Hur gick det med era hundar i natt?

Rie

Trådstartare
Vår jycke fick fetvadd i öronen run 18 tiden och lyckligtvis så small det bara någon enstaka dov smällare på kvällen så han hann inte jaga upp sig.
Ca 23.15 gav jag honom de lugnande tabletterna när han låg och halvsov i soffan så de hann börja verka innan 12 slaget.
Sedan var han drogad och rädd i ca 1 timma, men på det hela så har det gått bra.

Hoppas att det har gått bra för era också!
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Hade med mig bägge mina småhundar (l.tax och shetlands sheepdog) där vi var smällde de rätt rejält och bägge mina hundar är unghundar. Men ingen reagerade, de var inne med mig, men även där var nivån på smällandet rätt bra. Så jag är nöjd.
Mammas BC tik var tyvärr inte lika lugn utan var rejält nervös
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Valpis sov... Strax före tolvslaget var han dock vaken och vi tänkte ta med honom till en polare, men han stannade utanför porten och vägrade gå... För att han var trött! Han ville bara sova... Så vi lämnade honom hemma. Vi kom hem en timme senare och då hade han legat och sovit hela tiden.

Han har aldrig visat några tendenser till skotträdsla och gjorde det inte igår heller.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Min foxterrier, gick med ut och tittade, vi sköt inte själva, för då hade han inte fått gå lös, men vi kikade på grannens fyrverkeri.

Maken till cool hund är han våran Zero.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Min hund var mycket lugnare i år än förra året, men ville inte gå ut.. släppte massa päls o hade svansen mellan benen..
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Vi tog med oss våran hund till vårat firande ute i ingenstans när vi for dit kring 9. Innan dess hade det smällt en del i samhället och då blir han ordentligt orolig. Sedan efter tolvslaget då det skulle skjutas raketer även ute i ingenstans gick jag och han och satt oss i bilen. Det gick faktiskt otroligt bra, har aldrig provat det där med bilen förut men han låg lugn och stilla på passagerarsätet och bara kikade på raketerna.
När vi kom hem så hade man inte slutat skjuta raketer här så vi körde runt en liten stund och då var han lugn men så fort vi kom in och han hörde en raket var det samma visa som vanligt. Gå runt och pipa oroligt. Stackarn.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Min lill-terrier är lite skotträdd och var inte allt för nöjd, men vi bor ute i ingenstans, så det smäller inte så nära. Dock hade en kille här med sig raketer och frågade snällt om han fick fyra av dem, viket han fick om han fick iväg.

Men det skrämde slag på min nya hund och min lilla var inte heller så road, så vi gick in och satte oss och gjorde ingenting. Sen gick vi ut en stund senare när smällandet hade kulminerat och tittade på de andra raketerna, då var det hut lugnt som helst.

Så om jag ska summera, 2 av 4 var lite nervösa.

//E
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Det gick jätte-bra med vår lilla jack russel , han undrade väl lite vad som hände men inte mer än så . Och det känns jätte skönt :)
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Min labradortjej fyllde både ett år och upplevde sin första nyårsafton igår. Hon var inte rädd för raketerna och stod med oss ute på altanen när vi sköt våra raketer. Hon tittade mkt intresserat upp mot himlen när raketerna for iväg. Vi bor i ett samhälle så det var ganska mkt smällar hela kvällen.
Hon fick många paket på sin födelsedag och idag är hon lite kass i magen för hon åt väl många godsaker under kvällen.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

jo,det gick bra,han stog och kikade ut genom fönstret och tyckte det var skitspännande! :D
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Min 4 mån gamla valp brydde sig inte alls! Jag var jätte orolig men det gick helt smärt fritt!
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Det gick hyfsat bra för våra hundar, men de reagerade väldigt olika. Tiken var rädd, men inte hysteriskt så. Hon gick mest runt med öronen platt och svansen mellan benen, och såg allmänt beklämd ut. Hanhunden, som är lite mer "crazy" över huvudtaget, tyckte att det var KUL! När min man visade på raketerna (han och hanen var utomhus), och sa att de var "roliga", blev hunden jätteglad och sprang som om han försökte fånga fyrverkeriet:D ! Helt olika reaktioner alltså...!
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Mina hundar sket/skiter i fyverkerierna totalt,det smällde som FAN igår,i stort sett hela kvällen och ganska långt in på natten också:cool:

Pekingesen försökte fånga vissa sällare-dumma fanskap:p :rofl:
Och schäferkillen lyfte knappt ett ögonbryn..han tittade upp mot himlen och såg ganska faschinerad ut faktiskt...skällde lite på dem som kom "för nära" och ingick till mitt/vårt försvar;)

Visserligen så fick hundarna stanna hemma när vi gick ut vid 12 slaget och vi skulle smälla,pga säkerhetsskäl-man vet aldirg vilka idioter som "råkar" smälla mot andra männsikor/djur,vilket vi fick uppleva förra året:mad: :cool:

Yorken vet jag inte vad hon gjorde,hon var hemma hos mamma...men hon är inte heller rädd för raketer och är lite som min pekingese=Terriern kommer fram i henne och hon ska "fånga" in alla smällare:cool:

Inga av alla våra hundar har någonsin varit rädda för smällare/raketer-snarare tvärtom!:smirk:

Så jag är ganska glad och nöjd över att mina hundar inte bryr sig.
Himla jobbigt med "smäll" rädda hundar-stackars djur som blir så rädda/stressade...:(
Killes syster var ju här med sin 6 månaders tik och detta var hennes första nyår,hon var ganska så rädd utomhus och stressade lite här hemma när det small,men annars så gick även det bra-hon kom på andra tankar när hon började "mobba" pekingesen istället:rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

min vovva låg o sov, när det smällde som värst grymtade hon lite o tyckte vi störde hennes skönhetssömn! :D
Ingen reaktion alls, men för säkerhetsskull gick vi sista promenaden redan klockan 21 och höll oss inomhus efter det.

det är sååå skönt att hon är helt skottoberörd! förra hunden jag hade gnällde och jagade upp sej väldigt mycket när det small, så jag är överlycklig att Hailee inte bryr sej ett dugg! :banana:
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Jason tog det hela med ro. Han skällde på dom högre smällarna men annars var han ganska lugn.
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Min livrädda labbe va coollugn! Så underbart att se, då jag gick å mådde dåligt hela dagen igår med fruktan inför kvällen.
Men vi hade på musik å pratade vanligt med varann å låtsades som ingenting, då blev han lugn med.. Å att min tax å kompisens hund inte va rädda lugnade nog ner honom lite med..
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Var min vovvas första nyårsafton och runt 16.30-tiden promenerade
vi till några vänner, det smälldes raketer på håll men hon brydde
sig inte. På en gård vi passerade skickade de upp en raket som
smällde av som ett pistolskott rakt ovanför oss men vovvan
brydde sig inte nämnvärt (spratt bara till).
Var ute några gånger under kvällen och kissade men i övrigt
var vi inomus, vovvan låg och sov under tolvslaget så hon var
totalt obrydd.
Skönt :)
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

Här var det lugnt med alla hundar. De bryr sig inte speciellt mycket om att det smäller och skjuts raketer tack och lov :bow:
 
Sv: Hur gick det med era hundar i natt?

*kl*
Min sprang glatt omkring och trodde han skulle ut på sök eller något...
Fast det kunde slutat riktigt illa då en av gästerna släppte ut honom, ovetande, och han sprang fram till ett bombrör, stoppade ner nosen och snusade, ett TÄNT bombrör:eek:, fick fast hunden snabbt som fan och priset för hans eskapad blev lite brända morrhår. Det fräste och pyrde friskt, luktade svedd höna
Kunde gått fan så illa...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 586
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 008
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 203
Senast: cambodia
·
Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 996
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp