Sv: Hur går det för era '05
r? (fortsättning)
nu måste jag skryta!
red ut Pselma idag tillsammans med valacken som min medryttare red.
hon var otroligt pigg idag, hade redan hoppat ut ur hagen 1 gång och var riktigt pigg när jag ledde tillbaks henne, när vi började rida så tittade hon lite på olika saker... men!
hon gick i form i princip helatiden, när vi skulle trava så tog jag tyglarna lite och bad henne sänka huvudet och bad som trav, hon höll kvar huvudet där hon skulle fast jag bad om byte av gångart! sedan i traven gick hon skit bra! höjde ryggen, gick i låg fin form och man kände hur hon växte fram och gick samtidigt väldigt avslappnat o fint! hon travade på i bra fart! sedan när jag skulle sakta ner till skritt så satte jag mig bara ner och bad henne sänka hastigheten, lite ihoptryckt i nacken blev hon ena gången men hon höjde inte huvudet!
i galoppen dock så känns hon framtung, det märks att det saknas muskler för att bära... och jag har inte vågat be om att hon ska bära sig heller, jag försöker få mer framåtbjudning i galoppen först och på så sätt försöka får henne bort från bogarna... ska rida lektion nästa vecka på fredag på henne och får se vad min tränare tycker jag ska göra då!
men riktigt stolt är jag! hon gick i en mkt stadig form som hon höll även när jag bytte gångart... dock framtung i galoppen... traven funkar dock kanon! traven är helt klart hennes styrka!