hur god vägledning ger rådgivandebedöming av unghingst?

Fenestra

Trådstartare
Hur många åringar som rekomenderas vidare blir också rekomenderade när de är äldre?
Fungerar rådgivande som en god värdemätarare redan på åringar?

Har ju själv en åring hemma som är hingst och jag har inte kunskapen själv att säga om han har vad som krävs. Snygg och rörlig är han med bra härstamning och starkt möderne.
Funderar nämligen då på om jag ska låta han gå som hingst ett tag till och visa honom på rådgivande i höst eller inte.
Han är inte heller visad på fölvisning så jag har ingen vägledning därifrån heller.
Så hur utslagsgivande är det?

Sv: hur god vägledning ger rådgivandebedöming av unghingst?

Ingen som har någon erfarenhet av detta... *nyfiken* (har oxå unghingst som sparats tillsvidare...)

Många kan rekommenderas att sparas som åringar, sedan är det färre som 2 åringar o sedan är det väldigt få som 3 åringar. Gallringen blir hårdare för var år.

Min blev inte rekomenderad som 1åring, växte och såg ut som en älg:D. Vi tog det som en rolig grej, som social träning. Men som 2åring i höstas blev han rekomenderad vidare -09, de ville se honom riden. Svårt att se på en 1åring, det är många faktorer som spelar in. Har man tur går det vägen annars tycker jag att man inte ska ta det så allvarligt förrän de är 2, då har dom hunnit växa i sina kroppar lite med.
Har du möjligheterna att ha honom som hingst, och han inte är stökig och hingstig så visa honom till hösten. Du har inget att förlora på det. ;)

Prova som en rolig grej:laugh:.

Liknande trådar

Anläggning Har funderat på detta ganska länge nu och är less på att dividera med mig själv. Hoppas på flera tankar! Föreställ er att det fanns...
Svar
5
· Visningar
2 346
Avel Vad tycker ni om dessa nya förslag som kommit upp på ASVHs hingstmöte? (Saxat från Ridsport) Jag reagerar mest på att...
Svar
12
· Visningar
1 725
Senast: SussiLull
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 150
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka