Hur gör du med tävlingskläderna?

P

Paoo

Hur gör du, tar du på dig tävlingskläderna innan du far till tävlingsplatsen, och så kanske du har ett "överdragsställ" utanpå. Eller far du i "vanliga" ridkläder och byter om innan din klass? Jag ska börja tävla med min häst och jag har lite beslutsångest. För om man ska byta om där så kommer jag aldrig att hinna i god tid till klassen (Eh, det tar tid att knäppa skjortan med dolda knappar! xD) och om jag byter om hemma så kommer jag hinna smutsa ner dom vita ridbraxorna och dom putsade stövlarna ;)

Hur gör du/ni? Något tips? :)

Sv: Hur gör du med tävlingskläderna?

Jag har ett par tunna överdragsbyxor ovanpå ridbyxorna, och en vindjacka ovanpå skjortan. Stövlarna och kavajen går så fort att få på sig att de gott kan vänta i bilen, men jag håller med dig om att knäppa dolda knappar när man har fem minuter kvar till start kanske inte är det roligaste.

Jag tar på mig ridbyxor, strumpor och skjorta hemma. Och sen överdragsbyxor och tröja och jacka! Och stallskor. Sen innan klassen brukar vi lasta ur och göra iordning hästen och så får hästskötaren gå med honom , och så tar jag på mig stövlar och kavaj. Åker jag ensam får man fixa kläderna innan man fixar hästen och sen va renlig av sig=) vilket ju vi hästfolk vet är väldigt enkelt...!

Jag brukar oftast åka i vanliga kläder och sen byta om. Vi har inte så nära till tävlingarna utan åker väl oftast minst 20 mil typ.
Sen åker jag mest på meeting och då åker vi dagen innan.

Jag tar på mig ridbyxor, strumpor och skjorta hemma. Och sen överdragsbyxor och tröja och jacka! Och stallskor. Sen innan klassen brukar vi lasta ur och göra iordning hästen och så får hästskötaren gå med honom , och så tar jag på mig stövlar och kavaj. Åker jag ensam får man fixa kläderna innan man fixar hästen och sen va renlig av sig=) vilket ju vi hästfolk vet är väldigt enkelt...!

Gör också så men när man har en tvååring med leriga stövlar som som vill bli buren så är man inte ren ändå :grin:

Brukar ta ett par jogginbrallor ovanpå jeansen, skjorta på och två-tre tröjor och jacka (sjukt frusen av mig) stallskor. Brukar fläta håret och ha keps. Hästen tas om hand först, sedan får hon stå uppbunden vid transporten med sadel och hela grejen på medans jag tar av byxorna, tar på stövlar och sporrar och hatt. Tröjorna åker av strax innan klassen i ett försök att inte börja hacka tänder innan jag kommer in på banan :rofl: Jag hatar dock att ha skjorta på mig så ibland åker jag utan den och tar på den innan klassen.

Åker alltid med min syster så vi hjälps åt med kläder och häst om det behövs.

jag åker i mina ridbyxor o skjorta. Har gympaskor, skor o ett par byxor över dom vita. så blir jag inte skitig ;)

vadå... ere bara jag som....

25066653.jpg

:D

jag har både byxor och skjorta på mig innan jag åker till tävlingen-
Övedrags byxor på och även en tröja över skjortan.
Är det kallt ute brukar Kavajen åka på innan framhoppningen och sen jacka lr väst över. annars blir det oftast jag star på den innan jag går in på banan.
Stövlarna åker på precis innan jag hoppar upp på hästen.

Jag gör som de flesta andra och tar på mig ridbyxor och överdragsbyxor innan jag åker. Ibland även skjortan men tycker det är en plåga att ha kragen så det varierar.

Är det varmt så byter jag om till shots mellan klasserna :D

jag har byxor och överdragsbyxor
skjorta/jacka när jag åker

Jag har på mig tävlingskläderna direkt på morgonen och har bara överdragskläder om det är kallt (och då just för att inte frysa). Smutsar sällan ner mig. Hästen är utrustningen är ju rengjorda dagen innan så.

Men är det kallt som sagt så åker överdragskläder på. Brukar ta vad jag ha mjukisbyxor och tröja/jacka

Brukar ta på mig ridbyxorna + sockar innan jag åker till tävlingsplatsen.Sen ett par mjukisbyxor utanpå det.Tröjan + skjortbröstet o stövlar tar jag på mig innan start.

På morgonen innan vi åker så blir det till att ta på sig ridbyxorna och ett par mjukisar över dem, strumpor, skjorta och en jacka/tjock tröja över + ett par gympadojjor/stallskor.
Sedan innan start så byter jag om till stövlarna, kavaj och plastrongen på, handskarna, hjälmen o.s.v :) mellan klasserna brukar jag oftast byta om till det jag åkte till tävlingen med, men brukar inte dra över mjukisbyxorna om det är varmt.
:D

Jag tar på mig kläderna hemma. På sommaren så blri det för varmt med överdragsbyxor, så då går jag i vita. Kavajen har jag såklart inte med mig. Jodpurs på mig, inga stövlar då. :) Innan klassen tar jag på mig västen (tävlar ponny) och kavajen :)

Jag brukar klä på mig på morgonen. Kavaj och ev plastrong tar jag på på tävlingsplatsen..
Över de vita byxorna har jag såklart ett par överdragsbyxor. Termobyxor på vintern. :D

Skorna är olika. Ibland har jag på dem (tävlar i skor+chaps), ibland har jag andra skor.

Är det väldigt varmt ute så har jag inte tävlingskläderna på mig hela dagen..

Är det i närheten så har jag dom på mig, är det långt bort så byter jag om på plats. Använder mitt släp som omklädningsrum!

Men jag använder aldrig vita ridbyxor heller så det är inte såå farligt att ha på sig vid stalljobb mina ljusgrå

Har på mig ridbyxorna och skjortan/polotröjan hemma med överdragsbyxor och klubbjacka över. Tar på mig stövlar precis innan jag sitter upp och kavajen en stund innan det är min tur.

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
637
Senast: Badger
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 343
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar