Sv: Hur går det för era 05r?
Oj då, det ska tydligen bli i Vännäs! Den 10 maj. I och för sej är jag ju ändå inte säker på om det är för ponny också, men jag utgår (hoppas!!!) från det...
Spännande, då ändrades helt plötsligt idén och planeran för våren, för jag har varit rädd att det skulle krocka med hingstpremiering 4 maj i Luleå och räknat bort hingstpremieringen automatiskt. Frågan är väl nu då om ponnyn verkligen orkar med hingstpremiering 25 mil bort först och veckan efter treårstest.
Vad tror ni? Tycker ni det låter för mastigt? Hur skulle ni gjort???
Jaja, allmän uppdatering är i alla fall att vi aktiverat lite mer regelbundet nu senaste veckorna med tömkörning med pulka bakom, tömkörning på volt, tömkörning med däck bakom och så lite löshäst-träning, och sista tömkörningspasset fick han för första gången ha tömmar i bettringarna (detta är ponnyn som tagit flera år att bettvänja och fortfarande inte gillar bettet
) och det gick faktiskt över förväntan bra!
I söndags åkte vi tillsammans med inackorderingens 5-åring (som är mycket valpig
) till ridhuset och löshoppade. Bara låga hinder (60 cm tror jag det var) men jag vill nu framförallt få honom att tänka framåt, bjuda tag i hindren och få självförtroende. Han hoppade fint men har ännu inte riktigt fattat att det är KUL att hoppa.
Ser fram emot den allra första "riktiga" träningen med honom nu på söndag då vi ska åka till den stora anläggningen här i stan och tömköra för tränare
Jättenyttig miljöträning för den lille Pojken
Imorgon har vi äntligen klaffat ihop allt (förhoppningsvis! Om inte vädret blir kasst & det blir isigt igen *Hoppas frenetiskt på fortsatt kyla* ) så vi ska kunna ta premiärturen med vagn för detta år. Shit alltså vad länge jag försökt få ihop det med medhjälpare & väderlek nu, utan att det gått vägen. Den här vintern alltså, är inte som den ska