Men jag är även rädd att visa om jag mår dåligt för jag är rädd att bli inlåst om min läkare blir orolig för vad jag kommer att göra.
Svårt! Det blir lite att måla in sig i ett hörn. Men du ska inte behöva vara rädd för att berätta att du mår dåligt. Just den saken kan ju vara något att diskutera med en samtalskontakt för att komma igenom. Iallafall jag känner (numera!) att jag måste få ur mig det jag känner om jag mår dåligt, om det så är till någon person i telefon, eller via nätet, eller öga mot öga, jag mår väldigt mycket sämre av att hålla inne känslorna.
Känner du till forumet "terapisnack?" Det kan kanske vara värt att våga prova prata av sig där helt anonymt.
Jo, troligen kommer det nog sluta med att jag lyckas ta livet av mig för det är liksom enda lösningen jag ser på allting eftersom jag inte klarar av att hantera när något jag inte själv har bestämt händer.
Det kan förhoppningsvis gå att träna upp. Och ja, ringorm är ett helvete, har vänner som föder upp hästar som drabbats, men djuren blev friska och det är liksom inte böldpest, även om det blir mycket jobb och pyssel.
Eller hur jag ska klara när mormor går bort. Det tänker jag väldigt mycket på för hon har blivit skröplig och råkat ut för en hel del sista tiden.
----
Jag vet inte om det är bra.
Bra och bra, det är mänskligt skulle jag säga. Jag är livrädd för att något ska hända min familj eller andra jag håller av, men döden är tyvärr en del av livet. Liksom det hör till att försöka lära sig hantera svåra förluster. Det är liksom oundvikligt.
Jag förstår inte hur jag kan känna något för musiken när jag är så död för det mesta annat.
Musik är fantastiskt! Det har hjälpt mig att komma tillbaka till "mig själv" efter jobbiga perioder i livet. Det berör på något undermedvetet vis och skapar känslor och stämningar.
En annan sak jag också känner lite glädje av liknande musiken är nagellack, men nu har jag så många att jag börjar fundera över vad jag egentligen håller på med för jag kommer aldrig att kunna använda alla.
Jag har fina "coffeetable-böcker" jag nästan aldrig läser, men tycker jättemycket om att bara ha, och att bara känna på. Kul att samla nagellack, det kan bli snyggt i hyllan också. :-)
Nej, troligen finns det inte så mycket mening med någonting om man hårddrar det man gör behöver ju ändå kännas meningsfullt på något sätt för annars är det ju inte lönt att göra någonting alls. Jag försöker få till en förklaring för hur jag känner men det går inte just nu.
Jag tror jag förstår vad du menar, att man vill känna sig lite nyttig och användbar/ behövd kanske?
Det där med utställningarna låter som om det är sjukdomen/ depressionen som talar, inte du själv.
Intrycket jag fick av hur du skrev efter förra utställningen var att du fick en liten kick av att du tog dig iväg fast du egentligen inte hade lust. Det här kanske är en sån utmaning du behöver för att hålla dig flytande och på rätt spår? Att orka samla krafter och genomföra ännu en utställningsresa?
Du verkar veta väldigt mycket om marsvin, och vara väldigt intresserad, har du funderat på om du skulle kunna bli utställningsdomare, och tycka att det var givande? Det är säkert inte ens ett halvtidsjobb, och inget man blir rik på, men det kanske ger dig en meningsfull uppgift som du kan växa av och känna dig stolt över att göra?