Hur går de för era 06.or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går de för era 06.or

åh vad roligt det låter!:) vart är den någonstans? och vad är det för tränare?

Haha.....ja min är ju en "bastard", så vi är väl längst ner på listan!
Fast Shiloh´s mamma har Carriär 609 som farfar och Lansiär 377 som farfars far. Lansiär var en av Flyinges paradhingstar på 1960 o -70-talet. Äss i ärmen kanske?? :rofl::rofl::rofl:
I vilket fall som helst...hoppas vi kommer med, båda två!! ;)

Vilken duktig chili! :)
Ikväll ska min lille huligan minsann ha träning för första gången i sitt liv. Jorå, det kommer en okänd människa som ska hjälpa till med tömkörningen.
Rapporterar sen!

Ja visst är hon!

haha. huligan :D
det låter som att det kan bli spännande! bildbevis vill vi ha förstås! :bump:

Haha, han är ingen huligan egentligen. Han hade en sån där grimma som det står hooligan på när han var liten. Han var duktig ikväll. Han tycker det är spännande och kul och intressant. Vi höll på kanske en halvtimme.
Hoppas bilden syns. Den blev suddig och mörk men om man vet vad det ska föreställa så ser man...:smirk:
anna_tmkr_rafiki.jpg

ja de hade ju varit super om både kom med så har vi en liten mini mini buketräff :) är de typ en månad före man får reda på de el.?

Yes...senast 1 mån innan skickas det ett brev ut till de som är aktuella!
Det är bara att hålla tummarna! :)

Nu har vi haft skydd runt om, utan bekymmer. Så då behöver vi inte träna på det något mer förrän hon BEHÖVER skydd. Lade även på ett schabrak idag men hann inte fota det.

Stardust15.jpg

Tog en snöpromenad :love:

*kl*
Hej på er allesammans, har varit här inne och "smygläst" lite nu sista tiden.
Igår fick jag nämligen hem min egna lilla två-års fröken. :love:

Ett litet halvblods-sto efter Santino och modern är efter Quite Easy- Cortez- Cyrill.

Hon är en cool fröken som inte hetsar upp sig i onödan.
Mycket social och trevlig på alla sätt så långt jag sett.

Hon har gått på lösdrift tills det att jag åkte och hämtade henne igår. Haft grimma och stått uppbunden vid fodring, verkad och van att borstas på lite lagom. Men mer än så har hon inte gjort så det finns en del att öva på hemma nu. :)

Ihopsläppet med kompisen hemma gick mycket lugnt och trevligt till. Närmast på agendan står vanligt vardagspyssel.
Sen så hoppas jag på bättre väglag (nu är det blankis på vägen) så vi får öva på att gå några svängar utanför hagen.
Frammåt våren så hoppas jag på att hitta en passande tömkörningskurs som vi båda kan gå också.

Ikväll så ska jag ta med kameran till stallet och fota lite. Tänkte även försöka mäta hur hög hon är. (Hon ser verkligen valpig och liten ut om man jämför med många av era hästar här.)
Min lilla :love:.

OHHH EN SANTINO TILL :)

UNDERBART!!

Väntar med spänning på bild och mått på din fröken..

*knapplån*

Har precisupptäckt denna tråden så nu måste jag ju presentera mitt Ungdjur... ;)

Chanelle är en haflinger halvblods korsning.
Köpte henne i Oktober -06.
Har stått och mognat nu och så snart snön går bort är det dax att börja :D
Hon är träns van, van vid täcken, kan stå uppbunden i gången, lasttränad, har haft på sig sadel och sele.

Det som fattas nu är allmän hyffs... Typ ledas utan att betee sig som ett monster träning, mer lastträning, fatta vad longering går ut på och ev. lite tömkörning... Längre fram i vår ska vi åka till ridhus och miljöträna oxå det kan bli spännande :smirk:

Ja sen hoppas jag på att hon växer mer för jag vill ha henne över ponny gränsen, hoppas på at hon landar på 1,52-1,55 vilket är lagom för mig.

Nu är hon mätt i alla fall. Lilltjejen är 150cm just nu. Hon ser verkligen liten ut, speciellt nu i jämförelse med en kraftig gammelherre i stallet. Sen har hon redig vinterpäls vilket gör att hon ser extra fölig ut. :love:

Hon är rätt tunn också så jag hoppas hon äter upp sig lite framöver. Men aptiten är god och hon blir inte bortjagad från balen i hagen eller så, så hon borde ta sig snart.

Här är en bild tagen för några veckor sedan från förra stället.

Hej
Hur går det för alla??

för oss går det långsamt frammåt..jag orkar inte klaffsa omkrig i leran:angel:
men vi har framgågnar, med vi vi gör...:D
det jag är mest glad över nu är att vargtänderna är dragna och att han blev röntgad U:A på kotor r.o, fram & baknä och haserna :banana::bump:

sist jag mätte honom hemma var han 153 fram och 155 bak. vägde honom när jag var på kliniken och då vägde han 460 kg..

bild vid lastträning

kl

wildahemsida.JPG

min"LILLA" Rascalino 2 åring. drygt 166 nu , växer och breddar sig mkt just, börjar forma sig som en häst då överlinje och bogparti börjar utvecklas inte bara höjden:crazy:

Hon är sadel och tränsvan, löshoppad, tömkörd ,transportvan mm
supercool och urtrevlig.
är förövrigt född i februari så hon är tidig.
Hon är e. Rascalino-Werther- Wieselbaum xx
MKT nöjd med henne.
//Bonde456

*Knapplån*

Såhär ser mitt konster ut... Dock är hon inte så väl borstad som alla andra ungdjur :D

18312812.jpg

18312813.jpg

kl

wildahemsida.JPG

min"LILLA" Rascalino 2 åring. drygt 166 nu , växer och breddar sig mkt just, börjar forma sig som en häst då överlinje och bogparti börjar utvecklas inte bara höjden:crazy:

Hon är sadel och tränsvan, löshoppad, tömkörd ,transportvan mm
supercool och urtrevlig.
är förövrigt född i februari så hon är tidig.
Hon är e. Rascalino-Werther- Wieselbaum xx
MKT nöjd med henne.
//Bonde456

Så fin hon var :love:

*kl*

Nu har jag satt igång inkörningen på allvar med min lille hingst. Det går väldigt bra och han är cool i alla lägen.
Han har stannat ett tag nu på 149cm i manken men har breddat sig väldigt mycke så snart sätter han väl igång att växa på höjden igen.
Han fyller två i slutet av maj.

Här är en ny bild från idag.
vips9feb.jpg

tack så mkt:) ja hon är jättefin, kommer att bli en väldigt fin dressyrmodell. Dock är de lite problem...jag har nämligen förkärlek till "små" hästar:angel: (ädla) Men det blir nog bra, jag får ju forma henne själv och blir hon FÖR stor ja då säljer jag henne efter genomfört treårstest!(och kanske efter en bäbis:love:)
//bonde456

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 362
Senast: mackan
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 807
Senast: MaritH
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka