KL
Klinikbesöket igår gick bra. Nu har vi ridit på ridbana (ridhus) för första gången sen provridningen! Springa på gången, longering och ridprov såg bra ut. Dock visar Aimy fortfarande närmare 2 graders hälta på böjprovet. Men vet Tell tyckte allt såg positivt ut och vill att jag ska fortsätta med igångsättningen. Så nu får vi rida lite lätt på böjda spår, typ stora bågar och så. Jag har också fått klartecken på att börja med galopparbete så smått. Det var så roligt att rida Aimy på bana. Svängar m.m. var lite ringrostigt, men efter lite uppvärmning gick hon himla bra för att vara riden så lite. Det tyckte förövrigt vet med! Mjuk och fin och koncentrerad! Vet berömde även hull och hälsa på hästen, roligt att få lite beröm ibland
!
Vi fick helt oförhappandes lastproblem igår. Hon är inte så jätterutinerad med transport, men vi har ju åkt en del om inte annat till kliniken... Hon brukar sköta sig mkt bra och gjorde det även igår. Men när vi kom hem och skulle lasta av får hästen rycket och bara slänger sig ur. Hon brukar alltid gå ut lugnt, fint och rakt. Jag vill inte avsluta en lastning på det sättet utan det var bara att ta tag i problemet. Sen tog det en timme att få in henne. Men jag är ändå nöjd med det, för det hela gick lugnt och fint till. Hennes spärr satt vid att ta upp bakhovarna på lämmen. När hon väl vågat göra det var hon snart innte. Problemet var bara att hon var livrädd för att backa ut igen. Tillslut vågade hon och hon gick lugnt. Men jösses så spänd hon var, musklerna darrade och hästen var superspänd. Så nu har vi lite lastträning framför oss. Har haft en annan häst som hade samma rädsla (lämmen). Någon annan som har varit med om samma problem?