Sv: Hur går det för era -05r #6
Jag blir faktiskt oxå tävlingssugen när jag hör om allas fina starter, men vi är lite för gröna än. Möjligtvis att vi kan starta nån dressyr framöver här.
Glömde ju berätta om vår fina igångsättning i fredags *unghästar!!*
Skulle sitta upp, pållen gick i väg men jag svingade mig upp = pålle blev livrädd, kastar sig runt, matte hamnar på halsen = pålle ÄNNU räddare och snurrar runt runt och matte flyger som en vante ned i en lerpöl och pålle flyr in i stallet undan lermonstret.
Sitter upp. Plaskblöt.
Skrittar längs med asfalten. Pålle stannar, backar lite, matte driver och ber till gud att han inte ska trampa ned i diket (där snövallar funnits innan och stoppat honom)
Pålle tror inte på gud och backar ned i diket. Lägger ned sig. Matte i chocktillstånd vet inte om hon bör hoppa av innan han lägger sig på sidan och klämmer fast mig eller... eh... men pålle klivar bara rakt upp igen som om inget hänt med matte kvar på ryggen. Dock så vägrar han kliva över diket igen så matte måste hoppa av och leda över honom = han hoppar för kung å fosterland så tur jag klev av
Resten av skritturen gick bra som tur var hehehe...
Skrittade ut på lördagen med, lite längre runda och travade litegranna och galopperade några meter. Finfin pålle.
Red lösgörande igår i trav på täkten som nu tinat fram under snön så det var lite lerigt. Gick jättesuperbra på slutet och fick fram en trav som kändes riktigt riktigt fin! Högersidan lite stark men går igenom mkt fortare nu.
Hade tänkt träna för cilla idag men insåg att det kanske inte går. Min bil blev ju påkörd bakifrån så vågar nog inte dra honom med den. Tråkigt