Hur går man tillväga om man vill starta?

LitenIsa

Trådstartare
Som rubriken lyder. Hur gör man om man vill starta en distanstävling. Såg precis att Öland har haft en tävling iår. Nu bir det knappast start för mig denna säsong men nästa kankse.

Står att man behöver grönt kort och ryttarlicens och tävlingsbok. Grönt kort och licens har jag (om det inte är en speciell licens) men vad är en tävlingsbok?

/Isabelle

Sv: Hur går man tillväga om man vill starta?

tillägg:

Såg just att tex Tjust Distansklubb har en prova på klass där det inte behövs tävlingsbok. Kan ju alltid börja där.

Tävlingsbok beställer man genom ridsportförbundet den kostar ca 40kr. Det är en bok som följer hästen och där resultaten noteras på tävlingsplatsen.

Tävlingsboken behövs bara när man ska rida 5 mil och däröver.

Fast det stämmer inte. För i proppen till ölands distanstävling där det var 40km clear round var man tvungen att ha tävlingsbok. Står det iallafall.

Du måste ha tävlingsbok och licens i CR, som är från 40 km och uppåt.
I en prova på behöver du bara ha vacc.intyg!:)

Fast det stämmer inte. För i proppen till ölands distanstävling där det var 40km clear round var man tvungen att ha tävlingsbok. Står det iallafall.

Jo men det stämmer:angel:, jag tänkte inte på att clear round kan vara 40km.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Western Är lite sugen på att åka ut med min lilla pålle nästa år,då han blir två,på lite tävlingar. Vad krävs för att kunna starta i tex...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈