Hur går det för era 07:or?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare horsewhisper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 122
  • Visningar Visningar 74 584
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Amazing har fått börja använda flughuva nu, så duktig :love: Och så har hon fått prova sitt regntäcke, lite läskigt va det allt men va snygg hon blev :D Dock härlig sol nu så det lär ju inte användas på ett tag :)

Ja idag så är det så äntligen dags för min lilla att åka iväg på sommarbete. Hon kommer att få det så jättebra med både ett- och tvååringar i flocken. Lite pirrigt är det nu när hon ska lastats själv för första gången, hon har åkt några gånger med mamma i höstas utan problem så jag får väl hålla tummarna. Återkommer med bilder från betet.
Inka

Senast ändrad av en moderator:

j precis men det e ju det som tär på de små, men man får känna av lite om de orkar eller inte
men mini buketräff vore kul!

men kul din lilla fia verkar ha med massa diekn o hoppa o bygga muskler, ser mysigt ut!

Senast ändrad:

men kul din lilla fia verkar ha med massa diekn o hoppa o bygga muskler, ser mysigt ut!

Ja, det är verkligen ett toppenställe att växa upp på! :love: Idag skall de dessutom flyttas till en annan hage, med ännu mer stockar och stenar... Hoppas kunna filma då också, nu när jag äntligen lärt mig lägga ut filmer. :D

*KL*

Lämnade lille Prince på bete igår..lastade kl 8.30 o va framme kl 10.30. Han har åkt släp en gång hemma runt gården ett varv ungefär.
så lite pirrigt va d allt o sticka iväg.men han stod som ett ljus hela vägen dit.
Det gick super när vi släppte dom oxå.Prince föltugga direkt o visa att han är en mes o sen hitta han en liten ponnyvän direkt nästan.

Känns skönt att han har jämnåriga vänner nu o mycke mat...
ska åka dit om några veckor o hälsa på honom.
Här kommer några bilder iaf....:D

100_2433.jpg

100_2435.jpg

100_2459.jpg

*kl*

Har inte skrivit på ett tag, har inte hänt så mycket. Vi har gjort det vanliga och allt går super. Gått in i transporten några gånger efter veterinärbesöket i februari och det är inga problem, står uppbunden mellan två kedjor, löshoppat någon gång osv.

Vi ska ha lite unghästbete hemma, skönt att ha henne nära. Hon har ju hela vintern gått med en tvååring och sen kommer det en åring till så de tre och ev kanske någon mer ska gå ihop.

När hon nu släppt sin vinterpäls så är det en mycket vacker dam som tittat fram. Hade hon varit människa hade hon varit alla killars dröm på typ högstadiet. :p Tom våran vet som bara tycker om sina egna av helt annan ras uttryckte sin förtjusning över hur vacker hon blivit. Vad ska man säga som matte? :D :angel: :love:

Drog ut lite fotohjälp till stallet idag och det här är vad jag fick till. Stå still för fotografering är liksom inte hennes grej riktigt.... :grin: Men några iaf.

http://good-times.webshots.com/photo/2930527460073278713aOgQKr

Lite gos :)
http://good-times.webshots.com/photo/2986032390073278713NMNHCl

Lite spring
http://good-times.webshots.com/photo/2867004080073278713dnOJzZ

Och en sista
http://good-times.webshots.com/photo/2633792580073278713nhdAeh

*kl*

Lilltösen är nu utsläppt på bete med 10(?) andra småtjejer. Jag hade lite ångest innan lastningen. Eftersom jag inte haft henne hemma, utan bara hälsat på henne 1ggr/ vecka sedan hon kom till Sverige så har har hon aldrig åkt vanlig transport, bara lastbil.

Men hon litade blint på mig! Knallade rätt in och stod snällt kvar tills bom och lucka var på plats. Vi åkte ung. en mil, sen backade jag ut henne ur släpet, som om det var den enklaste saken på jorden!

Hon skötte sig prickfritt när vi ledde hela skocken till betet (ca 20 min), väntade snällt till matte tog av grimman, sen var det full fart! Hon visade upp hela gångartsregistret och matte kände att hon verkligen hade fått valuta för pengarna :angel:.

Den här tjejen har ett helt underbart psyke! Självständig, lyhörd, tillitsfull och HÖG stresströskel! :love:

Var och titta till Namir igår, han verkar trivas bra. och till helgen ska han få tre kompisar till!
Nu förtiden är inte matte så intressant längre, de är kul när man kommer då kommer man fram och hälsar och står där i 5minuter, sen så har man så mycket annat att göra. Han som alltid varit så kär i mig :love:
Hej matte!

Hejdå matte!

*kl*

Idag var hovslagaren här på besök. Han trodde först min kille var 2 år för han var så jämn och fin i både kropp och hull. Sånt suger man åt sig:D...han stod snällt och bra när hovis började kolla hovarna men de var så fint hållna "av sig själv" så han behövde inte göra nåt...men han gick igenom alla fyra "bara för att". Raketen stod snällt och stilla och lät honom hålla på. Inte utan att man är lite mallig över att han sköter sig så bra samt gör så gott intryck visuellt också:love:

KL

Här har det tillkommit en grabb, en liten quarterhingst e: Cash N Smart, med mycket koblod i sig som glatt vallar de andra grabbarna. Tuff liten sak som nog har tagit över ledarskapet från tinkern. Vi vet inte vad han heter så vi kallar honom Lill-Johan.

Det har gått ganska livat till i början så de var lite trötta dagen därpå:
PICT0203.jpg

Lill-Johan vilar
PICT0205.jpg

Plats i korgen eller Lanzelot övar sig på cirkuskonster?
PICT0207.jpg

Grabbarna Grus
PICT0210.jpg

PICT0208.jpg

Lanzelot är mesigast av dem trots att han är störst. Och sedan så har inte stoet han haft amorösa eskapader med, brunstat om så vi får se vad som händer. Ska åka och ultraljuda när bilen varit på verkstaden.

Idag körde vi min Pre/Cob åring till betet. Han gick direkt in i transporten och stod fint där hela vägen. Amigo verkar gilla det nya stället och har riktigt roligt tillsammans med sin halvbror Galope.
20558659.jpg

20558662.jpg

Amigo2.jpg

:love:

Sorry för bildbomben:o

Här kommer lite videosnuttar från när Lotta badade första gången och fick fundera på det där med bommar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka