Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har passat mammas marsvin och hon skulle hämta dem idag. Hon skickade ett sms och frågade om jag var hemma och att hon skulle hämta marsvinen. Jag var inte klar hemma så jag fick stressa och sedan snabbkissa hundarna så hon skulle slippa vänta men när jag kom dit så var hon inte där. Tänkte att hon skickade när hon åkte hemifrån och skulle dyka upp när som helst men jag fick vänta och vänta. Efter att tag började jag fixa lite för att inte bara sitta och glo och efter 1,5timme(!) så kom hon. Vid det laget var jag rätt irriterad (hon brukar alltid vara sen, minst 15minuter men oftast längre så jag är ganska irriterad sedan tidigare) så jag sa faktiskt ifrån. Sa att vad spelar det för roll om jag var hemma 1,5timme tidigare om hon ändå inte tänkte komma då. Bara för att jag var hemma då så betyder det ju inte att jag inte hade annat planerat senare. Vilket jag hade men när hon åkte så var det för mulet och kallt för att gå ut med marsvinen. Får se om hon bättrar sig för jag tycker att det är rätt respektlöst att alltid vara sen.

Så jag har fixat en del nere hos marsvinen och nu kan man se golvet igen :D Marsvinen har typ gått bärsärkargång och varken Spike eller Ai har tillräckligt med pondus för att hålla ordning på honorna så jag satte över Spike och Ai i ena hagen och hoppas att de ska lära sig att bo ihop. Inga slagsmål ännu iallafall. Satte istället in Yokan till honorna och hoppades att han skulle ha lite mer stake (om än inga kulor :p). Han och Nathalie rök ihop rätt rejält när hon försökte trycka till honom och även om Nathalie var den enda som fick skador så undviker Yokan henne nu så jag vet inte vem som vann. Jackie far runt som en jäkla varulv och ger sig på alla som råkar komma i vägen. Hon ger dock bara tjuvnyp och jag vet inte om det är hon som har startat allting eller om hon försvarar sig efter att han blivit rätt hårt ansatt av både Nathalie, Xíexie och Trubbel vid tidigare tillfällen. Det är iallafall hon som till synes stället till mest just nu. Och mitt i allt detta kaos tultar Sassy runt och är inte rädd för någon, får hon ett tjuvnyp av en så går hon bara bort och pussar, eller stjäl deras mat direkt ur munnen, någon annan :rofl:

Själv mår jag väl sådär. Har konstant ont i magen och det känns som att alla tarmar typ står stilla. Har försökt äta nyttigare idag men har ändå ont i magen just nu. Ingen halsbränna idag åtminstone så det är ju skönt iallafall. Får se om jag vaknar pga magont i natt också...

Fast mina är ju byggda för att vara fina och inomhus. Även om de tål en rejäl tvätt så hade de inte klarat att stå ute i regn och rusk och de håller inte någon värme. Sedan har jag ju byggt och förbättrat sedan 2008-2009 och har en pappa som varit snickare så jag har ju lite försprång i och med det.
Det där bidrar till att förklara varför du är duktig. Det gör dig INTE mindre duktig! Dina hus är fina! Jag har aldrig sett något som ens liknar ditt "marsvinslandskap".

Jo, kan kan jag ju iofs :) Ska försöka göra riktigt fint nere hos marsvinen men just nu känns det som att det aldrig blir av. Är helt golvad idag :(

13590252_1125886164141291_8244053196046516080_n.jpg

13567453_1125876070808967_7027750521294303186_n.jpg

13615181_1125887000807874_5253020649826698604_n.jpg

13620359_1125882954141612_675755167865097887_n.jpg

13557690_1125884020808172_2408046800250226041_n.jpg

13567456_1125885174141390_2732261201158340516_n.jpg
Såå fina !!

Fast mina är ju byggda för att vara fina och inomhus. Även om de tål en rejäl tvätt så hade de inte klarat att stå ute i regn och rusk och de håller inte någon värme. Sedan har jag ju byggt och förbättrat sedan 2008-2009 och har en pappa som varit snickare så jag har ju lite försprång i och med det.
Och min är byggd för att se fin ut utomhus. Den är inte isolerad utan ska vara bo.
Vi hade mycket väl kunnat sätta på knutar och målat de vita. Men det kändes för krångligt. Skulle ta tid att få det snyggt.
Och det är inte hälften så pilligt som ditt ;)
Glöm inte att dina är små också.

Visst kan din pappa hjälpt lite med tekniken, men man behöver ett handlag för det där som inte jag har... ;)

Det där bidrar till att förklara varför du är duktig. Det gör dig INTE mindre duktig! Dina hus är fina! Jag har aldrig sett något som ens liknar ditt "marsvinslandskap".

Tack :laugh: Är man inne i marsvinsvärlden så är inte sådana landskap särskilt ovanliga. Eftersom marsvin inte behöver galler så kan man hitta på väldigt mycket och det finns otroligt uppfinningsrika och snygga burar som lätt kan mäta sig med mina, även om de flesta inte är lika stora.

Och min är byggd för att se fin ut utomhus. Den är inte isolerad utan ska vara bo.
Vi hade mycket väl kunnat sätta på knutar och målat de vita. Men det kändes för krångligt. Skulle ta tid att få det snyggt.
Och det är inte hälften så pilligt som ditt ;)
Glöm inte att dina är små också.

Visst kan din pappa hjälpt lite med tekniken, men man behöver ett handlag för det där som inte jag har... ;)
Att de är små gör det lättare tycker jag. Pappa har inte hjälpt med byggningarna (heter det så? Ser konstigt ut) av husen, däremot var det han som kom på att använda dessa pinnar som knutar och som har lärt mig mycket om att snickra. Han har även fixat en massa verktyg till mig som jag skulle haft svårt att ha råd med själv. Saknar honom :(

Ont i magen idag också och nu dessutom feber :( Äter jag så får jag ont och magen blir som en ballong som känns som den ska sprängas, äter jag inte så får jag ont och det känns som att magen ska brinna upp

Funkar det att dricka Proviva? Det brukar jag ta till när hela tarmsystemet verkar ha kört ihop sig.
Har inte provat. Drack en del proviva i samband med SM men kommer inte ihåg om det blev någon skillnad. Ska köpa och prova när jag är i skick att gå till affären. Har fått omeprazol av mamma men har glömt att ta dem nästan varje dag så då gör det ju ingen nytta så har lagt dem vid datorn nu så jag inte kan missa dem. Novalucol hjälper ibland när det bränner men jag måste ta många i så fall. Magen står typ still känns det som

Oj, då kan en bra början vara att faktiskt ta Omeprazolen. Och vara snäll mot magen, det är där hela immunförsvaret sitter. Det finns ju milt laxerande medel att ta till (själv brukar jag köra maskrostabletter) för att få igång systemet.

Oj, då kan en bra början vara att faktiskt ta Omeprazolen. Och vara snäll mot magen, det är där hela immunförsvaret sitter. Det finns ju milt laxerande medel att ta till (själv brukar jag köra maskrostabletter) för att få igång systemet.
Mm, har tagit den idag och lagt den vid datorn så jag ska komma ihåg den. Tycker inte att jag har ändrat något med maten men magen håller ju tydligen inte med

Jag vill vara ute ju. Första dagen på över en vecka med fint väder och jag ligger under två täcken och fryser :( Är nästan aldrig sjuk i vanliga fall och feber har jag typ en gång var femte år och nu är det nog tredje gången sedan i vintras :(

Nej, jag vet att man inte ska jämföra sig med andra (eller titta på bilder överhuvudtaget) men just nu känner jag mig superlöjlig som nojar över mina ärr. Att de är så små och obetydliga och bara på underarmarna. Att jag är löjlig som tror att någon ska bry sig, eller att någon kommer tänka typ "varför löjla sig över sina små löjliga emoärr". Samtidigt vet jag ju att det inte är bara "cat scratches", men om man jämför med så många andra så känns det som ingenting. Mina syns inte för att det är lager på lager istället för över hela kroppen. Min kropp verkar dessutom ha en otrolig läkningsförmåga för alla ärr blir ofta mycket små även om skadan varit stor

Jag vet inte om detta är en bra idé men jag känner/har känt länge nu att jag klarar inte att hålla hemligt. Ändå vill jag inte visa. Jag vet inte, jag är knäpp. Jag vill kunna gå barärmad men jag är skiträdd, för att bli dömd av andra. Att jag "är en sådan som skär", att jag söker uppmärksamhet för mina små rispor, att jag är märkt för livet. Jag hatar mina ärr, jag vill inte ha dem, jag har förstört mina armar, min kropp. Samtidigt "vill" jag att de syns, för jag vill inte längre att alla ska tro att allting är bra. För det säger alla, att jag verkar ju så pigg och glad och sprallig, ja, för de ser inte alla andra dagar när jag bara ligger hemma för att jag är för trött för att ens gå ut med hundarna. Inget vet, ingen ser. Jag vill att det ska vara så, jag vill inte vara svag, men ändå inte. Jag vill bara vara NORMAL!

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.ne...=fc3a1c19d6c6d745695cc6baf4d9c0cc&oe=58327F15

Jag vet inte om detta är en bra idé men jag känner/har känt länge nu att jag klarar inte att hålla hemligt. Ändå vill jag inte visa. Jag vet inte, jag är knäpp. Jag vill kunna gå barärmad men jag är skiträdd, för att bli dömd av andra. Att jag "är en sådan som skär", att jag söker uppmärksamhet för mina små rispor, att jag är märkt för livet. Jag hatar mina ärr, jag vill inte ha dem, jag har förstört mina armar, min kropp. Samtidigt "vill" jag att de syns, för jag vill inte längre att alla ska tro att allting är bra. För det säger alla, att jag verkar ju så pigg och glad och sprallig, ja, för de ser inte alla andra dagar när jag bara ligger hemma för att jag är för trött för att ens gå ut med hundarna. Inget vet, ingen ser. Jag vill att det ska vara så, jag vill inte vara svag, men ändå inte. Jag vill bara vara NORMAL!

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.ne...=fc3a1c19d6c6d745695cc6baf4d9c0cc&oe=58327F15

Stärkt av dig att visa! :heart Jag tror att du gör rätt i att vilja berätta för din omgivning att du inte mår så bra som det kan se ut. Hejjar på dig!

Du måste nog lite inse att du är en sådan person, alla hanterar dåligt mående med olika medel. Inget konstigt alls, är lättare att acceptera ärren om du accepterar den du är. Då alltså inte att du är ett dåligt mående men att du är en person som hanterar det på det sättet precis som hur många andra som helst.

Sen kan jag ju iofs önska när det gäller mig att jag hanterar saker och ting på bättre sätt men det är ju en annan sak. Sen när folk säger till mig att jag "vill ha uppmärksamhet" så stämmer det till stor del och det stämmer säkerligen för många andra som skär, för mig är det till viss del ett sätt att visa vad jag inte kan sätta ord på, heller inget konstigt med det. Så kommer folk med kommenterar om det så säger jag så, det får tyst på dom flesta.

Jag har dock inte "kommit ut" än för min familj, dom visste om det men tror jag slutat. Det är för mycket för dom att klara av. Må dåligt kan jag "gå ut med" till dom men inte att jag fortfarande skär som dom trott jag slutat med.

Sen finns inget som är normal, alla har sina problem. Det är inte onormalt längre att skära sig heller. Så så onormal är du inte.

Jag vill vara ute ju. Första dagen på över en vecka med fint väder och jag ligger under två täcken och fryser :( Är nästan aldrig sjuk i vanliga fall och feber har jag typ en gång var femte år och nu är det nog tredje gången sedan i vintras :(

Fast det är ju inte ett dugg konstigt, du säger ju att du har problem med magen. Som sagt: immunförsvaret sitter i magen. Krånglar magen (magkatarr, magsår, trög mage, diarré) kommer alla djäkla smittor som ett brev på posten.

Hur funkar det att gå ut med marsvin, är det inte risk att de sticker sin kos när de kommer lösa utomhus? Har funderat på det sedan början på tråden och även hur snabba de är?
De har en hade de får gå i. Man kan springa ikapp dem på rak sträcka men om de får panik och springer i sicksack eller in i en buske så är det inte lätt att få tag på dem om man är själv.
Jag hade koppel på mina. Eller så fick de vara i hage
Koppel är inte så bra. Det kan funka om man har extremt tama marsvin som är ordentligt miljötränade men annars är det allt för stor risk att de tar sig ur selen eftersom de knappt har någon hals och mycket små korta framben. Det är också risk att de skadas om det blir ett ryck i kopplet.

Såhär sitter mina när de är ute. Bara kompostnät räcker om man har stoora och lugna grisar. Mindre eller räddare behöver extra galler för annars tar de sig igenom. Så låga galler är heller inte att rekommendera om man inte sitter precis bredvid
13138769_1087637167966191_4807125301316221645_n.jpg

Åååhhh vad jag vill ut i solen nu! Dumma feber och dumma regn :down:

Eller så gör man som jag gjorde förra veckan när vi hade killebomfestival. Då tog jag Sassy i handen och gick en runda med henne. Det var förvånande få som reagerade, eftersom vi höll oss på loppisen nära hemma så trodde de väl att hon var ett mjukisdjur :D Sassy är så otroligt lugn och orädd att jag har extremt sällan träffat ett liknande marsvin
13754626_1133579363371971_2904905543410065773_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 139
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila