Sv: Hur går de för era 06.or
*kl*
Nu har jag åkt lite mer på min tjej
Häromsistens hade vi trailträning i ridhuset och mot slutet så satt jag upp barbacka i repgrimma och skrittade runt och kikade på alla konstiga saker. Chili var kanonduktig och ville helst knalla ut på presenningen och käka på den
Idag sadlade jag och tog in henne i rundcorallen i ridhuset. Satt upp och skrittade ett varv åt höger, bad om halt och vände med neckreining + skänkel och skrittade sedan ett varv åt andra hållet också. Vände in emot mitten och gjorde halt där och satt av. Gick sedan ut ur rundcorallen och satt upp på ridbanan i ridhuset istället. Skrittade runt lite och gjorde några halter och ett backsteg. Satt sedan av och öppnade ridhusdörren.
Väl ute satt jag upp igen och skrittade tillbaka till stallet.
Är så stolt över min lilla tulta!
Igår så provade hon transportskydd för första gången och sedan (när transportskydden åkt av igen ska väl tilläggas
) så tränade vi på att linda benen vilket gick kanon. Hon fick även ha boots på alla fyra benen för första gången. Det var inte så populärt i början och hon fick en väldans bakbensaction
Idag har hon även blivit trimmad i ansiktet och från knä och ner på benen inför våran första haltertävling i oktober
Gick superbra trots att hon aldrig varit i närheten av en klippmaskin innan
Så sammanfattat har vi en kanonperiod!