Hur gör man en orosanmälan om vuxen?

Otherside

Trådstartare
Hur gör man, när man bor i andra änden av landet, en orosanmälan om en vuxen som hotar att ta livet av sig? Som förlorat allt - bostad, inkomst, allt, och inte ser någon utväg? Hen har ingen mobil då den stängts av. Kan inte tanka sin bil då hen inte har pengar. Blir idag utkastad från boende då hen inte kunnat betala. Vad gör man??
 
Hur gör man, när man bor i andra änden av landet, en orosanmälan om en vuxen som hotar att ta livet av sig? Som förlorat allt - bostad, inkomst, allt, och inte ser någon utväg? Hen har ingen mobil då den stängts av. Kan inte tanka sin bil då hen inte har pengar. Blir idag utkastad från boende då hen inte kunnat betala. Vad gör man??
Kontaktar socialtjänsten/omsorgen för den kommunen
 
Hur gör man, när man bor i andra änden av landet, en orosanmälan om en vuxen som hotar att ta livet av sig? Som förlorat allt - bostad, inkomst, allt, och inte ser någon utväg? Hen har ingen mobil då den stängts av. Kan inte tanka sin bil då hen inte har pengar. Blir idag utkastad från boende då hen inte kunnat betala. Vad gör man??

Om det är ett akutläge gällande suicid så är det alltid 112 (jag har ringt det vid den misstanken).
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 914
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 167
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 900
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp