Sv: Hur går de för era 06.or
*kl*
Gott nytt på er alla, och grattis till alla era 3-åringar
Har ju tidigare skrivit om alla problem min lille kille haft med hovarna hit och dit, hovbölder, ömmande strålar o.s.v. Strax innan jul lyckades han även med konststycket att trassla in sig i sitt helt nya Bucastäcke (har täcke på regniga och blåsiga dagar, inte annars) med ett trasigt täcke och en sträckning som resultat. Blev boxvila i 3 dagar efterssom det frös på och blev ojämnt i hagen, sedan fick han komma ut igen. Precis då kom hovömheten tillbaka igen, suck...
Så det var inte mycket mer att göra än att ringa hovis, som kom ut och satte på honom skor på framhovarna. Känns riktigt bra faktiskt, hans hovar började visa tecken på felbelastning då han varit öm/haft bölder såpass länge nu. Skodde honom med Natural Balance-skor, har ingen erfarenhet om dem innan, men jag tycker de låter vettiga...
Så nu kan vi äntligen börja träna så smått igen. Har övat hantering och ledarskap en del, och klängt lite på honom, och så fort tillfälle ges och medhjälpare finns tillgänglig ska jag sitta upp igen
Känns mycket bättre nu när man vet att han inte ömmar. Ska även öva lite mer med sadel, och kontrollera att den fortfarande passar ordentligt innan jag sitter upp med sadel...
Är så kul att höra alla andra som kommit så långt med sina hästar, hoppas jag också får göra lite framsteg snart... Längtar tills sommaren då man förhoppningsvis kan skritta ut små rundor i skogen