Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Jag drar ner på kraftfodret. Gräset som kommer här är högvärdigt och mina är inte intresserade av käket inne längre. Ger kraftfoder på kvällen så att mineralerna kommer ner i huvudsak...

OK...ja här är gräset kanske inte världens kraftigaste, dessutom är jag rädd att hon ska falla ur, har väl vuxit 2 cm de senaste 2 veckor (ja, hästen alltså, inte gräset ;))...

Tror jag gör så att jag fodrar som vanligt morgon och kväll i alla fall med havren, oljan, betforn och mineralerna, för säkerhets skull får hon nog lusernet ett tag till också. Och så hålla extra koll på hullet.

Jag drar ner på kraftfodret. Gräset som kommer här är högvärdigt och mina är inte intresserade av käket inne längre. Ger kraftfoder på kvällen så att mineralerna kommer ner i huvudsak...

Vi har minskat på höet, då de ändå inte äter upp lunchhöet. Har kvar kraftfodergivan fortfarande, med koll på hullet. Eftersom de bara får kraftfoder en gång per dag äter Ariel 5 dl havre och 2 dl sojamjöl. :p

Dock har vi inte släppt dem i sommarhagen än, men det är massor med gräs i vanliga hagen också.

Snart så kommer min underbara prinsessa hem, närmare bestämt den 28:e alltså nu på måndag. Helt sjukt hur mycket man kan längta. Helg... bli slut!
20044389.jpg

Tack så mycket. Hon är av mamma Ciara och pappa Chopin. Några du känner igen?

*KL*

Idag har min lille pålle fått agera modell :D ville ta massa bilder nu innan han åker på hingstbetet nästa vecka..blir nog inte att man åker så mycke och hälsar på för det e en bit o köra.

Så idag har vi tvättat benen o så har vi gått promenad och modellat.
han växer på höjden så han har tunnat lite,kulmagen e dock kvar :angel:

100_2255.jpg

100_2227.jpg

En Chopin dotter!?
ojoj, jo verkligen känner man igen honom! gråter blod o stora tårar för att han gör sista året på utomstående ston iår! ville gärna använda honom på min om 2 år när hon blitt stor
vill se bilder när hon kommit! :banana:
vad har du för planer för henne då? Kumla måste du ju till iår!

Vad roligt att du är bekant med honom:D
Jag var så sugen att använda honom åt mitt förra sto för några år sedan, men det blev aldrig av. Så jag är väldigt glad att jag fick möjligheten till denna tös:love:
Hon kommer imorgon:banana:

Vad är det för sto du har?

Jag har faktiskt inte riktigt tänkt klart vad jag vill med denna donna, ridning och avel står på listan iallafall. Sen så får vi får se vad vi passar att göra:)
Till Kumla, vad är det där?

Jag kommer gladerligen sätta in fler bilder och bli mer aktiv på denna tråd när hon är hemma och vi kommit igång lite:)

jag har en karnawal dotter, lilla Syria.

Kumla, Finns en C-show där som varit där på samma ställe (typ) i 11 år nu, kihlgrens araber anordnar den, en enligt mig bra utställning att åka på som amatör som proffs.
får se om budgeten håller för mig att åka dit.

Karnawal? Han är pappa åt min förra arabs syster;) Fahmm. Hoppas jag har rätt nu. Har tyvärr inte sett honom.

Jaha okey, jag funderar faktiskt på att ställa ut hon i Piteå i sommar. C-show där med. Är helt nybörjare inom utställning så vi får se hur det går:p

Ja:D Det är hon, AA Chanelle:love:

Har du ingen hemsida eller bilder att lägga ut på din?:)

Hej :D har haft min 07 i 2 veckor nu! Surprise heter hon är svartskäck o blir troligen maxad D. Hon är bara min bebis!! Det vi redan kan är: Stå bunden, bli longerad, Öka och minska gångarter vid longering genom rösten, bli borstad överallt, klippa manen, gå fint i grimma/grimmskaft, vi har testat bett en gång o hon är ju bara för snäll! Det vi har kvar att öva på är att hålla balansen när vi lyfter hovar och så skall vi snart pröva på att gå över lite bommar ^^

Bild! :banana:

Här tar vi det rätt lugnt. Lotta försökte spränga staketet i ren panik för nästan en vecka sen då det blev lite dramatik i hagen med en häst som fastnade på rygg i ett dike, så hon har lite sår på bringan. Ytliga, men ändå väldigt ömma. Så vi har tränat på att smörja in bringan med diverse grejer och samtidigt smörjt in mulen som träning inför sommaren. Nåt som Lotta inte varit så nöjd med. :D
Vi har innan dramatiken tränat på att man inte ska vända sig om i hagen och lyfta upp rumpan när matte kommer med mathinkarna och Lotta har väl tagit det bra, men jag får påminna henne ibland. Hon går då undan bra.
När huden läkt lite till (läker bra idag) ska vi fortsätta longeringen och promenaderna. Lotta lyfter mkt duktigt på benen och nu släppt nästan all vinterpäls. :D

Nu har Ariel blivit avmaskad inför betessläppet. :banana: Skall bli kul att se henne rejsa runt i en ännu större hage än hon redan har...

En dagsfärsk bild på trollet:

20118530.jpg

Nu har Ariel blivit avmaskad inför betessläppet. :banana: Skall bli kul att se henne rejsa runt i en ännu större hage än hon redan har...

En dagsfärsk bild på trollet:

20118530.jpg

Meeeeeeeen så söt hon är då!:love:

Det är nästan så att man överger sina halvblod för en sån där sockerbit.

Men bara nästan. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka