Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

Kel. Det är så söta när man ser att de verkligen arbetar m hjärnan hehe och mot slutet när de knappt orkar hålla ögonen öppna:P

Jag brukar gå över bommar samt bära varje dag innan eller efter pass.

En fråga har jag nu oxå: Hur mkt slat äter era hästar?

Min dam har snart ätit upp sin andra saltsten på 4 veckor och jag börjar tro att det är dags för en provtagning o se hur njurarna har det.

Bebban har inte rört sin sedan hon kom in. tog bort den igår och se se om hon gillar en ny bättre, annars får jag köpa det löst och ha i fodret.

weiiii nu äntligen har jag fått upp bilderna på nätet... så här ser min lilla skrutta ut:love:

20071003.jpg

ignorera filuren brevid

Thinis070927.jpg
:love:
dotterns hand sticker upp så sött framför näsan oxå ju:D

Åh tack! Vad glad jag blir. Ska framföra komplimangen till damen i fråga oxå:D

Sitter även jag på mina två -05 or, löshoppar tömkör och longerar . allt inför inridning och treårs test, fler som satsar på treårs?

På bilden den ena -05 e-Cardento alias "köttbullen"

tashinajess

Jag hade tänkt köra treårs på min lilla... men det var ett tag sen man hade unghäst... När var och hur anmäler man sig osv??:angel:

Jag hade tänkt köra treårs på min lilla... men det var ett tag sen man hade unghäst... När var och hur anmäler man sig osv??:angel:

Hade också tänkt delta i treårs test men vet inte om vi kommer att komma så långt tills dess. Min tjej har haft problem med senkontraktur så vi får ta det lugnt med inridningen. Men jag hoppas.........

Åh hoppas att ni kan vara med. Hade ju varit jättekul om man kunde träffa på en massa trevliga bukemänniskor där ju:banana:

Åh hoppas att ni kan vara med. Hade ju varit jättekul om man kunde träffa på en massa trevliga bukemänniskor där ju:banana:

Ja verkligen!! Har precis börjat hänga på henne och det går som en dans hon är verkligen sten:cool:. Och benen ser oxå fina ut efteråt så det ska nog gå vägen.:)

*kl

En liten uppdatering från oss. Idag har jag hängt på min lilla tös. Stod på en pall bredvid, och halvhängde över sadeln. Hon är så duktig! :love: Stor är hon också, snart lika stor som 15-åriga kompisen.

en liten uppdatering.

har inte hänt så mkt för tillfället, jag har jobbat en del sena kvällar. mest varit och tagit in och borstat och pysslat lite.

har hängt lite på honom för typ 2 veckor sen, jätteduktig han verkar inte bry sig alls :)

han går fortfarande ute på natten eftersom vårt utbygge av stallet inte är klartän. suck. ska dit idag iof och maskera alla galler och ja allt (kul) för sen ska vi måla
så snart får dom komma in iaf, kommer då kunna pyssla med honom lite lättare.

KL

nu går det inge bra för oss.:(
Vid skoning hittade min hovslagare en gammal utläkt hovböld på båda fram men som hade orsakat hålväggar i hoven.

Hästen har gått klockrent och inte markerat på vet. bes eller visat nån markering alls innan detta upptäcktes.
Hon öppnade upp ena framhoven en bit men inte hela hålväggen. Dagarna efter var hästen blockhalt och ville inte gå alls.
Nu hade hon haft en tappsko och min hovslagare kom ut igen och tyckte då att hästen hade fått röta och sa att hon inte kunde gå vidare med detta.

Efter tappskoskoningen i måndags har hon inte velat gå ut alls på mornarna och ställer sig brett med frambenen och viftar med öronen men tar inte ett steg fram.
Efter några timmar i hagen går hon omkring igen.

Suck så nu sitter jag o ringer hovisar o sjukhus o kommer säkert få åka in m henne

KL

Premiärturen med nyinkörda shettisen, helt ensamma han o jag i skogen!:banana::banana::banana:

Liite nervig var jag innan men han var faktiskt lugnare och hade bättre framåtbjudning när vi var ensamma:)

På fredag ska welsh cobben i väg på en andra runda för vidare insittning!

*Kl*

Red på Peia lite mer ordentligt idag. Hon beter sig precis som en vuxen häst förutom att hon ibland glömmer vad skänkeln betyder.
Jag satt upp och spände sen sadelgjorden precis som på en vuxen häst och sen bara red vi iväg. Fantastiska lillplutta :love:

Tyvärr är min kamera lite sjuk så i princip alla bilder är supersuddiga :mad: Här kommer dock lite smakprov.
(Min hjälm sitter tydligen snett också så jag ser drunked ut ;) )

15897467.jpg

15897610.jpg

15897612.jpg

15897613.jpg

15897675.jpg

Senast ändrad:

Åhh sådär skulle jag också vilja kunna.. men tyvär får jag inte rida på henne före klinikbesöket..
Det blir lastträna hela nästa veck ao helgen istället, damen har ju vart lite bortskämd o bara åkt lastbil haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·
  • Låst
Träning Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
74 450
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar