Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, du. Det är en mycket svår fråga... Men vad priset för att binda är nu kan du enkelt kolla. Hos eon ser det till exempel ut så här:Förr vintern så var det inte mycket jag fundera på då vi hade bundet avtal. Fast det avtalet har gått ut nu och jag vet inte hur man ska tänka eller göra. Ska man binda igen? För hur länge, och vad är priset då?
Ja, du. Det är en mycket svår fråga... Men vad priset för att binda är nu kan du enkelt kolla. Hos eon ser det till exempel ut så här:
1 år – 185,25 öre/kWh
2 år – 196,75 öre/kWh
3 år – 200,25 öre/kWh
Men vill man binda till det priset? Det är ju det som är det svåra att veta....
Ja, du. Det är en mycket svår fråga... Men vad priset för att binda är nu kan du enkelt kolla. Hos eon ser det till exempel ut så här:
1 år – 185,25 öre/kWh
2 år – 196,75 öre/kWh
3 år – 200,25 öre/kWh
Men vill man binda till det priset? Det är ju det som är det svåra att veta....
Dyrare ju längre kontrakt, precis som oftast bolån är. Det är en större risk som tas av elbolaget som ska betalas , en slags försäkring.Men ... det blir alltsa dyrare om man binder for langre tid? Det forstar jag inte. Har jagar alla (har kan vi inte valja elbolag, men allt annat) att man ska skriva kontrakt sa lange som mojligt och ger alltsa ett billigare pris ju langre kontrakt man skriver.
Jag forundras over era elpriser ... forr kostade elen bade nar vi bodde i Florida och har (i South Carolina hade vi ett co-op dar alla anvandare fick tillbaka den del av vinsten som inte ater-investerades) har elen varit dubbelt sa dyr som i Sverige.
Jag valde att binda på ett år nu och fick det för 130 öre. Känns som ett pris som är helt ok, och då behöver jag inte vara orolig. Jag ska ha lite koll på min förbrukning över dygnet osv, så ska jag fundera på timpris nästa vända.Jag flyttar till hus i veckan och har alltså inte helt koll på vad vi kommer att göra av med. Jag tänker nog binda första året, så får jag se sen. Låg på 130 öre sist jag kollade.
Det beror ju lite på vad man har för abonnemang och var man bor. Kollar jag min faktura, så låg priset utan moms på 45 öre i maj och 55 i juni. Räknar jag rätt blir det 76 öre med moms och lite övriga avgifter. Tyvärr har ju priserna gått upp rätt bra, bland annat på grund av att Tyskland stängt alla sina kärnkraftverk och för att det blivit problem med gasleveranserna från Ryssland.Vad jag glomde saga ar att numera ar elen i Sverige ungefar dubbelt sa dyr som har ... det ar verkligen markligt hur det forandras.
Jag tror att jag skulle fundera på att binda på 1 år om priset gick ner mot ca 1,50 kr/kWh. Men just nu är det ju, som synes ovan, rätt mycket högre än så i elområde 4.