Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså du kan till och med måla marsvin på dina naglar!
Jag kan inte ens måla enfärgat!

Heja dig - du är så otroligt bra!
Nu håller jag tummarna för att helgen blir lyckat på alla vis

Jag har klistermärken formade som marsvin. Först måla basfärg, sedan på med klistermärken, kladda på lite lack, dra bort och så är det klart! Så riktigt så duktig som det ser ut är jag inte :angel:

Tack! Kan behöva en massa tummar! Allting ligger på gränsen till katastrof hela tiden känns det som. Tex i morse fick jag upp och flytta bilen för att jag fått för mig att det var lördag idag så jag hade parkerat in grannen som inte kör på helgerna. Har killens bil så är inte van vid den och den är väldigt pigg så det hoppade iväg när jag släppte kopplingen, jag lyckades vrida tillräckligt på ratten för att missa väggen med typ en millimeter och sedan trampa på bromsen så den stannade lika få millimeter från en betongpelare. Och Ping. Ju mer jag tänker på det desto mer inser jag vilken tur vi hade att hon inte blev allvarligare skadad. Tänk om den andra hundens husse inte hunnit ta halsbandet och Ping blivit ruskad, eller om mammas tumme inte kommit i vägen, eller om husse inte hållit emot så Ping ben inte blev draget ur led när hennes tass satt fast i den andra hundens mun, att mamma inte blev allvarligare skadad osv i en evighet. Så ser hela dagarna ut, allting ligger på gränsen och hittills har jag klarat gränsen. Går bara och väntar på när det kommer att gå riktigt snett :crazy:

Jag har klistermärken formade som marsvin. Först måla basfärg, sedan på med klistermärken, kladda på lite lack, dra bort och så är det klart! Så riktigt så duktig som det ser ut är jag inte :angel:

Tack! Kan behöva en massa tummar! Allting ligger på gränsen till katastrof hela tiden känns det som. Tex i morse fick jag upp och flytta bilen för att jag fått för mig att det var lördag idag så jag hade parkerat in grannen som inte kör på helgerna. Har killens bil så är inte van vid den och den är väldigt pigg så det hoppade iväg när jag släppte kopplingen, jag lyckades vrida tillräckligt på ratten för att missa väggen med typ en millimeter och sedan trampa på bromsen så den stannade lika få millimeter från en betongpelare. Och Ping. Ju mer jag tänker på det desto mer inser jag vilken tur vi hade att hon inte blev allvarligare skadad. Tänk om den andra hundens husse inte hunnit ta halsbandet och Ping blivit ruskad, eller om mammas tumme inte kommit i vägen, eller om husse inte hållit emot så Ping ben inte blev draget ur led när hennes tass satt fast i den andra hundens mun, att mamma inte blev allvarligare skadad osv i en evighet. Så ser hela dagarna ut, allting ligger på gränsen och hittills har jag klarat gränsen. Går bara och väntar på när det kommer att gå riktigt snett :crazy:
Du är så otroligt duktig, men du får lite pepp ändå!

Du är så otroligt duktig, men du får lite pepp ändå!
Hatar den låten men tack ändå :D Killen brukar alltid "skrika" tänk positivt! Jag brukar köra på att hoppas på det bästa men vänta mig det värsta. Då är jag iallafall lite förberedd om det värsta händer och glad om det inte händer!

Och nu är det dags att stänga av datorn och packa det sista i bilen. Resfeber så det skriker om det! Jag brukar alltid ha en person med mig när vi åker långt men hon kunde inte denna helgen så det blir första gången jag åker så långt själv

Marsvinen kommer nog inte att göra succé tyvärr men jag har förhoppningar på Dominik och Yokan iallafall. Finns chans att Såfin gör succé, men hon är ju inte min längre. Dock blir det väl jag som får äran om det går bra eftersom det är jag som gör alla förberedelser
Mycket vackert namn - Såfin!
Hårfagre hade varit ett bra namn också för marsvinen :)

Lycka till på SM!

Tack så mycket alla!

Det gick helt okej och jag hade roligt även om jag var väldigt trött och en del ångest. Marsvinen vann inget men Nathalie fick ett silverkort och blev 2/8, Trubbel blev 8/13 och Dominik 6/20 så även om det känns som att det gick skitdåligt så hamnade de ändå helt okej med tanke på att konkurrensen var stenhård och jag visste ju redan att mina inte var i perfekt utställningsform. Såfin fick silverkort med sin nya ägare och blev tvåa i sin klass, vet dock inte hur många de var där.
Med försäljningen gick det också rätt så bra, iallafall för välkommenskyltarna och utställningsplattorna, inte lika bra för husen men jag är rätt nöjd ändå. Har fått några bokade att avlämnas nästa utställning också.

Jag är helt slut nu och har haft jätteont i bröstkorgen varje dag. Tror att det är halsbränna/magkatarr för tidigare gick det över direkt jag tog novalucol men det gör det inte alls nu så jag får så ont att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Lär väl vara i zombiestadie ett bra tag skulle jag tro

Mycket vackert namn - Såfin!
Hårfagre hade varit ett bra namn också för marsvinen :)
Jag har velat ha ett marsvin som hetat Såfin jättelänge så det är lite tråkigt att när jag äntligen fick min Såfin så kom vi inte överens. För Såfin passade det dessutom extra bra då hon i stamtavlan heter Dirty Alice :D

Jag tycker att det är väldigt roligt att komma på namn som passar till både individen och som teman ihop med syskon och föräldrar. Nu har jag dock lite idétorka så jag får se vad som händer i de planerade kullarna. Ett kulltema som jag funderar på att köra med antingen Jets eller Trubbels ungar är Troll, Trassel, Tova och Tangle. Det är ju lite i samma klass som Hårfagre :p Med Jet passar det för att han brukar kallas för Jet Li(lltroll) och med Trubbel för att det börjar med tr.

Har ju också glömt att visa mina nya lilla bebis som flyttade hit för några veckor sedan! Hon fick heta Sassy för hon är så cool, självsäker och busig :love:
13495199_1115273518535889_787552161100580083_n.jpg

Så söt din nya är, @Lyan! :love: Och så jäkla awesome du är som orkat ta dig igenom SM! :bow:
Visst är hon bedårande! Skulle egentligen inte ha någon mer bebis eftersom jag planerar att para både Nathalie och Jackie men hon var så söt, och framför allt, hur lugn och cool som helst. Första utställningen, 2,5månader gammal och uppförde sig som om hon var uppfödd på en utställning. Satt i min hand, kollade sig omkring och mumsade paprika :love: Hon är också väldigt speciell i utseendet. Hon har två crestar i pannan, en ridge från skuldrorna till rumpan, från skuldrorna till cresten växer pälsen framåt, tufty feet och pälsriktiningsfel på resten av kroppen :rofl: Skulle jag få för mig att avla på henne så har hon också de, ganska ovanliga, färgerna jag försöker avla fram, men det är för tidigt för att ta några sådana beslut ännu.

Det känns helt overkligt nu när jag är hemma. Som om hela SM och den fruktansvärda månaden innan bara är en dröm och inte har hänt på riktigt

Skönt att höra att du är tillbaks och att allt har gått bra. Grattis till silverkorten på Nathalie och Såfin! :) Sassy var jätteskön! :love:

Hoppast att du får ta det lugnt denna vecka och hämta in dig efter allt som hänt.

Hur är det med Ping, är hon på bättringsväg?

Räcker upp en hand.. Här har du en till.

@Lyan En viss skillnad på dina marsvinshus och det nya huset vår kanin ska få i buren.. Inte klart ännu, men du ska få en bild sedan. Min man har gjort det mesta.
Tänker att det kanske kan göra dig ett uns gladare att se vad du åstadkommer kontra oss vanliga när vi försöker bygga hus ;)

Tack så mycket alla!

Jag är helt slut nu och har haft jätteont i bröstkorgen varje dag. Tror att det är halsbränna/magkatarr för tidigare gick det över direkt jag tog novalucol men det gör det inte alls nu så jag får så ont att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Lär väl vara i zombiestadie ett bra tag skulle jag tro

Helt tillåtet. SOV! ;)

Jag och Tinja har lekt mycket lydnad nu de senaste dagarna, och vilka framsteg! Plötsligt verkar fria följet sitta, och vi har jobbat på läggande under gång och så rutan! Jag har införskaffat små platta koner och så kör vi på ca 10 meters avstånd, och det går SÅ bra.

Visst, ibland trampar hon envist på konerna istället för sin target, meeeen det kommer vi träna bort :D

Är fortfarande helt slut och har lyckats halvt vända på dygnet så jag har svårt att somna på kvällen och sedan är jag helt borta när jag försöker vakna. Får blodtrycksfall, är alldeles matt och håller på att svimma när jag står upp, men har iallafall mindre ont i magen. Alla mina rutiner är borta och jag glömmer medicinerna till både mig och djuren, glömmer borsta tänder, gå med hundarna, mata marsvinen osv. Nästan inget funkar nu.
Denna veckan har det varit festival i stan men jag har bara orkat gå lite på loppisen de har över gatan där jag bor. Igår följde Sassy med och hon var inte ett dugg rädd, bara nyfiken på allt som hände runt omkring och idag var Trubbel med. Trubbel är inte heller rädd men hon är inte så glad i att sitta stilla, hon har för mycket spring i benen. Köpte ett par böcker som jag har bestämt att jag bara får ha nere hos marsvinen. Älskar att läsa så vill ju läsa dem direkt men om jag tar upp dem i lägenheten kommer jag att fastna i dem och förstöra rutinerna ännu mer, tänkte att om de ligger hos marsvinen så kommer jag att bli mer motiverad att gå ned dit och sitta i myshörnan med marsvinen i famnen.
Hela marsvinsrummet ser ut som ett katastrofområde men jag har iallafall börjat att röja lite.

Ping är så gott som helt återställd :banana: Man känner var såren har varit men de syns i princip inte alls och hon är nästan som vanligt igen. Både hon och Poppy är lika förvirrade som jag är så jag vet inte vad som beror på skadorna och vad som beror på att rutinerna är kaos, men jag tror att det är rutinerna. Försöker att inte tänka på hur illa det kunde ha gått, hon hade verkligen extrem tur!

På måndag ska Poppy till veterinären på allergiutredning och Xíexie är fortfarande inte bra från sin UVI. De har tagit odling på hennes urinprov men jag har inte fått svar ännu. Är så fruktansvärt trött på sjuka djur nu :(

Naglarna kan inte jag ta åt mig äran över utan det är min vän som har gjort stickers som man sätter på naglarna, målar och sedan drar av. Älskar dem! Det är så lätt, men ser avancerat ut.

Och även om husen jag säljer är fina så är mina egna marsvins hus inte alls lika snygga eller välbyggda :angel: Har en massa planer på vad jag ska göra till dem när jag orkar

Jag och Tinja har lekt mycket lydnad nu de senaste dagarna, och vilka framsteg! Plötsligt verkar fria följet sitta, och vi har jobbat på läggande under gång och så rutan! Jag har införskaffat små platta koner och så kör vi på ca 10 meters avstånd, och det går SÅ bra.

Visst, ibland trampar hon envist på konerna istället för sin target, meeeen det kommer vi träna bort :D
Fel tråd tror jag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 139
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5