Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

Nu kastar jag mig oxå in i leken. Nu är hon äntligen min. Lillskruttan och jag har busat tillsammans sen juni, men nu är hon äntligen min.

Än så länge har vi inte kommit så långt. Hon är tömkörd och longerad, sadel och tränsvan och jag har även hängt på henne och promenerat kortare sträckor. Eller ja om det ens kan kallas sträckor. Ca 15-20 meter som längst. Men allt har gått kanon och reaktioner uteblir än så länge. Men vi får väl se hur länge det varar. Nån gång måste det ju nästan komma något. :)

Uppdaterar med lite bilder så fort jag lagt i de på nätet.:bump:

jag har följt er sedan du köpte "masse", gud va skönt att det är på rätt väg! :bump:

tkr ni är jättefina tsm :love: romance är såå fin! :love: lycka till i fortsättningen!

kramar!

CindyLou: Phigalle, Arabiskt fullblod, f maj -05 e.Firitzio S.A ue.Koz

Sofflan82: Unicorn Minas Tirith (Minna), f juli -05 e. Zamuraj skn9 ue. epoz ox uue. Amiral 764

micra: Zakira, Arabiskt fullblod, f. mars -05 e. Etic (Etat-Estrada) u.Teliszka (Wadim-Trylogia)

Elea: EV Kristall, finsk häst f. maj -05 e.EV Johtotahti u.Perihelina ue.Perikuva

LadyCovergirl: Cassiopeia Nova (Peia), connemara f. maj-05 e: Rooar RC 86 u: Brolötens Cinnabar RC 1265 - Finney Master RC 41

JohannaB: Kandar, halvblod född juni 2005. E: Rubinrot U: Karamell (F.1) UE: Gauguin de Lully

Mc Laren: McLaren, halvblod född maj -05. e:Lambourghini 1028 u: Bambina Martelli xx ue: Siberian Express xx.

Balance: Athena, halvblod född maj -05. e:Briar u:Rockie ue: Krevad

Kullerbytta: Saffy, Welsh Cob e. Trevallion Quaker u. Ollies Soledad-Rookery Full Flight

Amk: Pemba, arab född maj -05. e Celowy, u. Pioda. Ue Danser, eu Probat

Tartuffe: Lindgårdens Amber, korsning Svenskt halvblod och Nordsvensk, född 16 Juni 2005, e: Udd, u. Appolonia, eu: Centur.

Psykskaft: stengärdes Milos, arab född maj 05. e: Capos, u: Mizpa ue:Arrogance

Helenea: Ya-ya, arabkorsning, född 15 Januari 2005, e. okänd u. Tingeling

DAngel: Billie Jean, korsning Irish Cob/vbl travare , född feb 2005, e. Pegasus, u: Denise Lopez, ue: Giant Force

Thera: Chablis L.S, halvblod, född 1 maj 2005, e. Mackay u. Opfelia ue. Gassendi

Malmmia: Jawa, halvblod, född maj 05. e warsteiner u Joan jet ue winniepeg F

Pegija1: Classic Halvblod född juli 05 E.HipHop U.Cedowa

Lord_Calvert : Cornetto, sv.halvblod född 25/4 -05, e.Camaro M, u.Filippa, ue. Swift

Nelle: Black Celebration "Selma", svhbl född juni-05. E. Chess, Black pooh xx- Baffin- Tammerfors- Shoolerville

frogeyes : Romance, sv.halvblod född 13/5 -05, e.Blue Hors Romancier, u.Chinella xx, ue. Atlantic Boy xx

Anemonia: Oghill xx, född 21/3 -05, e: Informant xx, u: Moneta xx, ue: Domynsky xx

Fullblod: ThinThin, Sv halvblod född 26/6-05, e:Highlight u:Timona ue:Hubertus

Charmant:Zota frieser/varmblod.E:Doeke fan de oarien U:Liza sycamore

Vi har hunnit med lite grann den sista två veckorna. Longering en gång, andra gången i livet. Funkade bra förutom jag inte får ut honom tillräckligt i från mej utan han vill bara gå på en liten volt. Hur ska jag få ut honom?
Vi har löslongerat i rundkorallen en gång.
Och i går åkte vi transport för första gången på två månader och då åkte vi till ett ridhus för första gången 2 1/2 mil bort för att löshoppa för första gången men han kan knappt gå över en bom utan att slå i med alla hovarna:rofl:Lyckades hoppa i trav 20 cm och stillastående 50 iaf:crazy::p Lastningen hem gick mkt bättre! Men oj oj vad trött och svettig han var när vi kom hem.

Om 4 veckor ska vi vara med på en träningstävling i Showmanship at halter och trail at halter men det är en massa moment vi inte kan men det ska bli som miljöträning för oss istället.

En bild i slutet av passet då klev över några bommar-en mkt trött Phigalle
a.jpg
[/IMG]

När jag longerat hästar för första gången har jag först haft en människa med som lett runt nått varv lr två, och sen en långpisk. går hästen in får du lätt ut dne på spår igen med liten touch i luften bakom eller så gör du lite "vågor" i longerlinan..

funkat för mig iaf

Han går kanske 3 meter från mej så det blir ca 6 meters volt. han flyttar/bryr sej inte om linan eller longeringsspöt, knatar bara runt i hyffsat rund 6 meter volt.

KL
Idag tog vi en långpromenad i morgondiset med Shiny och bästa kompisen som är 3 år, vi var ute i 1 timme och knatade på skogsvägar och i skogen, över en träbro och sadel med hängande stigläder, hon va LUGN hela tiden, så skönt.. :)

*kl

Idag var Pemba med på uteritt, som handhäst. Hon gick mycket bättre nu än sist, och har fått upp tempot betydligt. Vi travade en bra bit också, vilket var enklare än jag trott! Visst blir det ibland trassel på linan, och fröken tar sig friheten att stanna och äta ibland. Hon har också terroriserat oss när vi skulle gjuta plintar till ligghallen, den orädda araben. Betong kan ju faktiskt vara ätbart...:rofl:

ThinThin är en lokal uppfödning. Min fd chefs tom. Hon är vansinnigt vacker och har en sån fantastisk personlighet så jag föll direkt. Jag hoppas verkligen att hon kan bli den jag letat efter i alla år. Dock har jag ju kvar min stora donna oxå och helt plötsligt har all press släppt sen jag fick den lilla att det funkar mellan oss som nysmörjda kugghjul.
Hon är ju efter Highlight Hubertus och verkar som om hon blir stor den här oxå. Men ska mäta idag så får vi se. Hon är 165 nu och något högre bak. Rör sig fantastiskt lätt och trevlig och hoppar bra med mycket bra bakben. Åtminstone än så länge. Så vi hoppas på att hon ska bli min nya fälttävlansstjärna :bump:

KL

För oss går det inte så bra just nu. Hovslagaren var här för 2 veckor sedan, efter det ömmade hon ganska mycket på grus så jag lät henne stå i ett tag. Nu har det blivit värre, hon haltar men bara på gruset. Eftersom att det bara är på gruset väntar jag med att ringa veterinären men har det inte blivit bättre tills på måndag så ringer jag.
Kul att det går så bra för alla andra!

Ohh vad kul..

Jag lämna faktiskt bort min stora när jag betämde mig för att ta hem min. Skulle inte hinna med och med henne har jag gått i samma spår så länge och nu har jag faktiskt lyckats bli mycket mer engagerad och samma sak som för dig så har pressen släppt.

CindyLou: Phigalle, Arabiskt fullblod, f maj -05 e.Firitzio S.A ue.Koz

Sofflan82: Unicorn Minas Tirith (Minna), f juli -05 e. Zamuraj skn9 ue. epoz ox uue. Amiral 764

micra: Zakira, Arabiskt fullblod, f. mars -05 e. Etic (Etat-Estrada) u.Teliszka (Wadim-Trylogia)

Elea: EV Kristall, finsk häst f. maj -05 e.EV Johtotahti u.Perihelina ue.Perikuva

LadyCovergirl: Cassiopeia Nova (Peia), connemara f. maj-05 e: Rooar RC 86 u: Brolötens Cinnabar RC 1265 - Finney Master RC 41

JohannaB: Kandar, halvblod född juni 2005. E: Rubinrot U: Karamell (F.1) UE: Gauguin de Lully

Mc Laren: McLaren, halvblod född maj -05. e:Lambourghini 1028 u: Bambina Martelli xx ue: Siberian Express xx.

Balance: Athena, halvblod född maj -05. e:Briar u:Rockie ue: Krevad

Kullerbytta: Saffy, Welsh Cob e. Trevallion Quaker u. Ollies Soledad-Rookery Full Flight

Amk: Pemba, arab född maj -05. e Celowy, u. Pioda. Ue Danser, eu Probat

Tartuffe: Lindgårdens Amber, korsning Svenskt halvblod och Nordsvensk, född 16 Juni 2005, e: Udd, u. Appolonia, eu: Centur.

Psykskaft: stengärdes Milos, arab född maj 05. e: Capos, u: Mizpa ue:Arrogance

Helenea: Ya-ya, arabkorsning, född 15 Januari 2005, e. okänd u. Tingeling

DAngel: Billie Jean, korsning Irish Cob/vbl travare , född feb 2005, e. Pegasus, u: Denise Lopez, ue: Giant Force

Thera: Chablis L.S, halvblod, född 1 maj 2005, e. Mackay u. Opfelia ue. Gassendi

Malmmia: Jawa, halvblod, född maj 05. e warsteiner u Joan jet ue winniepeg F

Pegija1: Classic Halvblod född juli 05 E.HipHop U.Cedowa

Lord_Calvert : Cornetto, sv.halvblod född 25/4 -05, e.Camaro M, u.Filippa, ue. Swift

Nelle: Black Celebration "Selma", svhbl född juni-05. E. Chess, Black pooh xx- Baffin- Tammerfors- Shoolerville

frogeyes : Romance, sv.halvblod född 13/5 -05, e.Blue Hors Romancier, u.Chinella xx, ue. Atlantic Boy xx

Anemonia: Oghill xx, född 21/3 -05, e: Informant xx, u: Moneta xx, ue: Domynsky xx

Fullblod: ThinThin, Sv halvblod född 26/6-05, e:Highlight u:Timona ue:Hubertus

Lytesout95: Akropolis, Sv hbl född april -05 e: Akribori u.Sammetsflickan xx ue: Sonnen Gold xx

Åh vad skönt... Jo det gör mycket när man bara skiter i allt och bara jobbar på utan press... allt bara blir så mycket roligare... Min stora är ju till salu men än så länge har ju inte rätt köpare dykt upp och tills det händer så kommer hon att stå kvar här... Kommer inte rätt köpare får hon dessutom stanna...

Oj ramlade visst ur tråden lite... var ute och busade lite i hagen med lillan idag... lite ledarskapsövningar lös... funkar hur bra som helst och hon bara älskar att få vara till lags och göra som man ber... Gjorde dessutom tattarmått på henne idag... Hon ser ut att bli ungefär 173 cm när hon vuxit färdigt... heeeeelt perfekt...
Imorgon ska vi försöka hänga lite på henne igen:bump:

Det är så kul att se vad alla har kommit långt med sina pollar...

Idag så hade vi lite träning i padocken med att gå över bomar & gå slalom mellan hinder stod & gå lite serpentiner. Jag lade även ut bomar på marken som han fick rygga igenom, det gick jätte bra.
Han började gäspa efter ca 10min, så han blev trött av hjärn gympan :) Slänger med nån bild från idag.
DSC00285.JPG

DSC00286.JPG

tago.JPG

*kl*

Har en tjej som kommer på fredag och tittar på min lille pojk, fodervärd.
Hon finns här på buke och har lovat att han ska dyka upp här lite då och då :D

Kul och se era hästar och dom är jättefina allihopa.

CinduLou! Så klart han är :)
Din häst är otroligt snygg, ser så lugn & sannsad ut :) Hur hög är han?

Ja han är väldigt lugn förutom när han inte förstår vad jag begär honom då blir han stressad och vet inte vad jag menar. Han har ju varit relativt lugn sedan mitten av april innan var han ett litet två bent stegrande/sparkande monster.
Tror han är runt 146 i mkh.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·
  • Låst
Träning Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
74 450
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar