Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det kan aldrig bli bättre! Ett litet tag funkar det och sedan kraschar allt igen. För varje gång känns det värre. Jag hade ju ett par veckor för några veckor sedan där det mesta funkade och jag blir så jäkla ledsen när jag tänker på det för jag vet att det dröjer evigheter innan jag kan få må så bra igen. Då är det nog bättre att må dåligt hela tiden

Nej, det kommer bara göra allt värre att ringa någon. Har tagit rätt mycket stesolid under dagen och en till för en stund sedan så hoppas att jag somnar snart

Inte skadliga doser hoppas jag! :nailbiting: För om du har det tycker jag verkligen att du ska ringa någon. Om inte önskar jag en god natt och att du får en lugn natts sömn.

Nej, tog nog 5mg igår och vet inte om det är uppe i 7,5 eller 10 idag så inte jättehögt, men för mig som aldrig brukar ta mer än 2,5mg om dagen är det rätt mycket.
Tack, hoppas det också

Nej, för om jag hade gjort så gott jag kan så hade jag fått saker gjorda istället för att bara sitta vid datorn och glo
Jo!!! Du gör så gott du kan, ditt mående/ din sjukdom är det som gör att du inte orkar mer, därmed gör du så gott du kan under omständigheterna. Du kämpar ju på bristningsgränsen bara för att överleva! Du har ordnat det fantastiskt för dina marsisar, genomsnittsmarsvinet misstänker jag bor i en liten bur i ett hörn, som i bästa fall städas varje dag, men kanske bara en gång i veckan, och att många av dem inte får den uppmärksamheten och omvårdnaden du ger dina.

En eller enstaka missar är ingen katastrof. Perioder där det blir lite motion och lek för hundarna är heller ingen kris. Det går bra!

Det är inte länge sedan du var på utställning och verkade mer uppåt än vanligt, du kommer att kunna känna så igen. Även om det just nu är nattsvart!

Jag vet inte, just nu vill jag bara gå och gräva ned mig någonstans. Har nära till tårarna hela tiden och det är väldigt sällan i vanliga fall jag gråter, oavsett hur dåligt jag mår. Kom igång lite efter utställningen och har börjat fixa nere hos marsvinen och det är så frustrerande att inte få allting färdigt så jag funderar på om det är någon prestationsfrustrationsångest som börjat löpa amok. Funderar också på om det kan vara för att jag har mens denna veckan. Jag har aldrig reagerat på det innan, aldrig haft märkbar PMS eller humörsvängningar (vilket är jäkligt konstigt med tanke på hur mycket svängningar jag har för övrigt), men med tanke på att mediciner mm kan svänga från dag till dag hur de fungerar på mig så är det ju inte så långsökt att även hormoner kan göra det.

Lugnat mig en del nu. Har bara suttit vid datorn och kollat på youtubeklipp och film och förberett ett nytt pussel nästa hela dagen men fick nu på kvällen lite mer energi så har badat och klippt Ping och målat lite. Har totalt grottat ned mig i deppmusik hela helgen, men nu går denna. Känns som en ganska bra kompromiss mellan depp och normal musik. Har tagit 5mg stesolid och tänkte gå och försöka sova om en stund. Imorgon ska vi hämta soffan till marsvinsrummet!'

Bra att det vände lite till slut i går. Det kan mycket väl vara "prestationsfrustrasjonsångest" (vilket bra ord!) som du är inne på, och i sådana fall så är det enda som kan få det att vända att du lägger ner ribban helt och slutar kräva så mycket av dig själv.

Tänk pytte pytte små steg i taget, t.ex. göra endast en sak extra varje dag i början, och så utöka långsamt långsamt. Alla människor jag känner har det så att de kör slut på sig själva om de vill för mycket på en gång, men särskilt de som är deprimerade behöver backa av rejält när det gäller att ställa krav på sig själv.

Hoppast att du får en bra dag i dag! Ta hand om dig själv, och försök inte ställa krav på dig själv, bara ta saker som de kommer och gilla läget.

Hur gick det vid läkarbesöket och frågan om eventuell näringsämnesbrist? Om jag inte minns fel tänkte du ta upp det.

Har fått ned soffan och håller på och fixar både med väggarna och gör nya hus till marsvinen men allting är bara helt tomt

"Behöver" verkligen skära men försöker verkligen låta bli. Inget blir bättre av det, det blir bara värre efteråt

Varför kan inte allt bara ta slut :cry: Det finns ändå inget att kämpa för

Åh, kära du. Jag vet inte vad jag ska skriva, men jag har varit där i den känslan, ibland är jag fortfarande där.
Även om det känns så NU, så behöver det inte den känslan vara kvar sen.
Det går att ta sig därifrån, det går att komma bort från känslan av att livet inte är värt.
Olika människor hittar därifrån på olika sätt, och jag hoppas från botten av mitt hjärta att du också hittar din väg ut :heart

Jag har aldrig haft något sådant innan. Märker aldrig att jag ska ha mens förrän den kommer och oftast märker jag inget under mensen heller mer än att jag kan bli lite tröttare ibland. Har p-ring och har märkt att mensen verkar komma snabbare än innan men jag är inte säker eftersom jag alltid glömmer när jag satt in den. Eftersom jag är steriliserad har jag den bara för hormonerna för när jag har varit utan p-medel har jag mått mycket sämre, men det är flera år sedan jag testade nu. Hade ett helvete i ett halvår när jag bytte från p-piller till ring så vågar inte ändra något där men borde kanske blir mer noggrann att byta den i tid, nu sitter den till mensen kommer av sig själv

Det blir aldrig bättre. Även om det känns bättre en stund så håller det aldrig i sig och jag mår ändå lika dåligt, jag bara lyckas skjuta undan/glömma det ett tag. Det känns ännu värre efter en bra period

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 135
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar