Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

tack så mycket.ja det är en arab,han har blivit fin nu det sista innan så va han väldigt tunn.Han är väldigt showig i sig själv så där får jag mycket gratis

min är bara lugn, knatar efter mej med sänkt hals jämnt eller springer med huvudet uppe i vädret. Han har alltid haft en ganska stor mage men sett att alla andra arab 05 or har mkt mindre mage, men för det är han inte tjock över revbenen ändå.

KL
*uppdat* Äntligen verkar Shiny ha lugnat ner sig efter strulande brunster, är lite avis på er som har valacker (hingstar).. Fast å andra sidan kan ju jag ta en bäbis om några år...

Var ute och gick en lugn promenad upp till huset och käkade äpplen för 1:a gången på flera veckor, inget tramsande alls :love:
Hon bara lunkade med, fast vi mötte bilar på vägen så kändes hon precis som förr. Kanske vi äntligen kan börja sitta på henne igen utan att hon står på bakbenen..Problemet nu är att hitta en sadel som passar hennes breda rygg :crazy: PM:a gärna om ni har nån med breeed bom.

Liten uppdatering. Funderar på att låta Jawa få sin vintervila nu och ta upp inridning och löshoppning i Januari. Det börjar ju bli så mörkt, kallt och blött.. Tror dessutom att hon är inne i en växa-period igen(idag 163cm)., så hon behöver nog lite lugn och ro. Nu har hon blivit riktigt fin i hull! :banana:.
Lite nya bilder:
http://www.pixbox.se/pic_show_id15474501.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id15474502.html
Före och efter bild nov 06 & okt 07
http://www.pixbox.se/pic_show_id15474981.html

Kommentera gärna Jawa och hennes exteriör. :)

tack så jätte mycket!han är nu 150cm så jag hoppas att han iallafall blir 155.vad har du för stam på din?min kille är efter Zulak

han va jättefin!! dom påminner faktiskt om varandra.Hur stor är din?

Uppdaterar lite :)

Igår kom hovslagaren. Det är första gången hon skos hemma hos mig. Har skor fram och barfota bak än så länge har gått med skor runt om tidigare men tycke rinte det behövs just nu.

Iaf, Classic skötte sig perfekt och hovis frågade flera gånger om hästen verkligen var 2. Hon hade aldrig skott en häst som var så uppfostrad och snäll =)
Hon hade gamla hovbölder i båda fram så hon går nu med ett hål fram haha men för att inte det ska bli ännu mer hålvägg gjorde vi så.

Liten uppdatering. Funderar på att låta Jawa få sin vintervila nu och ta upp inridning och löshoppning i Januari. Det börjar ju bli så mörkt, kallt och blött.. Tror dessutom att hon är inne i en växa-period igen(idag 163cm)., så hon behöver nog lite lugn och ro. Nu har hon blivit riktigt fin i hull! :banana:.
Lite nya bilder:
http://www.pixbox.se/pic_show_id15474501.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id15474502.html
Före och efter bild nov 06 & okt 07
http://www.pixbox.se/pic_show_id15474981.html

Kommentera gärna Jawa och hennes exteriör. :)

Hon ser jätte fin ut. Lite överbyggd på bilden där du tömkör, men det tillhör ju åldern;)

Lite bilder på min 2 åring. Inte helt färska men sen i sommras.
Kommentera gärna dessa oxå:http://www.pixbox.se/alb544297

*kl*

Dagsfärsk bild på mig och Billie Jean.

Hon är bara hur duktig och positiv som helst !!

tänkte bara uppdatera m några bilder :)
15523619.jpg

15523623.jpg

15523625.jpg

15523731.jpg

Ger mig in i tråden, har fått hem en -05 för inridning i söndags.
Provade att tömköra honom igår, det skötte han bra.

Ska se om jag kan få fram några bilder på lille Kalle.

*kl*
Bebban går i en hage för sig själv nu, då hon är den enda hästen i stallet som kommer in om nätterna höll dom andra 2 åringarna springa runt oss när jag tog in henne om kvällarna så här om dan gick det så långt att Bebban reste sig 3 gånger när jag ledde henne i hagen, detta va inte pga att hon skulle hota mig utan att hon va väldigt osäker då hon är lagst i rang av hästarna och den ena drar sig inte för att vända rumpan till :mad: hon blir sitt gamla jag så fort jag fick ut henne ur hagen. så hon få gå själv tills dom andra kommer in, då jag inte våga riskera något :( hon verkar iaf inte bry sig om att vara själv :)

Hej hej, här kommer en liten uppdatering från mig och min 05:a.

Vi skulle åka iväg och löshoppa idag. Hade bokat ett ridhus ihop med två andra och deras unghästar. Men min lilla O ville inte följa med, så när det var hög tid för de andra att åka stod vi fortarande halvvägs upp på transportlemmen :cry:. De fick åka utan oss och jag fortsatte att försöka lasta.

Efter 2 timmar och 40 min hade jag fått in honom och stängt :banana:. Skam den som ger sig. Så istället för hoppning blev det att åka en liten sväng och sen hem och lasta av igen.

Men nästa vecka gör vi ett nytt försök.

Här kommer lite skryt!:D Är liite stolt över att min plan för båda mina 05:or rullar på helt enligt beräkningarna:banana:

Shettisen har varit iväg för inkörning och nu jobbar vi honom själva, 2 ggr/veckan i vagn fram till i januari, då hans vintervila på 2,5 månad sätter i gång. Han är en ängel framför vagnen och mkt arbetsvillig. Har haft en jätteduktig tjej som tagit den värsta biten av inkörningen, hon gav honom en kanonstart!

Welsh coben har varit iväg på "insittning" hos samma tjej och vi fick beröm för en bra förberedd pålle:) Hon kunde sitta upp direkt vid första tillfället, andra dagen så kunde hon rida i ridhuset fritt, ingen lina. En liten bockserie hittills men han slutade vid tillsägelse! Min lille skolpojk:love: Nu ska han dit igen för en 3-dagars period om 14 dagar, sen blir det förmodligen en vända till i 3-4 dagar innan hans vintervila ska igång. SEN, till våren, ska MATTE upp på ryggen:eek: Då får grannarna ta skydd bakom stenmurar o husknutar, lilla jag har inte ridit på snart nästan ett år så det kan bli spännande... Får en inre bild av en sån där Thellwellponny där ryttarinnan flyger, hängandes i tyglarna, över rumpan på hästen:D

Vad kul det är med unghästar, eller hur?:bump::bump:

CindyLou: Phigalle, Arabiskt fullblod, f maj -05 e.Firitzio S.A ue.Koz

Sofflan82: Unicorn Minas Tirith (Minna), f juli -05 e. Zamuraj skn9 ue. epoz ox uue. Amiral 764

micra: Zakira, Arabiskt fullblod, f. mars -05 e. Etic (Etat-Estrada) u.Teliszka (Wadim-Trylogia)

Elea: EV Kristall, finsk häst f. maj -05 e.EV Johtotahti u.Perihelina ue.Perikuva

LadyCovergirl: Cassiopeia Nova (Peia), connemara f. maj-05 e: Rooar RC 86 u: Brolötens Cinnabar RC 1265 - Finney Master RC 41

JohannaB: Kandar, halvblod född juni 2005. E: Rubinrot U: Karamell (F.1) UE: Gauguin de Lully

Mc Laren: McLaren, halvblod född maj -05. e:Lambourghini 1028 u: Bambina Martelli xx ue: Siberian Express xx.

Balance: Athena, halvblod född maj -05. e:Briar u:Rockie ue: Krevad

Kullerbytta: Saffy, Welsh Cob e. Trevallion Quaker u. Ollies Soledad-Rookery Full Flight

Amk: Pemba, arab född maj -05. e Celowy, u. Pioda. Ue Danser, eu Probat

Tartuffe: Lindgårdens Amber, korsning Svenskt halvblod och Nordsvensk, född 16 Juni 2005, e: Udd, u. Appolonia, eu: Centur.

Psykskaft: stengärdes Milos, arab född maj 05. e: Capos, u: Mizpa ue:Arrogance

Helenea: Ya-ya, arabkorsning, född 15 Januari 2005, e. okänd u. Tingeling

DAngel: Billie Jean, korsning Irish Cob/vbl travare , född feb 2005, e. Pegasus, u: Denise Lopez, ue: Giant Force

Thera: Chablis L.S, halvblod, född 1 maj 2005, e. Mackay u. Opfelia ue. Gassendi

Malmmia: Jawa, halvblod, född maj 05. e warsteiner u Joan jet ue winniepeg F

Pegija1: Classic Halvblod född juli 05 E.HipHop U.Cedowa

Lord_Calvert : Cornetto, sv.halvblod född 25/4 -05, e.Camaro M, u.Filippa, ue. Swift

Nelle: Black Celebration "Selma", svhbl född juni-05. E. Chess, Black pooh xx- Baffin- Tammerfors- Shoolerville

frogeyes : Romance, sv.halvblod född 13/5 -05, e.Blue Hors Romancier, u.Chinella xx, ue. Atlantic Boy xx

Anemonia: Oghill xx, född 21/3 -05, e: Informant xx, u: Moneta xx, ue: Domynsky xx

Fullblod: ThinThin, Sv halvblod född 26/6-05, e:Highlight u:Timona ue:Hubertus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·
  • Låst
Träning Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
74 450
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar