Jag är inte för hård mot mig själv! Det är så extremt lite jag behöver göra på en dag och ändå fixar jag inte det! Gör jag allt jag vill få gjort så är det klart på tre timmar, gör jag bara det som jag måste så tar det en halv till en timme så det handlar absolut inte om mängder med saker och ändå gör jag inte det
Jag vill gå en långrunda med hundarna och inte bara runt kvarteret, leka med dem (hur svårt ska det vara att kasta en pinne några gånger?!) och klappa dem. Hålla dem rena och borstade och komma ihåg att torka Pings ögon så hon inte blir brun i pälsen. Klippa klorna en gång i veckan istället för 1-2gånger i månaden.
Marsvinen vill jag ge mat från handen och inte bara slänga in en hög och gå därifrån när jag kollat så alla lever. Lyfta upp och ge alla en puss så jag kan känna att de känns fasta och fina i kroppen och inte har tappat i vikt, och samtidigt kolla tänder, ögon och rumpa, vilket tar kanske 30sekunder. Det blir mindre är 10minuter för alla marsvinen om jag gör det allra minsta! Att kela fem minuter per marsvin och dag är knappast som att bestiga mount everest och ändå gör jag inte det.
Med mig själv hade jag velat kunna äta ordentligt, tvätta mig och borsta tänderna noga och inte bara skrubba över. Göra några snabba övningar och stretcha en liten stund. Hitta på något annat än att bara glo på datorn. Jag hade till och med kunnat stretcha eller träna lite medans jag glor på datorn, men nej, det gör jag inte ändå.
Lägenheten är väl inte katastrof, men visst hade jag velat ha det lite renare och inte ha en miljon smågrejer och damm liggande överallt. Det känns dock som det minst viktiga.