Hur går det för era -05'or #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #8

Här ska ni få se en liten bild på hur Avalon ser ut nu när han är igång igen. Han börjar mer och mer se ut som en riktig häst och inte en benget :) Nu ska vi bara få till halsen och bogpartiet också!

22445_285325331614_691301614_3953554_7427037_n.jpg

Senast ändrad:

Åh vad fin har har blivit i hullet! :laugh: Ser ut som en välpassande sadel också...snacka om yrkesskadad. :angel:

Tack!

Den är inte inpassad av någon sadelinprovare men jag är också supernöjd med hur den ligger på honom. Är en Cliff Barnsby Whitaker och den lägger sig liksom i position av sig själv. Dessutom är den outstanding att rida i! Det är därför jag nu vill ha en dressyrsadel i samma märke. Men det är lättare sagt än gjort...

Tack :D!

Bellis05
Dressyrsadel funkar fint ;)
Är man inte van att hoppa i något annat så klarar man sig!

kl

Idag har vi vart iväg till Mustang och provat ut sadlar!!!
Jag hade med mig tre sadlar, 2 som var Apollos och 1 som jag lånat av förra ägaren. Per gjorde ett utlåtande om sadeln jag lånat och sedan tittade han på Apollos och vilket FLYT jag hade! Efter lite omstoppning passade Apollos sadlar super bra! Jag som trodde jag skulle bli ruinerad på en ny dressyrsadel kom hem med två omstoppade sadlar + att par sjuuuukt snygga roeckelhandskar (två färgad, mocka + caramel)

Willeskötta sig äckligt bra hela vägen! Lastningen gick super bra, han stod som ett ljus i transporten och var coollugn i boxen och i ridhuset, bästa någonsin! Jag är så stolt! :bow:

Här kommer en liten vinterfilm på mig och Ove-love!
Han är bara för härlig denna pojk! Går fram precis över allt och är så otrolig glad! Man kan inte bli annat än lycklig när man rider! :love:
Hej mitt vinterland!

Kan föresten berätta en liten hemlis för er, som jag är så otroligt glad över...
Jag är "blivande 2 barnsmamma" - 2011 kommer det troligen ett litet föl till världen som ska ingå i team danielsson. :) Detta känns just nu helt rätt och jag är verkligen superglad!

Kramar i massor!
/Magda

kl

jag har skrivit i denna tråd i mer än 3 år nu dock inte varit så aktiv de senaste månaderna.

Måste berätta något roligt.

Westerntränaren Tommy Arvidsson hade en tävling under januarimånad där 59st deltog om att finna en månads träning för Tommy.
Min Man Jonas och våran 05:a Phigalle är en av de 10 finalisterna och röstningen stängs på onsdag.

http://blogg.tommyarvidsson.se

Man kan ju alltid hoppas.:bump:
Håll tummarna för finalbidrag nr 3!

*kl*

Idag var jag i hästsportbutiken och kollade på dressyrsadel. Kom hem med en Albion county som jag provred för en stund sedan, kärlek säger jag bara! :love:
Mörkbrun, 5 år gammal, riden i ca 20 gånger och med buffelskinn på knästöden och kjolen vilket gör att man sitter som klistrad!

16.000:- vill de ha för den, men jag ska försöka pruta iallafall en tvåtusen. Ska rida i den imorgon också och sedan bestämma mig. Men det lutar väldigt mycket åt att det blir den.

En smygtitt:
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs217.snc3/22445_286967801614_691301614_3957543_4720973_n.jpg

Vad härligt det ser ut! Det är verkligen en häftig känsla att sitta på hästen när den går i så djup snö, man känner riktigt hur varje muskel arbetar! Jättesöt är han ju, och bussig!

Tänkte filma idag men kameran dog, så imorgon då jäklart!

Nu har vi plöjt igenom våran första lektion :banana:

Min tränare är suuuuper nöjd med mitt häst köp och var verkligen imponerad över hans lugn.
Dom höll nämligen på att röja snö uppe på ridhustaket samtidigt som jag red och Wille lyfte inte ens på ögonbrynet över det.
Min tränare frågade då vem han var efter..
Dionysos?
"Jaaa, man ska ju inte ha hästar efter andra än Dionysos, de märker ju jag!!!" :rofl:

Vivi ville se vad Wille kunde så vi gick igenom alla grundhjälper och gjorde lite skänkelvikningar. Tillslut så la vi fram lite bommar som gick jätte bra, men när det blev ett litet hinder så märktes det att han inte hoppat nämnvärt :angel:

Men han var super duktig och skötte sig fantastiskt bra och jag är verkligen otroligt stolt över honom!

Vad fin Avalon är nu! Stor skillnad mot för de bilder jag sett innan :) Svårt att se hull osv på film då film ofta blir lite suddigt och mörkt men han ser verkligen toppenbra ut i hullet! Som sagt, lite nacke o bringa på den där så kommer damerna få dåndimpen :love:

Härligt med dressyrsadeln! :) Synd att det ska vara så förbaskat dyrt med sadlar :(

De verkar vara något me de tekniska prylarna idag alltså!
Min mobil fick total spunk för några timmar sen... den har lärt sig hur man trycker på knappar själv! Så nu skickar den sms av sig självt och jag kan inte göra ett dugg med den eftersom den trycker på knappar så ofta som en gång i sekunden. Mellanslagsknappen är nu mer "ok" om vi frågar telefonen så det går inte att skriva sms för då skickar den bara alla om jag försöker skriva fler ord.. och låter ja den va så trycker den på "ok" ändå så det är ju bra med det för då skickas dom ändå....
TYPISKT eftersom jag lagt till så himla många nummer på senaste tiden.... De lär inte ligga på simkortet heller.. suuuuck

Haha, nu snurrade jag till det lite här! County connection heter den såklart...
Tittar på för många siter samtidigt :)

kl

Här kommer en ny film på min, har tyvärr varit sjuk och skadad den mesta tiden sedan jag kom tillbaka till skåne (kolik och flera hagskador..), men har ändå lyckats pricka in nga träningar. :)
I torsdags låg fokus på hjälpbommar och små serier, stjälpbommar för min lilla fux.... Men otroligt nyttigt för henne, hon skulle helst se att allting bara var riktiga hinder ;)
Tyckte dock ändå att hon skötte sig riktigt bra, ffa så var hon otroligt lugn!
Filmklippen är från slutet av träningen.
http://www.youtube.com/watch?v=PQzulLGnCrE

Nu kommer här äntligen en film på mig och Avalon uppsuttet i snön!

http://www.youtube.com/watch?v=PQBMOFilMTY

Han var riktigt duktig idag. Lite bus i galoppfattningen men han var riktigt trevlig där annars. Han har ju svårt för att samla ihop sig och gå i form i galoppen men snön hjälper oss mycket där. Jag jobbar på att inte flaxa med handen och att peta in tårna :p Jag är lite ringrostig sedan han fick vintervila men det är bara att ligga i. Rider i "nya" sadeln och den är helt underbar.

Kommentera gärna!

Vad fina ni är! Och vilket tryck han har när han rör sig! Jättefin :love:!

Så härligt mer era filmer i snön :)!

Vad fina ni är! :laugh:

Bra framåtbjudning, du rider mjuk och väl. Men ni har ju inte alls mycket snö..
Här har vi så det går upp över knäna på min pojke. Och på vissa ställen där det driver igen när det blåser är det nästan som upp till magen! :eek:

förresten. Hörde i går när jag var ute och red fågelkvitter!! Underbart! Våren är snart på väg!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 133
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 416
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka