Hur gör man??

Sv: Hur gör man??

Nej. Men mamman borde ta på sig en medlarroll och diskutera problemet med barnet för att hitta en lösning.


Men varför skall mamman ta på sig medlarroll, den kan mycket väl spegla det hon känner och då är hon ju partisk eller?

Återigen, den andra föräldern får själv sköta kommunikationen mellan sig själv och barnet om föräldern nu inte väljer att vända sig till någon som är utomstående för att kunna kommunicera med barnet.
 
Sv: Hur gör man??

Jag är så innerligt trött på dessa pappor som inte är kapabla att klara sig på egen hand. De målar upp mammorna som stora bovar. "Hon hindrar mig från att umgås med mitt barn" "Hon pratar skit om mig till barnet" osv osv. Men sluta gnälla och gör något åt det då!! Relationen till era barn är fan i mig det viktigaste ni har. En pappa som vill ser till att få träffa sitt barn. En pappa som vill visar barnet att mammans skitsnack inte stämmer. En pappa som vill agerar i stället för att gnälla. Men tyvärr är det många pappor som inte orkar och inte vill och som istället skyller på att mamma hindrar honom.

Få ändan ur vagnen då! Relationen med barnet är det viktigaste ni har. Och det är bara NI själv som kan få den att fungera! Det är den vuxnes egna ansvar.
 
Sv: Hur gör man??

Men varför skall mamman ta på sig medlarroll, den kan mycket väl spegla det hon känner och då är hon ju partisk eller?

Återigen, den andra föräldern får själv sköta kommunikationen mellan sig själv och barnet om föräldern nu inte väljer att vända sig till någon som är utomstående för att kunna kommunicera med barnet.

Att gå till någon utomstående är väl en god idé, men barnet har förtroende för mamman. Att en åttaåring skulle öppna sig för en vitt främmande människa känns inte så troligt. Hon får lägga band på sina känslor och ta på sig uppgiften att lyssna, inte fälla dömande kommentarer. Det borde inte vara så svårt.
 
Sv: Hur gör man??

Precis, mamman och hennes sambo utmålas ju som bovarna här. Och ändå är det mamman som ska fixa relationen?
 
Sv: Hur gör man??

Hon får lägga band på sina känslor och ta på sig uppgiften att lyssna, inte fälla dömande kommentarer.

Du har inte funderat på att det kanske är precis det hon gjort?:smirk: Det var i alla fall precis det jag gjorde. Jag lyssnade och bestämde mig för att inte lägga mig i.
 
Sv: Hur gör man??

Varför? Har pappan något förståndshandikapp som gör att han inte kan klara sig själv? Nej.
 
Sv: Hur gör man??

Varför? Har pappan något förståndshandikapp som gör att han inte kan klara sig själv? Nej.

Om situationen var den omvända, om ditt barn inte ville umgås eller tala med dig, utan flyr till pappan, vad hade du gjort?
 
Sv: Hur gör man??

Vi får nog bestämma oss för om vi pratar om TS eller om principiella fall. Och eftersom ingen mer än TS barn vet vad orsaken egentligen är till varför hon inte vill träffa pappan så får vi nog diskutera principer istället.
 
Sv: Hur gör man??

Varför? Har pappan något förståndshandikapp som gör att han inte kan klara sig själv? Nej.

Nej, för att barnet har förtroende för henne. Det är ganska vanligt i relationer med två föräldrar att den som har bäst kontakt med barnet tar upp sådant som barnet sannolikt inte vill prata om.
 
Sv: Hur gör man??

Nej, för att barnet har förtroende för henne. Det är ganska vanligt i relationer med två föräldrar att den som har bäst kontakt med barnet tar upp sådant som barnet sannolikt inte vill prata om.

Är det?

Utifrån vilken erfarenhet talar du nu?

Som förälder så tar man ansvar för det man vill prata om med barnet.
 
Sv: Hur gör man??

Skönt att läsa det du skriver Enya. I början höll du också på att slå knut på dig själv för att ordna mellan din dotter och ditt ex. minns du att jag varnade dig för att göra samma misstag som jag gjorde? Skönt att se att du tänkte om i tid. Grattis!

Nja, jag minns inte det så direkt, men antar att det stämmer:D Mitt minne om den tiden när Elin föddes är i dimma....:(

I övrigt har han fått några chanser men nappade inte så nu bryr jag mig inte et dugg. Om han tror att det går att skapa relation med en bebis som han inte träffar så är han bra dum. Anledningen till att han inte träffar henne är att han jobbar när han ska ha henne ( samma som tidigare, tisdag och onsdag mellan 16 och 20...), för eftersom jag får underhåll för henne nu så måste han jobba större delen av dygnet för att betala till försäkringskassan. Enligt honom då alltså;)

Han vet inte om att hon kan sitta.
Han vet inte om att hn nyss lärt sig krypa.
Han vet inte om att hon nyss lärt sig sätta sig själv från krypställning.
Han vet inte om att hon kan dra sig mot en möbel eller så så att hon står på knäna....
Han vet inte om att hon håller sin flaska själv heller.

Det hade varit kul att vara en fluga på väggen när han lägger ner henne på golvet hemma hos sig...

Lilla Elin är i mina ögon lika faderslös som pojkarna är....
 
Sv: Hur gör man??

Undra varför det används medlare som är opartiska.



Då försöker man få till stånd en vettig kommunikation med sitt barn.

Vi talar inte om konflikten i mellanöstern här, utan små barn. Hur får man till stånd en vettig kommunikation, rent praktiskt, om barnet inte har förtroende för den som vill prata?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 359
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 898
Senast: manda
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp