Sv: Hur går det för era 05r?
haha känner igen mig!
min arab är oxå jätte lugn, nu när jag har ridit några ggr (5) så har hon dock kommit igång, det går fortfarande lungt och fint men ändå så är hon vaken... men hon tycker väl inte vi har bråttom!
jag tror att när hon är säker på vad som krävs (helt inriden) och har ordenkligt med muskler och så, så kommer hon nog att bli piggare! min har ju redan blivit lite piggare... funderar på om jag ska testa att galoppera nästa gång....
Tricks är väl jättebra att öva! Även miljöträning om du har ngn yta att öva på, t.ex. med presenningar, pallar osv.
Min tjej är SÅ lugn. Rör inte en fena när jag sitter upp, skrittar fint om än lååångsamt och lite vingligt. Svänga går bra.
I tömkörningen börjar hon ha mer tålamod i halterna nu. Svänga går urfint, och travkommando också, även om hon lyssnar mer på att jag springer än på ordet Trav. Det enda jag är orolig för är att hon är för lugn... hoppas hon kommer vara energisk när jag rider, för allt annat går lååångsamt. Jag har lite svårt att kräva att hon ska promenera snabbare också, måste nog gaska upp mig lite. Annars blir det en pensionärs-unghäst, detta. Var är araben?
haha känner igen mig!
min arab är oxå jätte lugn, nu när jag har ridit några ggr (5) så har hon dock kommit igång, det går fortfarande lungt och fint men ändå så är hon vaken... men hon tycker väl inte vi har bråttom!
jag tror att när hon är säker på vad som krävs (helt inriden) och har ordenkligt med muskler och så, så kommer hon nog att bli piggare! min har ju redan blivit lite piggare... funderar på om jag ska testa att galoppera nästa gång....