Sv: Hur går de för era 06.or
*kl* Min lille kille är lagom rund, får fri tillgång till hö utomhus, men har faktiskt börjat begränsa höintaget inomhus. Inte för att jag är så orolig för vikten, utan för att han drar ut höet i hela boxen och grisar till det + att det blir hopplöst att mocka i det
Så nu blir det mindre mängd hö i höpåse, vilket finkar bra...
Var på G att börja träna lite igen, var ute och jobbade honom lite i lina när snön låg och gjorde att stubbåkrarna utgjorde ett riktigt bra underlag, men sen kom leran igen, och med den ömma hovar och ytterligare problem med alla hovbölder
Så nu är det återigen vila, rengörning och hovbandage varje morgon... Lutar mer och mer åt att vi skor honom nu till nästa besök av hovslagaren, han är riktigt öm i hovarna... Hade tänkt att sko honom fram till att börja med med förhoppning om att det räcker så länge... Mina andra hästar har inga problem med att gå barfota i perioder, lite synd att han är så mycket känsligare...
Men förhoppningsvis är vi redo igen om ett par veckor, då tömkörning och små skrittrundor står på schemat
För att svara på tidigare fråga så har han just nu ett tredelat smalt bett stl. 9,5. Tyvärr är det jättesvårt att hitta en variation på bett i denna stl. men jag hoppas att vår tandläkare kan prova ut ett par olika bett när vi åker dit till våren. Hanteras även mycket bettlöst & i repgrimma, så vi kommer variera med detta under inridningen...