Hur går de för era 06.or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går de för era 06.or

Haha okej ;)
vad roligt det låter!
Chili har inte gjort någonting vettigt på hela veckan. bara vardagshanteringen och en massa bus i hagen med den jämnåriga valacken. :)
äsch då, man ser ju nästan vad ni pysslar med ändå & man ser att det är en häst på bilden iaf! :D

jaha! vad kul att de anordnar sånt! :)
det blir säkert roligt! är ju spännande att det är ett tag kvar, för sådant som man nu tänker att man ska träna på då, kan ju faktiskt sitta som berget när man väl är där! :)

Håll i hatten för här kommer min 06:a
Hon är verkligen inne i en ful-period nu raggig och överväxt :crazy: och inte gör det saken bättre att det är totalt omöjligt att ställa upp henne... hon vill titta på allt annat än fotografen.

DSCN0265.jpg

DSCN0267.jpg

Ja.

Fast jag har ingen ANING om vad vi ska göra där. Tror det är ren "grundträning" och mycket av det sitter.

Dessutom ska hon tillbaka till westerntjejen en månad i sommar så hon lär vara "A-barn" när jag tar hem henne sen :rofl:

hehe, okej! ;) men det är ju otroligt bra miljöträning om inte annat!
och så är det ju oftast rätt så skönt att komma ifrån hemmaplan för en stund. :)

westerntjejen? vad är det för nån? *nyfiken*;)
har du tänkt ha henne till western?

tack så mkt:) ja hon är jättefin, kommer att bli en väldigt fin dressyrmodell. Dock är de lite problem...jag har nämligen förkärlek till "små" hästar:angel: (ädla) Men det blir nog bra, jag får ju forma henne själv och blir hon FÖR stor ja då säljer jag henne efter genomfört treårstest!(och kanske efter en bäbis:love:)
//bonde456

Ja det kommer hon verkligen att bli :d. Ja det är så roligt att ha dom från de att dom är små och själva forma dom.

Visst är det!

Hennes huvud är fantastiskt vackert tyvärr gör bilderna det inte rättvist. Just nu är det enda vackra på hästen huvudet snacka om att hamnat mitt i tonåren.. inget passar ihop på kroppen.

Vi får hoppas att hon växer i kapp sig själv snart... kan inte fatta att vi ska rida in henne till hösten... hon är ju fortfarande en bebis känns det som. Hon har fri tillgång på hö och får bra med kraftfoder ändå tycker jag hon ser tunn ut.

Jättetjusig pålla...ser himla trevlig ut!

Grattis!

kl

wildahemsida.JPG

min"LILLA" Rascalino 2 åring. drygt 166 nu , växer och breddar sig mkt just, börjar forma sig som en häst då överlinje och bogparti börjar utvecklas inte bara höjden:crazy:

Hon är sadel och tränsvan, löshoppad, tömkörd ,transportvan mm
supercool och urtrevlig.
är förövrigt född i februari så hon är tidig.
Hon är e. Rascalino-Werther- Wieselbaum xx
MKT nöjd med henne.
//Bonde456

kl

vi ska på tömkörningskurs för Anders Eriksson i slutet på mars...och förhoppningsvis i slutet på april...
Hoppas jag får det i förtidig 30 års present :D;)

Å vad kul med tömkörningskurs.
Det skulle jag också vilja hitta någon bra i närheten av mig.

Men jag måste transportträna lite innan så vi slipper bråka med det om jag anmäler mig på någonting kul.

Just nu så håller vi på med basic saker. Allt går så himmla bra, hon är en riktig pärla min lilla tjej.
I helgen så var hon ensam för första gången (med mig och syrran som sällskap då ;)) medans stallkompisen tog en ridtur.
Sen dagen efter så tog vi vår första promenad med sällskap utanför hagen. Det gick över förväntan bägge delarna. Hon är en riktig klippa!

Igår hade vi stora täckes provar dagen. Jag tror inte hon haft täcke på sig innan, men hon rörde inte en min. Hittade på ett par stycken innetäcken som passade bra. Bra att ha om hon kommer in blöt.
Men regntäcke var värre.... Är dom lagom långa i ryggen så är dom sju resor stora i fram och passar de i fram så är de minst en dm för korta i ryggen....
Hittade ett som jag kanske kan sy in i fram och få till att passa. Är det fler som har dessa problem? Äter hon upp sig och breddar sig lite så passar det bättre, men nu är det svårt :angel:

ja men nu börjar ångra mej tänk om han får panik.. kankse bara ska ta med han på den i april i stället så jag hinner köra två månader hemma först...

jag har bucas täcken på min dom sitter bäst..

ja men nu börjar ångra mej tänk om han får panik.. kankse bara ska ta med han på den i april i stället så jag hinner köra två månader hemma först...

jag har bucas täcken på min dom sitter bäst..

Lustigt nog så var det faktiskt ett begagnat bucastäcke som var det enda som passade någorlunda. Men även det är stort i fram och jag undrar just hur det blir om man försöker sy ihop något likande bogveck i fram för att få till det lite bättre.
Men det är väll bara till att prova :)

Lustigt nog så var det faktiskt ett begagnat bucastäcke som var det enda som passade någorlunda. Men även det är stort i fram och jag undrar just hur det blir om man försöker sy ihop något likande bogveck i fram för att få till det lite bättre.
Men det är väll bara till att prova :)

ok.. lycka till =)

kl
Tömkörningskurs låter kul!
Jag tog hjälp av en instruktör för att komma gång och nu tömkör vi nån gång i veckan. Det går jättebra.
Min förra bild var så mörk, så här kommer en tagen i dagsljus. Han är inte lätt att få att fastna på bild, och jag är inte proffsfotografen precis, men vatusan...Här syns i alla fall att han är svartgråvitbrunstickelhårig, som id-kontrollanten ville skriva.
080212.jpg

haha. ja så är det ju med de små! fast det har ju sin charm det med! är så roligt när de blir stora och så kan man kolla på gamla bilder från 1-2 års åldern och knappt känna igen hästen :D

Ja det känns så konstigt att man ska upp på dem såpass snart! det är ju inte alls långt kvar egentligen!
Men ofta så ser de ju tunna ut när de växer! Inbillar mig hela tiden att min blivit tunnare men så tittar jag på bilder och känner och klämmer och inser att så är inte fallet! ;)

Vad får hon för foder?

Idag tog jag och Chili och gick ut på promenad med benskydd, sadel och dinglande stigbyglar. (hon har nu vuxit i min gamla häst's benskydd så nu är hon inofficiellt stor häst ;))
Hon brukar gå med lös på promenaderna och det gillar hon! hon är så himla duktig och följer efter så snällt! :love:

infrpromenaden.jpg

nufrjagkomma.jpg

måste bara visa lite bilder utan sadel också så det syns hur hon ser ut! :)
DSCF4974.jpg

DSCF4969.jpg

DSCF4971.jpg

och så här såg hon ut förra våren, har hänt en del! :)
DSCF2531.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 362
Senast: mackan
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 807
Senast: MaritH
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka