Hur går det till när man ställer ut en sex mån. Cocker Spaniel -valp?

E

Elvis

Måste min bebis kunna stå still så där fint eller ska valparna bara gå runt och hur går det till? Vad är det som bedöms? Min valp är väl inte bäst på att gå fot om man säger så... :). Måste de kunna det på en valputställning? /E

Det skulle jag också vilja veta. Jag ska snart ställa ut min valp som är 5 månader. Hon går väl inte heller så där jättefint och att stå still är en katastof tycker hon.

Mia.

Valpar bedöms enligt samma procedur som de vuxna. Dock har domarna mer överseende med valparnas påhitt.

min bebis kan bli lite arg om man bestämmer att hon ska stå fint och hon inte vill ... :o Hon kan då hugga till eller nafsa! Har dommarna verkligen överseende med sånt? :confused: ps. Du som bor i Örebro ska du till Askersunds hundutst.? Jag tänkte åkka dit och titta innan jag ställer ut!

Ps. såg att ni båda bor i Ö. Jag menar du som har en Cocker valp! Är det föärresten Orange Roan du har? Vara valpar kanske kommer att tävla med varandra!! :D

Inom min ras ska valparna kunna stå lika snyggt dom med, men om dom är lite skuttiga och busiga så har domarna överseende med det.

Vad har du för ras, den var jättesöt! Är det labbe eller Flat?

Nej, Jag ska inte åka till Askersund. Prova att hålla en godis i handen och låt henne lukta på den när du ställer upp henne.

Mia.

Tror Sthlm den 11 September... Fast jag är inte säker, eftewrsom hjon är så himla busig jsut nu, men vi ska gå valpkurs nästa vecka... :)´Vart ska du ställa ut?

Grand Danois.

Jag lärde min när hon var 3 mån att kunna stå som på utställningarna. Hon kan röra något ben ibland om det är mycket som stör henne, men det gör inte mig något.

Nej, bitande hundar accepteras inte. Det får du lära din hund av med. Däremot kan lekfulla morrningar och annat tillåtas. Jag har dock aldrig sett en valp få 0 för att den morrat eller nafsat efter någon. Du kan däremot få KEP om valpen vägrar röra sig, stå stilla överhuvudtaget osv.

Jag ska inte till Askersund. Jag jobbar hela helgen och hinner inte åka dit.

Re: Hur går det till när man ställer ut en sex mån. Cocker Spaniel -va

Jag ska nog ställa ut min valp den 11:e september. Jag är nervös som få, blir första gången både för mig och valpen. Men debuten måste ju ske nån gång.
Stå gör hon hur bra som helst, däremot är det värre att gå i koppel. Vi har precis börjat koppelträna och tillbringar mycket tid stillastående eller sittande. :D

Generellt kan man jue säga att domare har överseende med skuttande valpar men inte säkert...
Hundens extriör bedöms så valpen måste gå att handskas med! Samt så ska den kunna stå stilla en stund...
När min vovve var valp fick det duga med att han stod upp och inte ålade sig och stod "upprätt".

"Fot" i den bemärkelsen är inte nödvänadig men hunden ska vara vid din sida och "gå rakt" i en cirkel. Om den tar kontakt med dig som vid fot kan gången bli annorlunda.

//Jenny :)

Re: Hur går det till när man ställer ut en sex mån. Cocker Spaniel -va

Vad har du för ras?

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 559
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 165
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?