Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

*kl*

Jag har nu beslutat att låna ut min unghäst på foder.
Jag kan inte ge han den trygghet han behöver ha under inridningsperioden och då är det bättre att nån annan får ta hand om det.

Jag tror inte jag har yttrat mig här tidigare, men jag har en lite fjording född 050513 (fredagen den 13'e ;) )

Han är körd med lite släde i vintras en gång men sen fick han lite semester och min mage växte (gravid) så det blev mest vardagshantering.
Sen i sensomras började vi åter med lite visningsträning inför hingspremieringen.

Så vi åkte de ca 96 milen dit och tänk han gick igenom! :banana:
Visserligen med "bara" 8'or rakt igenom, har haft 9 på skritten förr, men han vart rätt nyfiken på alla andra fjordingar där så han var väl en mula spännd i korset bla. Det ger sig väl med lite mer vana hoppas jag.

Fick 9 på galoppen i lösvisningen :)
och 10 på temperament hos veterinären.

Annars är planen at försöka vara med på 3 årstestet till våren om än inofficiellt då :p
Lille skrutten på en rastning på vägen hem från Vetlanda.

PICT7766.jpg

PICT6642.jpg

första gången han löshoppades riktigt, sprang efter mamma som föl en gång annars, mendet kan nog inte räknas.
PICT4681.jpg

Senast ändrad:

Åh Wow vilken fining! Traven är riktigt mumma :d :love:
Är det samma som på avataren? Isåfall har jag ju varit kär ända sedan han var föl! Kul att han gick igenom på hingstpremieringen :bow:

Ja det är samma lilla skit, född samma år som du fick föl, eller ja din häst då :p
Jodå han kan trava bra ibland med, bara det att hans matte är ett arsel på att visa häst, visst har det blivit bättre, men jag måste lära mig det här med att visa, allra helst traven behöver jag lära mig.

Jag satt på min 05a idag :)
Det gick jättebra, longerade lite först, hängde lite i sadeln, sen så höll min Pappa i och mamma slängde upp mig och så stod vi där i ca 2 minuter sen satt jag av. Hon skötte sig utmärkt :love:

Så jätte kul att läsa i den här tråden och se hur det går för alla andra. Längesedan jag skrev i tråden så jag tänkte att det var dags nu ;)
Har börjat med inkörning och har hängt på honom ett par gånger, han är otroligt duktig och samarbetsvillig...än så länge:smirk:.
S6300109.jpg

khokos.gif

Kl

Igår var vi på löshoppningsträning och det gick jättebra! Han var väldigt lugn och visste precis vad han skulle göra :)
Jag behövde inte ens driva en enda gång, han galopperar så lungt o sansat fram och hoppar utan att tveka! Hon som höll i träningen tyckte att han hoppade med bra teknik och med mkt god hoppvilja. Ser verkligen fram emot nästa träning om 3 veckor.

KL

idag har jag suttit upp på min 2 åring genom stigbygel för första gången =)
Och hon stod bara och skötte sig! UNDERBART
Snart kan jag rida på riktigt!

Bör tilläggas att för 1,5 vecka sen kasta hon av mig gång på gång när jag satt i sadeln!

Verkligen kul när det går framåt efter lite motgångar. Man får lite ny
energi och motivation att fortsätta.

Jag har inte suttit på Zakira än, men jag har hängt på henne och har
även stått i stigbygeln. Hon vägde över förvånansvärt bra för att balansera
sig, med tanke på att det var första gången.

Kl.
Hej alla! Gud vad ni är driftiga!! Jag har bara precis satt på sadel och sele. Det är nästan allt! Får jag presentera min 05 a. Shiresto, efter Acle Magnum, nu 180 men växer 2 år till......LUNA!!:love:
10140206.jpg

Vilken underbar bild med den stora hästen och den lilla killen! :love:

Idag var första gången jag red på Tango utan att någon ledde honom. När jag hoppade upp så stod han som vanligt stilla, när jag smackade på honom så tog det ett litet tag innan han började att skritta. Men så började han skritta lite försiktigt, kände att han verkligen var avslappnad & inte brydde sig så mycket...
Syrran var med sitt fullblod som har gått som ledar häst åt många unghästar på banan så han gick på med oss bakom, men så skrittade Tango förbi syrran. Han bara knata på med öron fram & tyckte att det var stört kul.
Han hade inte riktigt koll på sina fussingar, snubblande lite.
Vi svängde höger & vänster & gjorde halt & jag använde skänklarna & smackade på honom... Han var så himla duktig & lugn! Glad! :)
Var ute i 5 underbara min.
DSC00155.jpg

DSC00156.jpg

Hingst e.Quite Easy-Little Boy
Har bara haft han här en vecka så vi har inte gjort så jätte mycket, mer än att vänja honom vid träns, täcke, sadel, longering, mm
Ska visas på Rådgivande Bedöming i novenmber.

*kl*
Testade den bomlösa sadlen på Bebban idag, den va lite läskig när jag "slängde" på den och när jag drog åt sadelgjorden lite. Men efter några klappar så va den helt ofarlig, gick runt me den lite slog på den så att den lät och vickade på den utan att hon ens brydde sig om att kolla efter vad matte höll på med :love: ska fixa staketet till paddocken i veckan sen ska vi börja med tömköra och snart sitta in pärlan :Dser verkligen fram till det :)

Min tjej är e: Biggles ue: Dammen hon är ca 164 cm och otroligt social och lättlärd.

Vi har satt på täcke, skydd, träns, sadel, lindat ja allt man kan tänka sig. Har även longerat, tömkört och löshoppat. Vi va på talangjaktsträning i löshoppning i lördags och hon skötte sig jättebra borta men hoppningen vart sisådär.... det va andra gången hon hoppade:) Tänkte jag skulle sitta upp när snön kommit :) så man landar mjukt om man skulle trilla:angel:

hej,hoppas att jag också får vara med här.Vi har börjat "sitta in" lill hingsten,han sköter sig super bra bryr sig inte alls(hoppas det fortsätter så)

radera. jag får inte bilderna att funka

Senast ändrad av en moderator:

oj vad vacker och vilken utstrålning:love::love: Visst är han en arab?

Min ser så trist ut gentemot alla andra arab 05:or. Hur får ni dom så fina i kroppen och med sådan fin hållning? Min springer bara med halsen och huvudet rakt upp:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·
  • Låst
Träning Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
74 450
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.