillnad mot när jag åt voxra och utan så därför struntade vi i den och jag tycker att jag nog är mindre borta i huvudet utan den. Lamictal är den enda som har visat sig effektiv mot min depression av alla jag har provat och seroquel har minskat ångesten och även visat sig förlänga perioderna innan lamictal slutar fungera
Lamictal är det som funkar på mig med, jag klarar mig på endast det.
Eller det och melatonin som rättar upp sömnkvalitén i och för sig.
Har inga biverkningar som tur är.
Vad jag förstått verkar inte valdoxan och Voxra speciellt lika. Bara att min läkare såg de som de två alternativ man kunde prova om det behövts något mer än lamictalen.

Lamictal är det som funkar på mig med, jag klarar mig på endast det.
Eller det och melatonin som rättar upp sömnkvalitén i och för sig.
Har inga biverkningar som tur är.
Vad jag förstått verkar inte valdoxan och Voxra speciellt lika. Bara att min läkare såg de som de två alternativ man kunde prova om det behövts något mer än lamictalen.
Skönt att du slipper biverkningar :bump: Jag har överlag inte mycket biverkningar av den utan det är när jag börjar komma upp i högre doser. Har aldrig ätit över 200mg för vid den dosen har jag spårat ut rejält och jag är rädd för att det ska hända igen. Tror att jag har slutat med den tre eller fyra gånger (eller fem? Kommer inte ihåg längre) för att jag kommer upp i för hög dos och måste då sluta med den för att gå ned i dos funkar inte eftersom den då inte funkar. När jag har slutat med den så funkar det ett tag och sedan går det rakt ned i helvetet där jag bara ligger och stirrar in i väggen och vill dö så mycket att de med hot har fått tvinga mig att börja igen för vid det laget så vill jag inte ens bli bättre utan jag vill bara dö. Seroquel har gjort att perioderna utan att höjning av lamictal har ökat rejält och jag kan nu äta samma dos i många månader. Har gått från 25mg till 100mg (125mg idag) sedan januari 2015 istället för att behöva öka dosen varannan till var tredje månad. Jag blir hypomanisk, eller på gränsen, vid varje höjning och det är så obehagligt.

Jag ska se vad min läkare säger om valdoxan. Det är ju inte aktuellt med någon ändring nu men det kan ändå vara bra att veta.

Detta fick jag av min vän igår :heart
13935080_1146402485422992_7630894057155524349_n.jpg

Hon har även hjälpt mig med att köpa ringormsmedel och massa annat till marsvinen från utomlands, tex örtpreparat mot artros till farbröderna och mot Xíexies UVIer. Xíexie är dålig igen :cry: Veterinären var fullbokad så det blir smärtstillande och örtpreparat till att börja med eftersom hennes bakterier vid senaste tillfället var resistenta mot de vanliga antibiotikasorterna. Förhoppningsvis gör de nya örterna mer nytta än tranbärspulvret hon har fått hittills. Varför kan hon inte få bli frisk för :cry:

Skönt att du slipper biverkningar :bump: Jag har överlag inte mycket biverkningar av den utan det är när jag börjar komma upp i högre doser. Har aldrig ätit över 200mg för vid den dosen har jag spårat ut rejält och jag är rädd för att det ska hända igen. Tror att jag har slutat med den tre eller fyra gånger (eller fem? Kommer inte ihåg längre) för att jag kommer upp i för hög dos och måste då sluta med den för att gå ned i dos funkar inte eftersom den då inte funkar. När jag har slutat med den så funkar det ett tag och sedan går det rakt ned i helvetet där jag bara ligger och stirrar in i väggen och vill dö så mycket att de med hot har fått tvinga mig att börja igen för vid det laget så vill jag inte ens bli bättre utan jag vill bara dö. Seroquel har gjort att perioderna utan att höjning av lamictal har ökat rejält och jag kan nu äta samma dos i många månader. Har gått från 25mg till 100mg (125mg idag) sedan januari 2015 istället för att behöva öka dosen varannan till var tredje månad. Jag blir hypomanisk, eller på gränsen, vid varje höjning och det är så obehagligt.

Jag ska se vad min läkare säger om valdoxan. Det är ju inte aktuellt med någon ändring nu men det kan ändå vara bra att veta.
Jag äter 300mg biverkningsfritt. Vilken tur att det funkar för mig, men orättvist.
Önskar så mycket att ni hittar en kombination som hjälper dig ytterligare, så att du kan få börja läka ordentligt.
Håller tummarna för örterna. Får jag ställa den nyfikna frågan vad som är i?

Vilket fint pussel! :love: Där har du verkligen att göra då andan faller på.

Så synd att Xíexie är dålig. Hoppas hon blir bättre snart och att örterna fungerar för henne. :heart

Det låter ju spontant som att det måste finnas något som fungerar bättre. Det där låter oerhört bökigt.

Önskar både dig och Xiexie god bättring, @Lyan :heart Hoppast att ni båda mår bättre imorgon.

Tack! Jag har varit och handlat till mormor och ska snart till henne så ska vi äta middag ihop :-) Xíexie får smärtstillande så nu slipper hon ont iallafall och örterna har kommit idag så det ska hon börja få på en gång.
Jag äter 300mg biverkningsfritt. Vilken tur att det funkar för mig, men orättvist.
Önskar så mycket att ni hittar en kombination som hjälper dig ytterligare, så att du kan få börja läka ordentligt.
Håller tummarna för örterna. Får jag ställa den nyfikna frågan vad som är i?

Nja, orättvist är det väl inte. Huvudsaken är ju att det funkar för dig! Jag har aldrig vågat gå över 200mg eftersom jag blivit väldigt hypomanisk och hittat på en massa idiotiska saker, men det kanske kan vara värt ett försök att prova högre dos när jag väl kommer dit. Jag blir ju på gränsen till hypomanisk vid varje höjning och det brukar gå över efter en vecka så om jag bara kan hantera alla impulsivitet så kanske det funkar med högre dos också, fast tror att jag åt den höga dosen i 2-4 veckor första gången. Allting är så längesedan nu så det är svårt att minnas.

Eurologist. Detta är den enda innehållsförteckningen jag hittat som inte är på tyska
Composition
Chinese herbs (name in Latin / Pin Yin): Aconiti radix/ ZHI CHUAN WU, Batatatis rhizoma/ SHAN YAO, Cinnamomi cortex/ ROU GUI, Gardeniae fructus/ ZHI ZI, Imperatae rhizoma/ BAI MAO GEN, Leonuri herba/ YI MU CAO, Magnoliae flos/ XIN YI, Mume fructus/ WU MEI, Nelumbinis nodus rhizomatis/ OU JIE, Paeoniae albae radix/ CAO BAI SHAO, Peucedani radix/ QIAN HU, Polygonati rhizoma/ HUANG JING and Vaccariae semen/ WANG BU LIU XING.

Cystease innehåller N-Acetyl-D-glukosamin.

Sedan har jag två andra som ligger nere hos marsvinen som jag inte kommer ihåg namnen på. Vet dock inte om jag ska använda dem ännu för de innehåller också någon typ av glukosamin plus tranbär och tranbär har hon redan fått utan resultat. Fast nu provar jag te gjort på torkade tranbär för det sa veterinären att det kunde funka bättre än pulver.

Vilket fint pussel! :love: Där har du verkligen att göra då andan faller på.

Så synd att Xíexie är dålig. Hoppas hon blir bättre snart och att örterna fungerar för henne. :heart

Jag är inte så förtjust i motivet, är mer för pastellfärger och fantasy eller solnedgångar, men det kommer bli en rolig utmaning! Fast just nu håller jag på med ett annat pusselprojekt som jag tänkte visa sedan när det är klart.

Tack, det hoppas jag också att de gör! Hon får metacam nu så hon har inte ont iallafall.

Det låter ju spontant som att det måste finnas något som fungerar bättre. Det där låter oerhört bökigt.

Med tanke på hur det har varit innan så känns det väldigt obökigt faktiskt, men det hade ju varit väldigt mycket bättre om medicinerna håller sig till vad de ska göra! Jag reagerar olika på samma mediciner hela tiden och ännu har vi inte hittat något mönster mer än att jag börjar misstänka att jag blir trött av stesolid vid depressiva perioder och pigg vid (dolda av den typen av depression som inte beror på det bipolära) hypomana perioder.

Jag har idag fått svar på Poppys allergiprover så nu har jag varit och köpt ny mat till henne så nu ska hon förhoppningsvis bli bra :-D Ett problem mindre åtminstone (hoppas jag. Hade inte förvånat mig om det dyker upp något annat fel :down:). Innehållet ser inte ett dugg kul ut (70% ris :arghh:) men vad har jag för alternativ liksom, hunden måste ju ha mat hon tål.

Jag har idag fått svar på Poppys allergiprover så nu har jag varit och köpt ny mat till henne så nu ska hon förhoppningsvis bli bra :-D Ett problem mindre åtminstone (hoppas jag. Hade inte förvånat mig om det dyker upp något annat fel :down:). Innehållet ser inte ett dugg kul ut (70% ris :arghh:) men vad har jag för alternativ liksom, hunden måste ju ha mat hon tål.

Vad var hon allergisk mot? Har du testat råfodring? Det brukar ofta ge bra resultat på allergihundar.

Vad var hon allergisk mot? Har du testat råfodring? Det brukar ofta ge bra resultat på allergihundar.
Råfodring kommer jag inte att klara. Däremot funderar jag på att köpa kött och torka och ge som tillskott/godis. Så kanske hon går att lära sitt till slut :o
Hon tål inte sockerbeta och kanin och ligger på gränsen för banan, morot, kyckling, squash, gröna ärtor, potatis, tomat och hjort. Det är ju jättekonstiga saker flera av dem, stoppar man verkligen banan och squash i hundmat? Och tex älg är inte ens testat och det kan jag få tag på lätt då min bror jagar men nu vågar jag inte ge det. Kanske om några månader för att testa vad som händer men inte nu när hon precis har bytt foder igen

Börjar redan märka av höjningen lite tror jag för var tvungen att ta en halv stesolid innan för jag började få ångest och då blev jag pigg istället för trött så nu är alla marsvinens burar städade :up: Jag har också varit på loppis med killen och kom hem med tre stora pussel ( två 3000 och ett 2000) för 20kr för allihopa! Inte jätteroliga motiv men ändå :) Funderar på om jag ska hem till mamma och se vad jag har kvar för pussel där också men tror att det mest är tråkiga och av dålig kvalité kvar för jag har hämtat i några omgångar redan. Vi hade ett tag en tanke att vi skulle pussla ihop så jag tog dit nästan alla mina pussel men sedan hade mamma aldrig tid :( Köpte även ett skrivbord som jag tänkte ha symaskinen på (även om den bara används en eller två gånger om året), lite böcker, ett par halsband och ett par byxor som var för små trots att de var storlek 40 :( Mår så fruktansvärt dåligt för vikten, känner mig äcklad av mig själv och får ångest av att titta i spegeln, eller bara av att titta ned, finns ingen midja kvar och jag har alltid varit så glad över att jag har en smal midja :cry:

Jag har också varit på loppis med killen och kom hem med tre stora pussel ( två 3000 och ett 2000) för 20kr för allihopa! Inte jätteroliga motiv men ändå :) Funderar på om jag ska hem till mamma och se vad jag har kvar för pussel där också men tror att det mest är tråkiga och av dålig kvalité kvar för jag har hämtat i några omgångar redan.
Är det inte vanskligt att köpa på loppis? Jag menar om det saknas bitar eller så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 135
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar