Hur går det för era 07:or?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare horsewhisper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 122
  • Visningar Visningar 74 584
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Amazing är duktig med allt! Men nu börjar fullblodet i henne visa sig, hon flyger runt som en vind på promenaderna :p Man kan tro att det är en Arab jag köpt när hon sätter i gång och ska showa :rofl: Hon är väldigt bestämd, känner hon inte för att stå still ex så är det frambenen i luften :grin: Men så är det ju våra älskade 07 bäbisar också :love::love::love:

Så tråkigt med skada. Hoppas att din unghäst bättrar sig snabbt.

För att uppdatera om Lill-Johan så är han faktiskt bättre idag. Står inte så framsträckt med vänster framben så mycket. Skrittar bättre även om det inte är helt obehindrat.

Skönt att han är så snäll att ha inne själv. Ibland får han dock sällskap av damerna när jag ska rida. Den ena brunstar som en tok och den andra, förmodligen dräktig, är vansinnig på honom och han är livrädd för båda. Står o föltuggar i sin box.

De andra två ettårshuliganerna är än så länge *pepparpeppar* friska.

*kl*

21245300.jpg

Uppdaterar med ny bild på Hercules som idag är 13 mån och har firat med att åka till veterinären för vaccinering:D
Gick rätt på transporten men tyckte det blev lite långtåkigt att stå stilla och vänta, tålamod är inte hans starka sida direkt. Är mer än nöjd ändå, skönt att kunna lasta och åka iväg själv med en liten bebis:love:

Lite nya bilder på min skrutt.
Han går mest och latar sig om dagarna så när han skulle verkas förra helgen så ville han inte kom för jag hade grimma med mig och en konstig kille ;) Så nu har vi tränat med grimma hela veckan utan några som helst problem, så imorgon ska vi göra ett nytt försök.
Här är några bilder från igår när han la och vila i hagen.

jäklar vad stor han blivit . länge sen jag såg han live ;)

Förhoppningsvis blir jag en 1åring rikare i slutet av sommaren :)
Isåfall så får ni se bilder :D

Lite nya bilder på min skrutt.
Han går mest och latar sig om dagarna så när han skulle verkas förra helgen så ville han inte kom för jag hade grimma med mig och en konstig kille ;) Så nu har vi tränat med grimma hela veckan utan några som helst problem, så imorgon ska vi göra ett nytt försök.
Här är några bilder från igår när han la och vila i hagen.

Vilken going ! :D

Visst har han de, du får följa med och titta på han en dag :D

Jaså ska du skaffa en till?

:love: Han gillar när man ligger och vilar tillsammans!

Det gick förövrigt utan några som helst svårighet bra att verka han igår :) (stolt matte)

Härligt :D:D Jo det gillar min lilla också, finns inget mysigare än att sätta sig och krama runt halsen när hon ligger ner :love: Va skönt! Min lilla försökte hoppa runt lite vid sin verkning första ggn hemma hos mig men det va inga problem :laugh:

I dag har jag varit och hälstat på min lilla tjej. Hade inte sett henne på 2 månader och jag tyckte att hon växt mkt och såg väldigt fin ut. Gjorde inget annat än att borsta av henne och ledda runt lite inne i hagen, och sätta på Switch. Hon låg och sov när vi kom och hade ingen lust att vakna, jag som hade velat se henne röra på sig lite....Fick henne att springa några steg och han ta några kort. Hon är e. First Wish-Ampere-Herkules

Bildbomb.....

Ellegalopp.jpg

elleuppstlld-1.jpg

Elleliggandehuvud.jpg

elleligger.jpg

Ellehuvud.jpg

ellehuvud1.jpg

Elleochcharlotte.jpg

Visst har han de, du får följa med och titta på han en dag :D

Jaså ska du skaffa en till?

A, de måste jag få göra ;) kan inte vänta tills i höst & se han !

Japp, de kanske blir ett sto :) de beror lite på vad dom ska ha för henne o så ! du får komma med o se på henne oxå, hon går på vårt bete ;)

*kl*

Lotta är inne i en period av att inte vilja komma in, så jag tror hon får vila från mig nu.

Här är lite bilder från idag:

21341981.jpg
21341993.jpg

21342014.jpg

*kl*

Idag avbröt jag Ariels sommarvila tillfälligt (eftersom jag reser bort en månad sedan) för att träna lite. Vi hann med både transportträning och "löshoppning". Försöket till löshoppning slutade med att hon hoppade ut ur ridbanan istället :crazy: så det blev lite linhoppning istället. Hindret gissningsvis 25-30 cm, inget speciellt egentligen.

Elva månader är hon nu, hon börjar se (och kännas mentalt) mycket mer vuxen än tidigare. Det känns som att vi känner varandra bättre och även om vi inte alltid är sams, så har vi nått en ny nivå.

21338992.jpg

Hon är 127 cm i manken nu och 131,5 cm i korset. Fortfarande b-ponny alltså. :angel: Det skall bli spännande att mäta henne som ettåring och även göra zigenarmåttet då. Inte för att det stämde på förra unghästen, men det är alltid kul att testa.

I dag har jag varit och hälstat på min lilla tjej. Hade inte sett henne på 2 månader och jag tyckte att hon växt mkt och såg väldigt fin ut. Gjorde inget annat än att borsta av henne och ledda runt lite inne i hagen, och sätta på Switch. Hon låg och sov när vi kom och hade ingen lust att vakna, jag som hade velat se henne röra på sig lite....Fick henne att springa några steg och han ta några kort. Hon är e. First Wish-Ampere-Herkules

Bildbomb.....

Ellegalopp.jpg

elleuppstlld-1.jpg

Elleliggandehuvud.jpg

elleligger.jpg

Ellehuvud.jpg

ellehuvud1.jpg

Elleochcharlotte.jpg

Gud va vacker! Kvinliga motsvarigheten till Black Beauty! :love:

KL

Nu har Lill-Johan på boxvilan börjat bli bättre. Det kanske inte var så allvarligt. Han är ohalt även i trav nu men får ändå stå ett tag till för säkerhetsskull innan han kan släppas ihop med de andra ettåringarna. Och kanske gå ett tag i egen hage först.

Lanzelot har blivit omdöpt. Tobys ägare har en liten son som pratade så glatt om Ansalott och så hon trodde att han menade nån Ann-Charlotte. Det var Lanzelot.:rofl: Så numer heter Lanzelot Ann-Charlotte.:D Han är ju ändå så fjollig så ett tjejnamn passar.

Iförrgår var hovslagaren ute och både Lanzelot, förlåt, Ann-Charlotte och Toby fick fina hovar. Toby är en riktig Tinker han, atombombsäker. Far inte i taket i första taget han. Ann-Charlotte däremot ryckte loss balsnöret som grimskaftet var bundet i för det var jobbigt att stå på tre ben. Mycket flugor överallt som retades. Han är ju lite sprättigare än sin hagkompis.

Ann-Charlotte växer på höjden. Nog 152-153 cm nu vid 14 månaders ålder. Toby växer med. På bredden.

*KL*

ska åka o hälsa på min kille snart..ska ta me lite fika tänkte vi.har inte sett honom sen början på Maj.
ska bli spännande o se hur mycke han har växt :angel:
bilder kommer kanske ikväll :laugh:

Min 07:a , Eladiya har precis bilvit avvand och slutat dia :crazy:.
Jag hade hennes mamma, Etima, hos en granne i tre veckor, och det räckte faktiskt.
Idag har vi ridit med Eladiya som handhäst för första gången, en liten tur på vägen och på en skogsstig, och det gick väldigt bra, trots att det var massor av ilskna bromsar överallt. Jag har ingen erfarenhet av detta förut, Eladiya ville helst gå lite längre bak än jag ville ha henne, men där följde hon fint och var så duktig.:love:
Berätta gärna hur ni brukar göra när ni rider med era bredvid!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hästfolk med psykisk ohälsa
Tillbaka