Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

Låter inget kul. Det skulle däremot vara roligt att se bilder på din, det var ett tag sen nu! Min har visat sura miner en gång, och då sade någon till mig att ston är såna. Usch, man kanske skulle hålla sig till grabbar :eek:

Jag har varit lite lat med att fota på sista tiden, men jag ska väl se till
att införskaffa lite nya bilder. Men hon är inte vacker! Ser ut som ett
ihop-plock av 5 olika hästar.. :) Växer ganska mycket just nu. Magen
efter sommarens goda gräs har åtminstone börjat försvinna. :)
Ja, min nästa häst får nog bli en grabb.. haha.

Vilket fint ansikte han har, fastnade speciellt för öronen av någon
anledning.. :) Såg så busig o go ut!

gud vad alla har kommit långt med sina hästar!! jag har bara ridit 2ggr med ledare! Han är ju född i juni så han är ju bara lite drygt 2,5 år!
sen är han lite vinglig än, han är ganska hög ca 167 men han är inte så grov, växer väl på höjden först :o
Ska rida honom en dag i veckan nu!

Ni har kommit längre än vad vi har gjort. Och då är min ändå född 1
mars. Jag har inte ens suttit på min än, bara hängt över ryggen. Planerar
att sitta på henne innan sommaren, men ingenting mer. Hon växer
mycket just nu och kommer förmodligen inte vara färdigväxt förrän
ganska sent, jag väntar på att en snygging ska växa fram men jag lär
få vänta! ;)

Då är vi två! Jag reser bort ett halvår nu, och hoppas på att ha en snygg häst när jag kommer tillbaka. Hon växer inte alls på höjden, men kroppen är verkligen underlig. Min har dock en bra rund mage och fin överlinje, och rumpan börjar runda till sig till min glädje. Hovar, bog och hals måste dock snyggas till betydligt.

Idag va Bebb jätter duktig :love: tränade lite vid hösilageplasten och kom så långt att hon hoppade över det :D sen longerade vi lite på gårdsplanen, va andra gången och hade inga problem, va väldigt duktig på varvsbyterna oxå :love:

Haha, hans stora älgöron :D
Javisst är han fin:love: Speciellt utan vinterpälsen!

få vänta! ;)

ja jag vet att jag inte är ensam om att inte ha kommit så långt.. och det känns rätt så skönt ;) Min polle ser också lite "konstig ut i kroppen" han ser mer ut som unghäst än "fullvuxen". Vissa hästar här på forumet är ju riktigt fina och jämna i kroppen. Jag ska ta det lilla lugna med han rida lite i skritt bara något varv i ridhuset, sen ska han få smälta det hela oh sen ridas in ordetligt efter sommarbetet, :D

få vänta! ;)

Håller med :o min är iof född i juli, men har bara hängt på henne som mest, annars tränar vi nästan bara på läskiga grejer, sadel har hon haft på sig några gånge i stallet men inte mer, har dock kommit i kontakt med ett jätte trevligt par som ska hjälpa mig rida in henne nu via NH, har tänkt att hon ska va riden till 3 års (maj) men stressar inte för det, skulle hon inte kännas redå så skippar vi det och bara ta visningen för hand :p

*knapplån*

Idag har jag fotat monstret men det är inga bra bilder. Svårt att fota
o hålla i hästen själv o i stallet blir inte bilderna bra. Men här kommer
några i alla fall. :)

Zakira tillsammans med Jubilanta i hagen

På väg in från hagen

Vi har varit ute på promenad, glömde kameran i stallet

Snyggt hon står...:smirk:

En till bild från stallet, något suddig..

Ja, hon är ju som sagt inte världens snyggaste.. ;)

gud vad alla har kommit långt med sina hästar!! jag har bara ridit 2ggr med ledare! Han är ju född i juni så han är ju bara lite drygt 2,5 år!
sen är han lite vinglig än, han är ganska hög ca 167 men han är inte så grov, växer väl på höjden först :o
Ska rida honom en dag i veckan nu!

Jag har inte ens suttit på min :D

idag har jag "ridit" själv på pållen utan att någon var med öht för första gången!
gjorde i ordning honom, tog ut honom till pallen, hoppade upp och red iväg och han stod helt stilla medans jag hoppade upp :).
så duktig så!
innan har vi alltid haft nån som leder i början.

jag skulle prova 2 sadlar jag lånat och hade ingen hemma som kunda hjälpa till.

han har inga problem alls med stanna och sidoförande skänklar, inte heller med styrning med bettlösa tränset och med bett.
men det är skänklarna för start som han inte tidigare har förstått.
men nu med tömkörningen så har han börjat koppla ihop ljudhjälper med skänklarna och det gick hur bra som helst idag :)

man blir ju så stolt!
kanonpsyke han har, vi gick förbi massa läskiga saker idag, grävmaskiner, stooora vattenpölar och sånt. ber jag honom att gå så går han. och då var det ändå första gången vi red själva.
åh vad jag älskar den hästen!

Det verkar som att det gemensamma för 05:orna är att dom är coola, orädda och lättlärda.. Få se om det låter likadant längre in på året.;)

Det verkar som att det gemensamma för 05:orna är att dom är coola, orädda och lättlärda.. Få se om det låter likadant längre in på året.;)

Jag tycker min har varit det fram till en månad sen ca. Nu har hon dock blivit mkt bättre igen och lyssnar till en till 100 %.
Jag anar att dte är för att det är så mkt nytt och de får använda huvudet så himla mycket som de är så coola.
Jag brukar iaf inte låta henne galoppera galoppera utan hellre mkt skritt och trav så att hon blir trött på det sättet.

Bild på min dam:
15523625.jpg

slänger in en bild på Dörren :)

nu har han fått en ny sadel, det blir en Wintec hopp till att börja med, lagom som unghästsadel tkr jag :)

DSC00132.jpg

Hej.
Himmel och pannkaka vad flitiga alla 05 ägare verkar vara. Själv har jag bra hunnit med inkörningen, knappt ens suttit på min lilla angloarab. Fast vi ska ju inte vara med på någe treårstest,då hon inte har en godkänd far ser jag ingen idé i det. Man får väl kanske inte ens vara med då. Är inte så insatt i alla reglerna. Men hon verkar i alla fall bli en riktigt duktig körhäst. Fast det är ju ridningen som hon är avlad för, men jag tycker körningen är ett bra kompliment och så får man ju så mycket gratis om dom är inkörd innan man ska rida. Hon börjar faktiskt se ut som en liten häst nu. Så det är väl dags att ta igång ridningen också. Hon är dessvärre inte så stor. Ca158-159cm men jag hoppas verkligen att hon ska ta sig över 160cm gärna minst 165, men det tror jag inte hon kommer sig upp till.
Hon har visserligen en gigantisk far han är över 180cm men hennes mamma är ju bara 154cm(e. Pakistan ox u. Wielka Danata ox) Så man lär väl se till hösten hur stor hon tänkt bli.
Just nu så tappar hon tänder och så har hon ve och fasa vargtänder. Så till veckan ska vi till tandläkaren med henne. Så för tillfället så går hon mest i hagen och är vacker =)

Vilken fin och rund rumpa Zakira har!:d;)

Då jag fått jobb så har det inte blivit så mkt tid över till Phigalle. Han har nästan stått helt i två veckor förutom två st 10 minuters tömkörningsgånger. Men nu så blir det lite mer intensivträning varannan vecka och lite mer vila den andra veckan.

Bilder från januari.

http://i105.photobucket.com/albums/m201/amazonjon/Phigalle/jan022.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m201/amazonjon/Phigalle/jan023.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m201/amazonjon/Phigalle/jan037.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m201/amazonjon/Phigalle/jan039.jpg

janu021.jpg

janu025.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·
  • Låst
Träning Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
74 449
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt