Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

Jag har problem att hitta något som passa på Milos, ska försöka köpa en gjord att tömköra i, då det inte är något problem att ha saker på honom.

Annars så longerar vi för tillfället med sadel och stigbyglar, vilket inte är något problem.

Jag blir lika överraskad varje gång över denna häst tillit. Han accepterar allt och ifrågasätter aldrig. Kommer detta att vända? Jag har aldrig haft en såpass unghäst förut.

Han har heller inget problem med bilar, skotrar, bussar lastbilar eller träffa på nya hästar, utan håller sig bara på sin plats.

Han är väldigt kelig, men aldrig påflugen, det enda som är ett problem är att han är otålig att få komma ut på morgonen, någon som har ett bra tips på hur man kan få honom att sluta banka i dörren?

Sen har han fått någon sorts klåda på kroppen/manen/svansen, kan inte se någon ohyra och de andra 2 hästarna har ingenting.
Det jag har sett är att han har hudflagor i manbotten.

Någon som vet ngt bra bot mot detta? Kan dock inte ta in något dopingklassat eller tvätta honom i kylan då vi har tävlingshästar + kallstall.

svarar på mitt eget inlägg, det var löss nu ska jag till apoteket och köpa Front Line och döda dem!! :devil: :rofl:

Hola,
Frontline är dyrt. Använd vanlig Swith som du har på sommaren mot fästingar etc.
Fungerar och blir på sikt billigare.

mvh Eva

nja, Fick tipset av vet, kör på det istället. Om hon säger att det är det jag ska ha så är det så. :)

CindyLou: Phigalle, Arabiskt fullblod, f maj -05 e.Firitzio S.A ue.Koz

Sofflan82: Unicorn Minas Tirith (Minna), f juli -05 e. Zamuraj skn9 ue. epoz ox uue. Amiral 764

micra: Zakira, Arabiskt fullblod, f. mars -05 e. Etic (Etat-Estrada) u.Teliszka (Wadim-Trylogia)

Elea: EV Kristall, finsk häst f. maj -05 e.EV Johtotahti u.Perihelina ue.Perikuva

LadyCovergirl: Cassiopeia Nova (Peia), connemara f. maj-05 e: Rooar RC 86 u: Brolötens Cinnabar RC 1265 - Finney Master RC 41

JohannaB: Kandar, halvblod född juni 2005. E: Rubinrot U: Karamell (F.1) UE: Gauguin de Lully

Mc Laren: McLaren, halvblod född maj -05. e:Lambourghini 1028 u: Bambina Martelli xx ue: Siberian Express xx.

Balance: Athena, halvblod född maj -05. e:Briar u:Rockie ue: Krevad

Kullerbytta: Saffy, Welsh Cob e. Trevallion Quaker u. Ollies Soledad-Rookery Full Flight

Amk: Pemba, arab född maj -05. e Celowy, u. Pioda. Ue Danser, eu Probat

Eddas: Holly, hannoveranare född maj -05, e: Hochadel u: Ajana ue: A Jungle Prince

evis: Lejonhjärta, Gotlandsruss född maj -05, e John Russ u Liana ue Inter

Richesco Mid ,Halvblod född maj -05, E-Richfield-Vivaldi-Unesco

Cassius Clay (Ali) , hbl. F-05, e-Camaro M- CaisaCavat - Helwan

Kelly: Play-Boy, Halvblod född April -05 E. Rambo U.Pretty Women Ue.Jaguar

Scarlettlady: Fröken Chanilla (Nilla), korsningsponny f. 7 april 05 u:Rosalita E: Statesman

malmmia: Jawa (32) hbl, f 2005-06-26 u: Joan Jet (32) ue: Winnipeg F 594 e: Warsteiner 946 ee: Weltmeyer

Sofflan82: Unicorn Minas Tirith (Minna), f juli -05 e. Zamuraj skn9 ue. epoz ox uue. Amiral 764

micra: Zakira, Arabiskt fullblod, f. mars -05 e. Etic (Etat-Estrada) u.Teliszka (Wadim-Trylogia)

Elea: EV Kristall, finsk häst f. maj -05 e.EV Johtotahti u.Perihelina ue.Perikuva

LadyCovergirl: Cassiopeia Nova (Peia), connemara f. maj-05 e: Rooar RC 86 u: Brolötens Cinnabar RC 1265 - Finney Master RC 41

JohannaB: Kandar, halvblod född juni 2005. E: Rubinrot U: Karamell (F.1) UE: Gauguin de Lully

Mc Laren: McLaren, halvblod född maj -05. e:Lambourghini 1028 u: Bambina Martelli xx ue: Siberian Express xx.

Kullerbytta: Saffy, Welsh Cob e. Trevallion Quaker u. Ollies Soledad-Rookery Full Flight

Eddas: Holly, hannoveranare född maj -05, e: Hochadel u: Ajana ue: A Jungle Prince

Scarlettlady: Fröken Chanilla (Nilla), korsningsponny f. 7 april 05 u:Rosalita E: Statesman

malmmia: Jawa (32) hbl, f 2005-06-26 u: Joan Jet (32) ue: Winnipeg F 594 e: Warsteiner 946 ee: Weltmeyer

Lord_Calvert: Cornetto, halvblod född 25/4-05, e. Camaro M, u. Filippa, ue. Swift

.. någon som har ett bra tips på hur man kan få honom att sluta banka i dörren?

Vänta till han inte bankar och då tar du ut honom direkt. Var konsekvent.
Då lär han sig att så länge han bankar får han inte komma ut.

*knapplån*

Min kille får ju följa med som löshäst när jag rider den äldre. Det gillar ponnyn, och jag roar mej åt hans underbara upptäckarglädje. Se bara;

7513675.jpg

Målinriktad.....

7513676.jpg

fram till .... En öppen dörr! Måste undersökas!

7513677.jpg

Klampade in i ladan innan jag fick lov att ropa på honom....

7513678.jpg

Och då passade han på att lägga av en brallserie! :bump:

:rofl:

Aktiveras ungefär 3-4 gånger i veckan.

Växer inte så mycket nu men har lagt sej till med några hingst-grejer, bland annat bryr han sej mer om flocken nu - han har alltid varit helt obrydd med att vara ensam kvar i hagen, men nu börjar han vilja ha mer koll och kan alltså stå vid grinden och vänta - i förra veckan gnäggade han till och med efter oss. Jag är rätt övertygad att det handlar om hormonerna.

Väntar på selen nu :bump: Vill sätta igång med draglinor, släpa och tids nog pulka - helst innan snön försvinner. :banana:
Om någon vecka är första ridhusbesöket planerat, så ska han få kika på lite bommar.

Händer inte så mycket nytt i övrigt.

så mysigt att ha så stora ytor att du kan ta med lillpållen bara så där!

Sicken sötnos! :love: Cornetto är oxå väldigt stor nu...så han växer sig nog till en riktig bjässe!!! ;) Vet du hur stor Camaro M är själv?

Men gud vad underbara bilder!
vilken härlig uppväxt för en ungis! Har själv haft dem vid hand/lösa som fölungar mkt - det blir väldigt trevliga hästar, både i kropp och själ!

Lord_Calvert: Cornetto, halvblod född 25/4-05, e. Camaro M, u. Filippa, ue. Swift

horsewhisper: Zobori, halvblod född maj -05, e: Akribori ue: Romeo

*kl*

Uppdatering med lite bilder på welshfröken:

8.jpg

6.jpg

5.jpg

Och en liten filmsnutt :D

Har du inget kort på din Camaro unge då? Det vore roligt att se :bump: :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·
  • Låst
Träning Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
74 450
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar